Profesorii care au obținut minim 7 la examenul de Titularizare de anul acesta s-au prezentat la ședința publică organizată ieri, la sediul Inspectoratului Åcolar Județean (ISJ) Vrancea, de distribuire a posturilor vacante pe perioadă nedeterminată. Însă mulți dintre ei au renunțat la posturile oferite pentru că școlile sunt mult prea departe de localitatea de domiciliu. Ședința publică a debutat cu repartizarea pe post a educatoarelor. Candidata cu cea mai mare notă la Titularizare, la această specializare, Ramona Blidaru, cu media 9, 92, a ales să fie educatoare la Grădiniția Nr. 4 din Adjud. Următoarea candidată, Cristina Bratosin, a ales Grădinița din Ciorăști, Georgiana Șerbu a ales Grădinița din Scînteia, Dana Târală a ales Grădinița din Muncelu, iar Monica Cucută a ales Grădinița din Vizantea.
O situație inedită a fost la distribuirea posturilor pentru învățătoare. După ce au fost distribuite primele cinci posturi disponibile celor mai mari medii, reprezentanții ISJ au avut de decis între patru candidate cu aceeași medie, 8,72, pe două posturi rămase. Primul criteriu de departajare, dar care nu a fost viabil, a fost domiciliul în apropierea celor două posturi, cele de la școlile din Vizantea Mânăstirească și din Coza-Tulnici, apoi reprezentanții ISJ au apelat la cel de-al doilea criteriu de departajare, Definitivatul. Astfel, cum din cele patru candidate cu aceeași medie, doar trei aveau Definitivatul, au fost alese două dintre acestea cu mediile cele mai mari. Drept urmare, Elena Chichirneț a ocupat postul de la Școala din Vizantea Mânăstirească, iar Georgiana Ivanciu a ales postul de la Școala din Coza.
Un singur candidat pentru postul de Limba romani
În ceea ce privește repartizarea pe post pe perioadă nedeterminată la profilul Limba și Literatura Română, a fost disponibil doar un singur post titularizabil, la Școala Gimnazială din Șerbești, acesta fiind ocupat de Cristina Perișan. Pentru limba engleză au fost cinci posturi titularizabile, trei pe limba engleză și două pe engleză-franceza. De altfel, aici a rămas și un post disponibil. La Limba franceză au fost repartizate pe posturi titularizabile, două cadre didactice, iar pentru Limba romani, Paul Aurel Gugoașe, care a fost și singurul candidat, deși erau două posturi disponibile.
Cadrele didactice au fugit de catedrele de Matematică
O situație deosebită a fost la repartizarea posturilor la Matematică, unde au renunțat patru candidați la catedră, din cauza distanței lungi între școală și domiciliu, primind posturi doi candidați. Pentru Educație Fizică a fost repartizat un post titularizabil, ca și pentru educație plastică și educație vocală. Potrivit reprezentanților Inspectoratului Școlar Județean Vrancea, din cele 44 de posturi titularizabile, au fost ocupate 27, 17 rămânând disponibile. Ședința de ieri a fost întreruptă de câteva ori, deoarece serverul pe care fusese realizat programul Ministerului Educației s-a defectat.
Profesori cu note de 7, pe tușă din lipsă de posturi
Deși s-au chinuit și au învățat pentru examen și au muncit pentru inspecțiile la clasă, mulți profesori care au obținut minim 7 la examenul de Titularizare nu vor putea ocupa un post de profesor titular, deși întrunesc toate condițiile legale.
Candidații care au note mai mari de 5 vor putea fi repartizați în ședința care va avea loc în luna august. Astfel, următoarea ședință publică de repartizare a suplinitorilor în învățământ va avea loc pe 25 și 26 august, în sala de ședințe a Inspectoratului Åcolar Județean. Profesorii repartizați în această etapă vor ocupa catedrele pe perioadă determinată, ca suplinitori calificați.