Ediția: Marți 25 februarie 2025 Nr. 6822
Ediția: Marți 25 februarie 2025 Nr. 6822

VIDEO! Cadrele ISU Vrancea au intervenit anul trecut la o medie de 21,12 evenimente pe zi

Inpectoratul pentru Situații de Urgență Vrancea a făcut o scurtă prezentare privind activitatea pe anul trecut, așa cum a fost – cu bune și mai puțin bune, pe paliere de activitate. Când spui ISU Vrancea, te gândești în primul rând la intervenții privind incendiile sau la sprijinul acordat persoanelor implicate în accidente rutiere. Însă activitatea cadrelor din cadrul instituției este mult mai amplă.
Iar din acest motiv, bilanțul activității pe anul 2024 a fost prezentat astăzi în fața presei de prim adjunctul ISU Vrancea, col. Cristian Soare, șeful Centrului operațional – col. Gabriel Oprea, șeful Inspecției de prevenire – lt. col. Robin Cosma, și șeful Serviciului pregătire, lt. col. Cristi Nanu.
Cadrele ISU Vrancea au avut anul trecut multiple acțiuni, de la cele deja amintite, la activități de avizare-autorizare, activități de control etc. Iar anul trecut a însemnat pentru ISU Vrancea 7.731 de acțiuni, adică în medie cam 21,12 evenimente zilnic. Aceasta în condițiile în care anul 2023 au fost înregistrate 6.934 de acțiuni.
Cele mai multe intervenții ale salvatorilor vrânceni au fost pentru ajutor medical de urgență – 4.682, în timp ce pentru stingerea incendiilor au fost 401 misiuni. „În urma intervențiilor la incendii au fost salvate 15 persoane și bunuri materiale în valoare de aproximativ 227 milioane de lei, iar ca victime ale incendiilor au fost înregistrate 13 persoane decedate și 22 persoane rănite.
Pagubele materiale au fost estimate la o valoare de circa 21 milioane de lei”,
se arată în sinteza activității, din acest punct de vedere. Aici ar fi de menționat că cele mai multe incendii au fost în gospodării (325 de intervenții). Spre exemplu, 51 au fost în Focșani, 17 în Adjud, 16 în Mărășești, iar în Dumbrăveni, Chiojdeni și Cotești – câte 9.


Totodată, alte 378 de misiuni au constat în intervențiile pentru stingerea incendiilor de vegetație. Iar cele mai numeroase astfel de misiuni au fost înregistrate la Slobozia Bradului – 65, Mărășești (26), Focșani și Vidra (21) etc.
„Timpul mediu de răspuns la incendii a fost 18 minute și 16 secunde, iar timpul mediu de intervenție a fost de 94 minute și 30 de secunde”, se precizează în bilanț. Pe de altă parte, cea mai lungă intervenție derulată anul trecut de pompierii vrânceni a fost la Dumitrești – aproape două zile, din cauza terenului accidentat.

