Ediția: Luni 23 Decembrie 2024. Nr 6785
Ediția: Luni 23 Decembrie 2024. Nr 6785

Absolvenții de clasa a XII-a s-au pregătit pentru Bac cu fonduri europene


Elevii vrânceni au beneficiat anul acesta de un program de pregătire suplimentară pentru examenul de bacalaureat, finanțat din fonduri europene prin POSDRU 2007-2013, în cadrul proiectului „Să ne pregătim pentru BAC! Program inovator de formare a competențelor-cheie pentru promovarea examenului de bacalaureat”. Cei 2.102 elevi au fost pregătiți de 200 de profesori, care predau disciplinile la care se suțin probele scrise la bacalaureat, și 40 de consilieri școlari din județele Vrancea și Ialomița. În total, 4.100 elevi din clasele a XII-a din județele Vrancea și Ialomița au beneficiat de acest program, se arată într-un comunicat al Inspectoratului Școlar Județean (ISJ) Vrancea.
    Implementarea proiectului pilot, la nivelul județului Vrancea, a avut loc în perioada octombrie-decembrie 2014 în două unități de învățământ, respectiv Colegiul Național „Unirea” și Colegiul Economic „M. Kolgălniceanu” din Focșani. Implementarea proiectului s-a desfășurat în perioada ianuarie-iunie 2015, în următoarele licee: Colegiul Național „Al. I. Cuza”, Liceul Pedagogic „Spiru Haret”, Liceul de Artă „Gh. Tattarescu”, Liceul cu Program Sportiv, Colegiul Tehnic „Edmond Nicolau”, Colegiul Tehnic „Gh. Asachi”, Colegiul Tehnic „Ion Mincu”, Colegiul Tehnic „V. D. Cotea”, Colegiul Tehnic Auto „Traian Vuia”, Liceul Tehnologic „G. G. Longinescu” toate din Focșani, Liceul Teoretic „Emil Botta” și Colegiul Tehnic „Gh. Balș” Adjud, Liceul Teoretic „Ioan Slavici” Panciu, Liceul Teoretic „D. Zamfirescu” și Liceul Tehnologic Odobești, Liceul Tehnologic „Eremia Grigorescu” Mărășești, Liceul „Simion Mehedinți” Vidra și Liceul Teoretic „Grigore Gheba” Dumitrești.
    În cele opt luni (trei luni etapa de pilotare și cinci de implementare), toți cei înscriși au luat parte la activitățile programului multiregional de educație. „În cadrul derulării programului, sesiunile de pregătire au alternat cu sesiuni de consiliere psihopedagogică cu rol de suport în scopul orientării școlare și profesionale și dezvoltării de competențe-cheie la elevii de liceu, respectiv managementul învățării, organizarea timpului, managementul stresului etc., în funcție de profilul elevilor”, se arată într-un comunicat de presă trimis de Inspectoratul Școlar Județean Vrancea.
    Prin intermediul acestui proiect s-au urmărit obiective precum creșterea eficienței procesului de formare a competențelor-cheie, optimizarea resurselor de învățare destinate persoanelor din grupul țintă, adaptarea la nevoile de formare ale elevilor. Concluziile în urma unor analize efectuate de echipele proiectului, bazate pe datele statistice după susținerea bacalaureatului în anul școlar 2013-2014 și cel din anul școlar 2014-2015, conform informațiilor oferite de ISJ Vrancea, sunt următoarele: „au rezultat cifre superioare la toți indicatorii propuși. Astfel, se înregistrează creșteri semnificative pentru următoarele categorii de rezultate: numărul absolvenților prezenți la probele de examen, numărul notelor de performanță, promovabilitatea înregistrată la nivelul județului”.
    Potrivit comunicatului ISJ, promovarea la bacalaureat a crescut, după cum urmează: la limba română în anul 2014 a fost o promovare de 85,73%, iar în 2015 94,62%. La istorie, în 2014 a fost de 95,15%, iar în 2015 de 98,53%. La matematică, în anul 2014 au promovat 81,26% dintre candidați, iar în 2015 numărul acestora a crescut până la 83,88%. Și la disciplinele la alegere în funcție de profilul liceului s-au înregistrat creșteri procentuale.
    Programul este cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013 și implementat de ISJ Vrancea, în calitate de beneficiar, în parteneriat cu ISJ Ialomița.
    Rezultatele proiectului AICI.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?