Un studiu realizat de revista Royal Society sugerează că lungimea unui titlu care prezintă o descoperire științifică influențează impactul difuzării sale. Sunt preferate articolele cu titlu scurt, considerate mai ușor de înțeles, relatează miercuri AFP. Complicate, plictisitoare sau prea lungi, articolele științifice au reputația că nu sunt ușor de citit. Un mare număr de cercetări sunt publicate anual, unele cu un impact major, altele trecând neobservate.
Cercetători în știința comportamentului de la universitatea Warwick din Marea Britanie au încercat să afle dacă titlul unei descoperiri științifice îi poate influența impactul. Rezultatul a fost că oamenii de știință sunt cititori la fel ca ceilalți. Ei preferă să citească articole cu titlu scurt, pe care le consideră mai ușor de înțeles. Studiul a relevat că descoperirile științifice prezentate sub un titlu scurt sunt preferate de un număr mai mare de cititori și, prin urmare, difuzate în mai multe exemplare.
Potrivit lui Adrian Letchford, coautor al studiului, lungimea titlului nu este totuși singurul factor de succes. Alte studii au demonstrat că autorul, domeniul de studiu și prezența a două puncte în titlu sunt de asemenea factori determinanți pentru difuzarea pe scară largă a unei descoperiri, conchide Letchford.