ISU Vrancea, misiuni în afara județului, dar și a țării


Revenind la datele din bilanț, din evenimentele înregistrate anul trecut, 222 au reprezentat alte situații de urgență, 174 – pentru asistența persoanelor, 74 – intervenții la descarcerare, 51 – salvări animale.
Pe lângă acestea, 112 au fost deplasări fără intervenții, 122 – întors din drum, 43 – misiuni de sprijin, iar 12 – protecția mediului. Au fost înregistrate și 88 de alarme false, în sensul că situația nu s-a confirmat sau s-a intervenit până la sosirea echipajelor ISU. Însă, din ce au punctat cadrele ISU Vrancea, pe parcursul anului trecut nu au existat apeluri false, în sensul că nu au existat situații în care forțele de intervenție să fie induse deliberat în eroare de apelanții la 112.
Din acest punct de vedere, ISU Vrancea a preluat 28.609 de apeluri de urgență – față de 25.577 în 2023, adică o medie de 78,16 apeluri pe zi. Bilanțul pe 2024 include și activitatea serviciilor voluntare pentru situații de urgență, care au intervenit independent la 171 de situații de urgență, precum și la alte 389 de evenimente, în cooperare cu serviciile profesioniste pentru situații de urgență.
Activitatea pe anul trecut a însemnat însă pentru ISU Vrancea și misiuni în afara județului: pe raza județului Bacău a fost acordat sprijin pentru gestionarea a 74 de situații de urgență, iar în sezonul estival, un ofițer și patru subofițeri au desfășurat misiuni de sprijin la ISU Constanța.
Nu în ultimul rând, între august și septembrie, 4 subofițeri ai ISU Vrancea „au participat la asigurarea misiunilor privind monitorizarea zonelor de risc și stingerea incendiilor de pădure de pe teritoriul Greciei”.
În total, se precizează în bilanț, la intervențiile din 2024 „au participat 27.065 persoane. Pentru gestionarea situațiilor de urgență, personalul profesionist a intervenit 39.770 de ore”.
Totodată, „echipajele SMURD aflate în coordonarea medicală a UPU-SMURD Focșani au fost solicitate pentru soluționarea a 4.758 de cazuri, pentru acordarea primului ajutor calificat. În urma acțiunilor la care au participat structurile SMRD, au fost asistate 4.782 de persoane, din care 7 adulte au fost declarate decedate”.
Ar mai fi de menționat faptul că, anul trecut, la ISU Vrancea a fost un procent de încadrare cu personal de 72,77% – raportat la numărul prevăzut în schemă. Din totalul personalului, 80,70% sunt ofițeri, 87,5% – maiștri militari, 76,92% – subofițeri, 51,89% – soldați profesioniști și 50% – personal contractual.
Anul trecut au fost și încadrări de personal – 24, însă în același timp trei cadre au plecat în alte unități, 26 au trecut în rezervă, iar un personal contractual s-a pensionat.

Evaluarea activității Inspectoratului pentru Situații de Urgență “Anghel Saligny” al județului Vrancea în anul 2024:
Inspectoratul pentru Situații de Urgență „Anghel Saligny” al județului Vrancea are misiunea de prevenire, monitorizare și gestionare a situațiilor de urgență și acordare a primului ajutor calificat în zona de competență a unității, având ca scop pregătirea și protecția populației, salvarea vieții și asigurarea condițiilor necesare supraviețuirii în situații de urgență, protecția valorilor culturale, arhivistice, de patrimoniu și a bunurilor materiale, precum și a mediului.

Activitatea inspectoratului are ca principale obiective:

  1. Consolidarea caracterului proactiv al activității de prevenire, prin îndrumarea și controlul autorităților administrației publice locale, instituțiilor și operatorilor economici privind îndeplinirea atribuțiilor pentru creșterea gradului de securitate și siguranță a cetățeanului.
  2. Gestionarea profesionistă și eficientă a situațiilor de urgență prin aplicarea procedurilor pe tipuri de riscuri și a Concepției specifice privind planificarea, pregătirea, organizarea și desfășurarea acțiunilor de răspuns în situații de urgență.
  3. Sporirea încrederii în instituție, prin modul profesionist și echidistant de soluționare a solicitărilor și petițiilor adresate de cetățeni, în spiritul respectării cu strictețe a drepturilor omului și a libertăților acestuia.
  4. Coordonarea componentelor Sistemului Județean de Management al Situațiilor de Urgență în scopul asigurării unei abordări unitare a măsurilor și acțiunilor specifice în sistem integrat.
  5. Continuarea procesului de profesionalizare și perfecționarea pregătirii de specialitate a personalului.

Obiective și direcții de acțiune
Pentru creșterea eficienței activității de prevenire, preîntâmpinarea apariției unor disfuncționalități și necesitatea alinierii la cerințele Inspectoratului General pentru Situații de Urgență, Inspecția de Prevenire a avut următoarele direcții de acțiune:

  • continuarea reducerii numărului de obiective care funcționează fără autorizație de securitate la incendiu;
  • scăderea numărului de victime la incendii și în alte situații de urgență;
  • sprijinirea permanentă a activității compartimentelor de prevenire ale serviciilor voluntare pentru situații de urgență, în scopul scăderii numărului de incendii la gospodăriile cetățenești și a victimelor rezultate din acestea;
  • creșterea nivelului de pregătire și educație a populației în domeniul situațiilor de urgență;
  • identificarea, evaluarea, controlul, monitorizarea și gestionarea riscurilor generatoare de situații de urgență din zona de competență a inspectoratului.

