Ediția: Vineri 28 februarie 2025 Nr. 6825
Ediția: Vineri 28 februarie 2025 Nr. 6825

Învățământul rural trebuie regândit, consideră ministrul Educației

          Învățământul rural trebuie regândit, având în vedere că jumătate din copiii României se află în această zonă, a declarat joi ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, care consideră că acest învățământ funcționează într-un mod ‘de avarie’. ‘Este clar că trebuie să regândim paradigmatic învățământul rural, pentru că aproape o jumătate de Românie se află acolo, iar modul în care funcționează în acest moment învățământul rural după mine este un mod de avarie. Problema este că avem mulți copii. Este drept, dar nu sunt concentrați, nu sunt adunați în grupul mari astfel încât să poți să ai școli în care, având mulți copii, poți să aduci profesori de calitate, poți să aduci tot ceea ce îți trebuie pentru a face școală comparabil cu ce se întâmplă în mediul urban. Deci din start pornesc cu o neșansă extraordinar de mare’, a afirmat David, la o conferință de presă.

          El a reiterat ideea campusurilor rurale în care copii dintr-o anumită arie să poată învăța. ‘Va trebui să regândim aceste lucruri oricâți bani investim acolo: pentru construcția școlilor, pentru a nu mai mai avea toaletă în curte. Modul în care avem arhitectura gândită, așa cum este arhitectura nu poate funcționa. Noi nu avem niște modele bătute în cuie. Știți că am mai anunțat public, de exemplu, că un model pe care îl pilotăm, să nu aveți ideea că schimbăm lucrurile, îl pilotăm, este acel demers legat de campusurile rurale în care ne gândim copiii de pe o anumită arie pot să fie aduși cu mijloace moderne, cu microbuze, în același campus. Ai automat mai mulți copii, poți să ai profesori care să fie bine plătiți, profesori care să-și dorească să lucreze acolo, poți să ai cantine, poți să ai cămin, unii copii pot să rămână de luni până joi, să plece acasă în weekend. (…) E opțiunea fiecăruia. Deocamdată pilotăm. Nu am o soluție. Ce vă spun este că am început să gândim paradigme alternative, fiindcă sistemul pe care îl avem acum este acceptabil, dar nu este ceea ce țintim ca performanță’, a explicat ministrul Educației și Cercetării.

          În opinia sa, copiii din mediul rural trebuie să aibă șansa la educația pe care o au copiii din urban. ‘Vrem mai mult decât acceptabil, vrem să fie aceeași șansă pe care o ai și în mediul urban’, a arătat Daniel David.

          Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, a declarat joi că transferul de cunoștințe trebuie să cuprindă și modul în care s-a ajuns la acele cunoștințe pentru ca elevii să dobândească gândire critică și să înțeleagă efectiv. ‘Nu mai ajunge ca noi în școală să spunem, nu știu, formula apei este H2O și altcineva să vină să spună că formula apei se bazează pe, nu știu…o energie psihică de un anumit tip. (…) Noi, când vorbim despre Chimie, despre substanțe, trebuie să le explicăm copiilor și cum am ajuns la acele cunoștințe. Sigur că în general avem laboratoare uneori la fizică, chimie, biologie, dar în toate disciplinele, repet, transferul cunoștințelor trebuie să cuprindă și modul în care am ajuns la cele cunoștințe pentru a dobândi gândire critică și a înțelege efectiv de ce spunem anumite lucruri’, a explicat David, la o conferință de presă.

          În opinia sa, trebuie schimbată perspectiva asupra a ceea ce se face în învățământul preuniversitar. ‘Altfel, într-o lume post-modernă ajungem să ne luptăm unii cu alții pe niște lucruri în care nu îți vine să crezi că trebuie să porți o bătălie dacă Pământul e plat sau nu. Cred că este un lucru foarte important și trebuie schimbată, ca să spun așa, perspectiva asupra a ceea ce facem în preuniversitar. (…) Nu mai ajunge, dar sigur acest lucru va fi reliefat mult mai bine în pasul doi când lucrăm la programe și la conținuturile pe care le vizăm pentru diverse discipline’, a mai susținut ministrul.

A fost aprobată înființarea Autorității Naționale pentru Cercetare Științifică

          Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, a declarat joi că a fost aprobată în ședința de Guvern înființarea Autorității Naționale pentru Cercetare Științifică. ‘Astăzi în ședința de Guvern s-a aprobat înființarea Autorității Naționale pentru Cercetare Științifică. Este Autoritatea prin care ministerul își va realiza atribuțiile pe care le are în zona de Cercetare-Dezvoltare-Inovare. (…) Vom începe anul cu un buget identic cu cel pe care l-am avut și anul trecut, urmând ca în funcție de ceea ce se întâmplă pe parcursul anului să vedem cum va evolua suma. (…) În toamnă probabil vom avea o reorganizare a institutelor, cum spune legea și Hotărârea de Guvern, în cele trei categorii de tip A, B, C. (…) Am trimis în sistem săptămânile trecute informarea, reamintirea, încurajarea, (…) a fost notă de informare tuturor actorilor din Cercetare-Dezvoltare-Inovare să înceapă să își pregătească datele, informațiile, pentru că procesul de evaluare va începe’, a declarat ministrul la o conferință de presă. El a afirmat că s-a discutat și a fost gândit în zona bugetului Cercetării să fie susținute mai multe proiecte care în acest moment se află în diverse competiții pe listele de rezervă. ‘Asta pentru că este de neacceptat pentru mine și pentru oricare din această echipă ca rata de succes pentru competițiile în țară să fie o rată mult mai mică decât rata în cele mai dificile competiții europene’, a arătat David. El a spus că tot joi, prin Hotărâre de Guvern, s-a aprobat noua structură a Ministerului Educației și Cercetării.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?