Doar cinci oameni de afaceri, de la trei restaurante focșănene și două agenții de turism, au participat, vineri, la discuțiile organizate de Primăria Focșani pentru implementarea proiectului Centrului Național de Informare și Promovare Turistică de la Focșani. Discuțiile de ieri au vizat proiectul de realizare a unei baze de date cu informații despre Focșani, referitoare la obiectivele turistice, posibilități de cazare și masă. Managerul proiectului, Dan Cazaciuc, a arătat că firma care face platforma de internet a realizat o bază de date care conține monumentele istorice din Focșani, terasele, cafenelele, hotelurile și pensiunile din municipiu. Urmează ca municipalitatea să transmită informări către firmele interesate de această inițiativă pentru realizarea unor scurte prezentări a activității derulate.
A fost vizitat și spațiul unde va funcționa acest Centru, în una din clădirile nou construite în Grădina Publică din centrul Focșaniului. Discuțiile de vineri au arătat că este nevoie de un program al activităților derulate în Focșani astfel încât agenții de turism să le poată promova. De asemenea, patronul de la Trattoria Verona a subliniat că este nevoie de un eveniment dedicat producătorilor locali de vinuri, cu vizite și degustări la cramele din județ. Totodată, Dragoș Horhocea, managerul de la Agetur, a precizat că este nevoie de revitalizarea Asociației pentru Promovarea și Dezvoltarea Turismului Vrancea.
Proiectul „Crearea și dotarea Centrului Național de Informare și Promovare Turistică din municipiul Focșani” este finanțat din fonduri europene și are ca obiective principale realizarea unui site web, a unei baze turistice, a unei aplicații interactive pentru telefoane mobile inteligente. Proiectul Centrului are o valoare de peste 318 mii lei, din care contribuția de la bugetul local este de 7932 lei. Licitația a fost câștigată de o firmă din Baia Mare, iar termenul de finalizare este luna august 2015. Baza de date va conține informații importante pentru orice turist care vrea să viziteze Focșaniul. Trebuie prezentate resursele turistice, cu program de lucru, tarife și galerie foto. Tot aici vor fi informații despre hoteluri, pensiuni, restaurante, cu link-uri la paginile acestora de internet. De asemenea vor fi prezentate traseele turistice, căile de acces, adresele utile din localitate precum primărie, spitale, puncte de prim ajutor, poliție.
O noutate este aplicația care va oferi informații despre Focșani pe telefoanele inteligente. Aplicația va fi funcțională pe telefoane mobile, tablete și orice alt dispozitiv mobil care are ca sistem de operare Android sau iOS. Aplicația are rolul de a identifica prin intermediul GPS-ului sau a unor coduri tipărite, precum codurile QR sau bare, principalele obiective turistice din oraș. Fiecare obiectiv turistic va avea amplasată la intrare o tăbliță cu un cod QR sau de bare, care sunt utile atunci când coordonatele GPS nu pot fi preluate cu exactitate din cauza nivelului scăzut de semnal. După citirea codului sau pe baza coordonatelor GPS și a busolei, aplicația va face o prezentare a obiectivului turistic ales, cu istoricul acestuia și alte informații generale. Prezentarea va putea conține imagini, text sau video. Dacă turistul dorește să viziteze acel obiectiv turistic, aplicația poate juca rolul de ghid turistic. Fiecare element din interiorul muzeului poate fi prevăzut cu un cod QR sau de bare, pe baza cărora aplicația va identifica obiectul și va prezenta o descriere.
Proiectul este finanțat prin Programul Operațional Regional 2007-2013, Axa prioritară 5: Dezvoltarea Durabilă și promovarea turismului, Domeniul major de intervenție 5.3: ,,Promovarea potențialului turistic și crearea infrastructurii necesare, Èn scopul creșterii atractivității României ca destinație turistică”, Operațiunea – Crearea Centrelor Naționale de Informare și Promovare Turistică (CNIPT) și dotarea acestora.