Măsuri întreprinse pentru îndeplinirea obiectivelor propuse
Principalele măsuri întreprinse de personalul Inspecției de Prevenire au constat în:

  • colaborarea cu toate instituțiile și comitetele locale pentru situații de urgență prin schimburi reciproce de informații, în scopul soluționării situațiilor deosebite constatate;
  • executarea unor controale colective la localitățile aflate în zone cu risc crescut de inundații;
  • colaborarea cu Inspectoratul Școlar Județean Vrancea în vederea îmbunătățirii activității de educare preventivă în domeniul situațiilor de urgență a preșcolarilor și elevilor;
  • coordonarea serviciilor voluntare pentru situații de urgență privind efectuarea controalelor preventive la gospodăriile cetățenești având ca tematică informarea și verificarea cetățenilor privind distrugerea, prin ardere, a vegetației uscate și a gunoaielor din gospodării;
  • postarea, în funcție de sezon, a unor materiale informative, cu tematică specifică, pe site-ul și rețele de socializare ale inspectoratului.

Avizare-autorizare
Pe linie de avizare/ autorizare au fost emise 84 – avize și 74 – autorizații de securitate la incendiu, 2 – avize de protecție civilă, 750 – adrese de neîncadrare în prevederile HG 571 din 2016 și 659 – avize amplasare în parcelă. De asemenea, au fost respinse 21 – solicitări pentru emitere avize și 22 – solicitări pentru emitere autorizații de securitate la incendiu.
Menționăm că, în anul 2024, 1 ofițer din cadrul compartimentului Avizare – Autorizare a desfășurat 2 misiuni specifice în sprijinul ISU B-IF.

Activități de control
Totodată, au fost planificate și executate 1.726 – controale, în creștere cu 39% față de anul 2023. Au fost primite și soluționate 6 – petiții în domeniul avizării-autorizării și 24 – în domeniul apărării împotriva incendiilor.
Rezultatele controalelor efectuate au evidențiat faptul că principalele riscuri pe linia situațiilor de urgență se situează la un nivel corespunzător de siguranță. Controalele tehnice și acțiunile de prevenire au fost finalizate prin analize cu factorii de răspundere, unde s-au stabilit măsuri concrete de creștere a eficienței acestei activități și asigurarea protecției în situații de urgență.
De asemenea, o importantă latură a activității preventive a reprezentat-o și asistența tehnică de specialitate acordată tuturor persoanelor cu ocazia activităților de sprijin, îndrumare și control efectuate.

