Casa de bijuterii Tiffany a folosit pentru prima dată în istoria ei de 178 de ani un cuplu gay în campania sa de primăvară pentru noua gamă de verighete pe care le produce, informează cbsnews.com.
Cuplurile care vor să se căsătorească au văzut dintotdeauna în casa Tiffany (TIF) și micile sale cutiuțe albastre un veritabil simbol al iubirii veșnice. Renumita casă de bijuterii americană are în 2015 un nou mesaj pentru clienții ei: iubirea se prezintă în multe forme. Compania americană, înființată în urmă cu 178 de ani, a angajat pentru prima dată în istoria ei un cuplu gay pentru una dintre reclamele sale. Fotografia din noua campanie prezintă un cuplu de bărbați homosexuali care stau așezați pe treptele din fața unei case, ținându-se de mână, cu afecțiune, și zâmbind.
Imaginea este doar una dintre cele șapte fotografii realizate de fotograful de modă Peter Lindbergh pentru noua campanie de primăvară a casei Tiffany, care va fi derulată sub sloganul „Will You?” („Vrei?” – forma contrasă a clasicei întrebări „Vrei să te căsătorești cu mine?”, n.r.). Acest mesaj, afirmă purtătoarea de cuvânt a companiei americane, Linda Buckley, reflectă „o abordare modernă a iubirii și a relațiilor romantice”. „În zilele noastre, drumul spre căsătorie nu mai este unul liniar, iar dragostea adevărată poate să apară mai mult de o dată în viață, prin povești de iubire care se prezintă într-o varietate de forme”, a adăugat reprezentanta casei Tiffany.
Celelalte șase fotografii alb-negru din această campanie publicitară prezintă cupluri heterosexuale. Faptul că firme majore de pe piața americană, precum Tiffany, au început să includă cupluri de același sex în reclamele lor reflectă felul în care americanii acceptă tot mai mult conceptul de diversitate.
În 2014, brandul Honey Maid a câștigat simpatia unui număr impresionant de clienți printr-o campanie care a celebrat diversitatea familială, incluzând în reclamele sale imagini cu familii birasiale și familii gay. Deși acele reclame au atras și câteva comentarii negative, reacția generală a publicului american a fost una pozitivă, mulți dintre consumatorii din Statele Unite renunțând la produsele lor preferate pentru a cumpăra produsele Honey Maid, fabricate de grupul Mondelez.
Casa de bijuterii Tiffany a lansat această campanie într-o perioadă în care sprijinul populației americane pentru căsătoriile gay a atins un nou nivel record. Aproximativ 55% dintre americani s-au declarat în favoarea legilor care recunosc căsătoriile între persoane de același sex. În 2004, acest procent era de doar 42%, potrivit Institutului Gallup. Susținătorii căsătoriilor gay au obținut recent noi victorii în instanțele din alte două state americane – Alaska și New Jersey.
Tinerii americani sunt mai dispuși să susțină căsătoriile gay: 78% dintre americanii cu vârste cuprinse între 18 și 29 de ani spun că aceste căsătorii ar trebui să fie legale. Å¢inând cont de faptul că tinerii vor reprezenta în viitorul apropiat segmentul majoritar de pe piață în ceea ce privește inelele de logodnă și verighetele – și, ca urmare, vor remarca noua reclamă -, casa Tiffany pare să fi luat o decizie înțeleaptă prin această campanie publicitară care susține ideea de egalitate a căsătoriilor.
Căsătoriile gay par de asemenea să înflorească în Statele Unite și să devină o veritabilă industrie. Nunțile gay vor genera venituri de 1,9 miliarde de dolari în statele americane în care ele au fost legalizate, potrivit unui studiu realizat recent de UCLA School of Law și Credit Suisse.