Lucrările de reabilitare la drumul național 2D Focșani – Vidra – Tulnici – Ojdula – Tîrgu Secuiesc – Brașov se apropie de final. Președintele Consiliului Județean Vrancea și al UNCJR, Marian Oprișan, a anunțat că lucrările la drumul care „traversează Carpații” vor fi finalizate anul acesta. „Suntem prima administrație județeană din România care ne-am preocupat în așa fel încât Guvernul României să realizeze prima trecere de peste Carpați de după 1989. Într-o lună, DN 2D Focșani-Vidra-Tulnici-Ojdula-Tîrgu Secuiesc-Brașov va fi cel mai modern drum din România”, a declarat Marian Oprișan.
Åtefan Åerbu, directorul UMB Spedition, a declarat că mai sunt câteva lucrări de executat care vor fi realizate până la finele acestui an. „În prezent mai avem de turnat stratul final de asfalt, uzura, pe o lungime de 8 kilometri și se lucrează la montarea parapeților, realizarea căilor de acces la proprietăți și la drumurile laterale, șanțuri, marcaje rutiere, semnalizare verticală”, a precizat Åtefan Åerbu.
Președintele Uniunii Naționale a Consiliilor Județene din România (UNCJR) și totodată președintele Consiliului Județean Vrancea, Marian Oprișan, a mers de mai multe ori pe DN 2D, sectorul Tulnici-Lepșa – limită județ Covasna pentru a vedea care este stadiul lucrărilor de reabilitare și modernizare a acestui drum. Acesta a precizat că drumul național 2 D este de peste 30 de ani, visul vrâncenilor, dar și cea mai complexă lucrare care se realizează în prezent pe drumurile din România. Doar pentru realizarea drumului până la limita cu județul Covasna, au fost realizați în jur de 15 mii metri liniari de coloane, 50 de mii de metri de mini-piloni, 130 de mii metri cubi de betoane, peste 20 de kilometri de ziduri. Siguranța rutieră pe DN 2D respectă toate normele europene, constructorul comandând peste 37 de kilometri de parapeți metalici pentru sectorul de drum Tulnici-Lepșa-Limită județ Covasna. De asemenea, la solicitarea șefului administrației județene, au fost amenajate nu mai puțin de 30 de parcări în special pe sectorul de drum Tabăra Gălăciuc -Greșu. Aici sunt oferite spații de parcare atât pentru autoturisme cât și pentru camioane.
Președintele Consiliului Județean Vrancea, Marian Oprișan, a adăugat că investiția de pe Valea Putnei este o lucrare chiar mai dificilă decât Transfăgărășanul. „Din punct de vedere al complexității, este o lucrare mai dificilă decât Transfăgărășanul. Lucrările sunt foarte complexe”, a adăugat președintele Marian Oprișan. Åeful administrației județene a precizat că acest drum va face parte din drumul expres Târgu Secuiesc – Focșani – Brăila – Galați – Tulcea – Constanța. „A meritat fiecare clipă pe care am petrecut-o la Ministerul Transporturilor, fiecare clipă pe care am petrecut-o cu proiectantul, fiecare clipă pe care am petrecut-o pe acest drum cu constructorul”, a declarat președintele Consiliului Județean Vrancea, Marian Oprișan.