Aplicarea legalității
În urma activității de control au fost identificate 4.789 – deficiențe, din care 594 – au fost înlăturate pe timpul controlului, 4.195 – fiind sancționate contravențional astfel: 3.794 – cu avertisment și 401 – cu amendă în cuantum total de 1.870.800 lei.
În vederea îndeplinirii misiunilor de răspuns ce revin inspectoratului, s-a acționat pentru monitorizarea și gestionarea a 7.731 – acțiuni (față de 6.934 – produse în anul 2023), în medie 21,12 – evenimente/ zi, din care:
• 4.682 – pentru ajutor medical de urgență (60,56%);
• 647 – activități de recunoaștere în teren (8,37%);
• 423 – alte intervenții (5,47%);
• 401 – pentru stingerea incendiilor (5,19%);
• 378 – incendii de vegetație şi altele (4,89%);
• 236 – intervenții pentru asigurarea sau supravegherea zonei de producerea probabilă a situației
de urgență (3,05%);
• 222 – alte situații de urgență – însemnând epidemii, misiuni pirotehnice, alunecări de teren,
evenimente publice de amploare etc., (2,87%);
• 174 – asistența persoanelor (2,25%);
• 122 – întors din drum (1,58%);
• 112 – deplasări fără intervenții (1,45%);
• 88 – alarme false (1,14%);
• 74 – intervenții la descarcerare (0,96%);
• 66 – exerciții cu forțe şi mijloace în teren (0,85%);
• 51 – salvări animale (0,66%);
• 43 – misiuni de sprijin (0,56%);
• 12 – protecția mediului (0,16%);
Totodată, inspectoratul a intervenit și pe raza județului Bacău pentru gestionarea a 74 – situații de urgență, astfel: 20 – incendii de vegetație, 15 – incendii, 12 – misiuni sprijin, 10 – intervenții SMURD, 7 – recunoașteri, 6 – asigurare zonă, 5 – deplasări fără intervenție, 3 – exerciții, 3 – alerte false și 3 – întors din drum.
Serviciile voluntare pentru situații de urgență au intervenit independent la 171 – situații de urgență (față de 182 – în 2023), iar în cooperare cu serviciile profesioniste pentru situații de urgență, au intervenit la 389 – evenimente (față de 348 – în 2023).
De asemenea, în baza O.I.G.S.U. nr. 6792 din 27.05.2024, în sezonul estival, în perioada iunie – septembrie, 1 ofițer – inspector de prevenire și 4 subofițeri din subunitățile de intervenție (conducători autospeciale), au desfășurat misiuni specifice, în sprijin la I.S.U. Constanța, constând în: controale de prevenire a situaților de urgență la unități de turism și de agrement, precum și sprijin pentru transportul efectivelor de intervenție.
Totodată, în baza O.I.G.S.U. nr. 7325 din 12.08.2024 și O.I.G.S.U. nr. 7225/24.07.2024, privind acordarea de asistență internațională Republicii Elene, constând în pre-poziționarea unui modul specializat de intervenție în stingerea incendiilor de pădure, 4 subofițeri cu 1 autospecială de stingere au participat, în perioada august – septembrie, la asigurarea misiunilor privind monitorizarea zonelor cu risc și stingerea incendiilor de pădure de pe teritoriul Greciei.
La intervențiile pentru înlăturarea efectelor situațiilor de urgență au participat 27.065 – persoane, din care: 25.549 – cadre ale inspectoratului (517 – ofițeri, 84 – maiștri militari, 9.606 – subofițeri, 15.342 – paramedici) și 1.516 – persoane din cadrul serviciilor voluntare pentru situații de urgență.
Pentru gestionarea situațiilor de urgență manifestate la nivelul județului, personalul profesionist a intervenit 39.770 – ore, din care: 14.283 – ore pentru stingerea incendiilor (35,91%), inclusiv cele de vegetație uscată, 12.309 – ore pentru acordarea asistenței medicale de urgență (30,95 %), 8.664 – ore pentru alte situații de urgență (21,79 %), 3.712 – ore pentru recunoașteri în teren și exerciții (9,33 %), 450 – ore acțiuni pentru asistența persoanelor (1,13%), 333 – ore pentru intervenții la descarcerare (0,84%) și 19 – ore la acțiuni de protecție a comunităților (0,05 %).

Analiza intervențiilor la incendii
Privind intervențiile de stingere a incendiilor s-a acționat la 401 – incendii (în medie 1,09 – intervenții pe zi), înregistrându-se o creștere cu 19 intervenții față de anul 2023, când s-a intervenit la 382 de incendii.
În urma intervențiilor la incendii au fost salvate: 15 persoane, și bunuri materiale în valoare de aproximativ 227 – milioane lei, iar ca victime ale incendiilor au fost înregistrate: 13 – persoane decedate (față de 15 persoane în 2023) și 22 – persoane rănite (față de 17 persoane în 2023). Pagubele materiale au fost estimate la o valoare de cca. 21 – milioane lei (față de 2023 când au fost estimate la cca. 20 – milioane lei).
Ponderea cea mai mare au avut-o incendiile la gospodăriile populației, unde s-au înregistrat 325 – intervenții, ceea ce reprezintă 81,45 % din numărul total de incendii. În anul 2023, procentul de incendii la gospodăriile populației a fost de 82,46 %, înregistrându-se 315 – astfel de evenimente.
Cele mai multe incendii s-au înregistrat în localitățile: Focşani – 51, Adjud – 17, Mărășești – 16, Vulturu -14, Țifești și Panciu câte 13, Vidra – 12, Vânători și Dumitrești câte 10, iar Dumbrăveni, Chiojdeni și Cotești câte 9.
Timpul mediu de răspuns la incendii a fost 18 minute și 16 secunde, iar timpul mediu de intervenție a fost 94 minute și 30 secunde.
De asemenea, au fost înregistrate 378 – incendii de vegetație, față de 263 în 2023, înregistrându-se o creștere de 43,78 %.
Cele mai multe incendii de vegetație au avut loc pe razele administrativ – teritoriale ale următoarelor localități: Slobozia Bradului-65, Mărășești-26, Focşani și Vidra câte 21, Vânători-19, Vulturu-14, Dumitreşti-13, Pufeşti-9, Adjud și Panciu câte 8, iar Străoane -7.

