Vrâncenii plecați la muncă peste hotare au făcut și anul acesta cozi la Serviciul Pașapoarte. În aproximativ două spăptămâni, au fost depuse aproape 2000 de solicitări, cele mai multe fiind pentru eliberarea pașapoartelor electronice. De altfel, șefa serviciului, subcomisar Simona Mădălina Maghiaru Dumitrache, s-a gândit din timp că va veni o astfel de perioadă și a propus un plan de măsuri care a fost aprobat de Instituția Prefectului, astfel încât cetățenii să fie mulțumiți și să nu mai fie nevoiți să stea la cozi interminabile. Pe lângă primirea documentelor la ghișeu pe baza bonurilor de ordine, niciun angajat nu și-a luat concediu luna aceasta și nici nu își va lua, iar programul de lucru cu publicul a fost prelungit zilnic cu două ore. Oamenii sunt mulțumiți de schimbările făcute și spun că anul acesta a fost mult mai bine decât în anii anteriori, când stăteau la cozi nesfârșite.
Vrâncenii plecați la muncă peste hotare s-au întors acasă și în această vară și au făcut cozi la Serviciul Public Comunitar pentru Eliberarea și Evidența Pașapoartelor Simple. În aproximativ două săptămâni, angajații instituției au primit aproape 2.000 de solicitări de pașapoarte, cele mai multe dintre ele, peste 1.000, fiind pentru pașapoarte electronice. „În perioada 01.08-17.08.2017, la nivelul Serviciului Public Comunitar pentru Eliberarea și Evidența Pașapoartelor Simple Vrancea, au fost îregistrate un număr de 1.840 de solicitări de pașapoarte, din care: solicitări pașapoarte electronice – 1.256; solicitări pașapoarte temporare – 550; solicitări pașapoarte electronice pentru cetățenii români cu domiciliul în străinătate – 34. Precizăm faptul că, în perioada analizată, au fost eliberate cetățenilor solicitanți un număr de 1.362 de pașapoarte”, se arată într-o informare a Prefecturii Vrancea.
Åefa Serviciului Pașapoarte, subcomisar Simona Mădălina Maghiaru Dumitrache, s-a gândit din timp la această perioadă, motiv pentru care la începutul acestei luni cetățenii au fost invitați, prin intermediul unei informări, ce a putut fi citită la avizierul Serviciului și pe pagina Instituției Prefectului Județului Vrancea, să-și analizeze situația și să-și depună documentele în timp util, astfel încât să nu mai fie problemele din alți ani. „Prin comunicatul nr. 3248/01.08.2017, cetățenii au fost invitați să își analizeze fiecare situația și să se prezinte din timp, pentru obținerea unui pașaport simplu electronic, valabil 5 ani (3 ani pentru solicitanții cu vârsta sub 12 ani), acest tip de pașaport putând fi livrat la domiciliu/reședință prin curierat â PRIORIPOST, în termen de până la 14 zile calendaristice. În acest fel se evită situațiile în care este necesar un document de călătorie într-un termen mai scurt decât cel de livrare. Trebuie cunoscut faptul că primirea documentelor la ghișeu se face cu bonuri de ordine, care se eliberează zilnic, în conformitate cu data la care s-a ajuns anterior, pe baza chitanței de achitare a taxei de emitere a pașaportului. Orice problemă specială se poate soluționa la ghișeul de informații al serviciului sau în audiență, la șeful serviciului, în cadrul programului destinat acestei acvități – miercuri și vineri în intervalul orar 11.00 – 13.00”, se mai arată în informarea Prefecturii Vrancea.
Fără concedii și program prelungit
O altă măsură propusă de șefa Serviciului și aprobată de Prefectură este aceea că programul de lucru cu publicul s-a prelungit de luni până vineri cu două ore. În plus, în această perioadă, niciun angajat al instituției nu a plecat și nu pleacă în concediu.
Åefa Serviciului a stabilit planul de măsuri, pe care l-a înaintat spre aprobare Instituției Prefectului, încă de la finele lunii iulie. „Pentru desfășurarea activității serviciului într-un climat cât mai civilizat, transparent și deservirea exemplară a publicului în perioada aglomerată, s-au dispus măsurile stabilite și aprobate de către conducerea Instituției Prefectului județul Vrancea, respectiv a Planului de măsuri nr. 3237/28.07.2017. Prin acest plan s-au stabilit următoarele: limitarea aprobării concediilor de odihnă în perioada 01.08-01.09.2017, astfel încât să se asigure desfășurarea optimă a activităților la nivelul serviciului; solicitarea în vederea aprobării de către conducerea Instituției Prefectului a prelungirii programului de lucru cu publicul cu două ore zilnic, cât și emiterea unui Ordin al Prefectului, în acest sens (Ordinul Prefectului jud. Vrancea nr. 198 din data de 4.08.2017); desfășurarea activității la nivelul serviciului, astfel încât îndeplinirea sarcinilor de serviciu la nivelul tuturor compartimentelor să se realizeze în condiții optime, cu respectarea cadrului legal și la termenele stabilite. De asemenea, respectarea deservirii publicului în ordinea bonurilor emise de sistemul electronic de distribuire a bonurilor de ordine tip tiketing, existent la nivelul serviciului; asigurarea deservirii populației cu informațiile ce cuprind documentele necesare eliberării pașapoartelor prin întocmirea de tichete și distribuirea acestora cetățenilor pentru o mai bună informare; solicitare către Inspectoratul de Jandarmi Județean Vrancea, în ceea ce privește repartizarea zilnică a unui jandarm, necesar în vederea asigurării unui climat optim în raport cu numărul mare de solicitanți din perioada menționată, zilnic de luni-vineri, în intervalul orar 8.00 -14.00”, au mai transmis reprezentanții Prefecturii Vrancea.
Oamenii, mulțumiți de servicii
Anul acesta, oamenii nu s-au mai plâns la fel de mult ca în anii anteriori. Asta pentru că nu mai sunt cozi atât de mari, care înainte se întindeau și pe trotuar. Anul acesta, nu au mai fost nevoiți să vină în fața serviciului cu noaptea-n cap pentru a fi printre primii. Acum, și dacă vin mai devreme, ei trebuie să aștepte până când vine ora pe care o au trecută pe bon. „Anul acesta a fost mai ușor. Am venit, am luat bon și la data și ora trecute pe el am venit și am intrat destul de repede. În urmă cu cinci ani, când mi-au făcut pașaport, am venit aici la 5 dimineața și am stat toată ziua. Sunt și acum mulți oameni, dar este mai bine”, ne-a spus un bărbat din comuna Vulturu.
De aceeași părere este și o mămică din Focșani, pe care am găsit-o la Serviciul Pașapoarte împreună cu copilul de 7 ani, căruia trebuia să-i facă pașaport. „Am venit un pic mai devreme decât ora scrisă pe bon, dar acum este mult mai bine decât în anii anteriori, când nu se mai termina coada. Este o organizare mai bună și este bine că s-a făcut ceva, pentru că este greu să stai la coadă cu copilul ore în șir”, ne-a spus femeia.
Ziua de miercuri a fost una foarte aglomerată, întrucât mulți dintre cei plecati peste hotare au venit în țară după data de 15 august, iar în ziua următoare au și început să-și rezolve treburile.