Intervenții pentru limitarea efectelor fenomenelor meteorologice periculoase
Pentru limitarea și înlăturarea efectelor provocate de manifestarea fenomenelor meteorologice periculoase, inspectoratul a acționat pentru:
• monitorizarea evoluției fenomenelor meteorologice de pe raza județului;
• monitorizarea și identificarea persoanelor fără adăpost, în perioadele în care temperaturile exterioare au fost scăzute și ar fi dus la apariția stărilor de hipotermie;
• intervenția pentru evacuarea apei ca urmare a precipitațiilor abundente;
• asigurarea fluxului informațional-decizional la nivelul structurilor implicate în gestionarea situațiilor de urgență, prin:

  • participarea și asigurarea secretariatului tehnic pentru ședințele Comitetului Județean pentru Situații de Urgență, în care au fost luate măsuri specifice pentru gestionarea fenomenelor meteorologice înregistrate;
  • asigurarea conducerii C.J.C.C.I. (Centrului Județean de Coordonare și Conducere a Intervenției) constituit la nivelul C.J.S.U. (Comitetului Județean pentru Situații de Urgență) Vrancea;
  • centralizarea și transmiterea, prin aplicațiile informatice, la eșaloanele superioare, a situațiilor și acțiunilor întreprinse la nivelul județului;
  • asigurarea înștiințării C.L.S.U. (comitetelor locale pentru situații de urgență) și informării membrilor C.J.S.U. despre emiterea atenționărilor/avertizărilor meteorologice și a măsurilor ce se impun a fi luate.
    Pe linie de protecție civilă au fost efectuate 116 – controale de prevenire la operatorii sursă de risc din județul Vrancea (operatori risc chimic, obiective risc de explozie și obiective hidrotehnice).
    Totodată, s-a executat 1 control comun pentru verificarea stării tehnice și funcționale a construcțiilor hidrotehnice cu rol de apărare împotriva inundațiilor.
    De asemenea, au fost emise 62 – avize pentru transportul deșeurilor periculoase și au fost monitorizate 3.998 – transporturi deșeuri periculoase.
    În domeniul operativ s-au înregistrat 222 – intervenții pentru alte situații de urgență (față de 384 în 2023), din care: 103 – evenimente publice de amploare (față de 77 în 2023), 76 – misiuni pentru asanarea teritoriului de muniție neexplodată (față de 89 în 2023), 13 – inundații (față de 16 în 2023), 10 – intervenții la epidemii (față de 126 în 2023), 7 – alte situații de urgență (față de 16 în 2023), 7 – misiuni de distrugere a muniției asanate (față de 8 în 2023), 5 – intervenții în urma manifestării fenomenelor meteorologice periculoase (față de 51 în 2023) și 1 – accident de transport în care au fost implicate substanțe sau deșeuri periculoase (1 în 2023).
    Comparativ cu anul anterior, cantitatea și tipul muniției asanate se prezintă astfel: 85 – proiectile explozive (față de 1.095 în 2023), 3 – grenade defensive (față de 9 în 2023), 4.335 – muniție de infanterie/elemente de muniție (față de 169 în 2023), 2 – bombe aruncător (față de 5 în 2023) și 1 – bombă de aviație.
    Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Vrancea s-a întrunit în 2 ședințe ordinare și 8 ședințe extraordinare, în care au fost adoptate 35 – hotărâri.
    De asemenea, pentru limitarea și înlăturarea efectelor negative produse de inundațiile de pe raza județului Galați, în baza ordinelor inspectorului general, în perioada 13.09 – 14.10.2024, unitatea a dislocat în sprijin, următoarele forțe și mijloace: 231 – cadre militare, 1 – Punct de Comandă Mobil, 1 – Automacara, 1 – Autocamion de intervenție cu trailer, 1 – Buldoexcavator, 2 – Motopompe remorcabile, 2 – Bărci pneumatice, 3 – Microbuze și 9 – Autospeciale pentru muncă operativă.
    Totodată, ca urmare a continuării conflictului armat dintre Rusia și Ucraina, 20 – cadre militare au desfășurat misiuni de sprijin în Punctele Operative Avansate din județele Vaslui și Suceava.
    Echipajele S.M.U.R.D. aflate în coordonarea medicală a UPU-SMURD Focșani au fost solicitate pentru soluționarea a 4.758 – cazuri pentru acordarea primului ajutor calificat, din care:
    • intervenții propriu zise – 4.682 (98,34%) – față de 4.502 în 2023;
    • intervenții la descarcerare – 64 (1,41%) – față de 82 în 2023;
    • intervenții la asistența persoanelor – 5 (0,11%) – față de 14 în 2023;
    • intervenții la misiuni de sprijin – 6 (0,13%)- față de 9 în 2023;
    • intervenții la epidemii – 1 (0,02%)- față de 2 în 2023;
    În urma acțiunilor la care au participat structurile S.M.U.R.D., au fost asistate 4.782 – persoane (4533 adulți și 249 copii), din care 7 persoane adulte au fost declarate decedate.
    Cele mai multe intervenții S.M.U.R.D. au fost în localitățile: Focșani – 1091, Adjud – 491, Panciu – 164, Homocea – 160, Vidra – 156, Păunești – 134, Câmpuri – 123, Țifești – 107, Vizantea-Livezi – 106, Răcoasa – 104 și Ruginești – 101.
    Pregătirea personalului paramedical a fost organizată în conformitate cu ordinele și dispozițiile legale în vigoare și a vizat creșterea nivelului cunoștințelor și deprinderilor practice dobândite anterior, pentru asigurarea unei intervenții eficiente în acordarea primului ajutor calificat.
    Au fost organizate, lunar, ședințe comune cu UPU – SMURD și trimestrial cu SAJ Vrancea, în vederea analizării activității echipajelor de intervenție SMURD și a echipajelor SAJ Vrancea, conform Dispoziției Secretarului de Stat, șef al Departamentului pentru Situații de Urgență, nr. 562 din 12.04.2016. Concluziile ședințelor au fost raportate lunar la IGSU și DSU.
    În luna decembrie a fost executată verificarea anuală a personalului paramedical de către medicul coordonator SMURD, toți paramedicii îndeplinind criteriile minime de promovare.
    Din punct de vedere al calității intervențiilor, s-a constatat că echipajele au intervenit în mod eficient, respectând protocoalele, instrucțiunile de lucru și normele specifice de siguranță, atât pentru personalul de intervenție cât și pentru pacienți.
    De asemenea, în perioada 15 – 18 iulie, lotul reprezentativ al inspectoratului a participat, din postura de câștigător al etapei zonale, la Etapa Națională a Competiției de Descarcerare și de Acordare a Primului Ajutor Calificat, obținând locul al III-lea la proba „Descarcerarea din autovehicule”.
    Permanent, pentru monitorizarea evoluției situației operative, au fost prelucrate informațiile și datele furnizate de comitetele locale, asigurându-se măsurile specifice pentru completarea și actualizarea bazei de date cu privire la efectele situațiilor de urgență, acțiunile întreprinse, întrebuințarea forțelor și mijloacelor pentru protecția populației, reducerea pierderilor materiale și revenirea la starea de normalitate.
    Prin compartimentul monitorizare situații de urgență și dispecerat au fost preluate toate anunțurile despre producerea situațiilor de urgență din zona de competență și au fost alertate și dirijate către locul acțiunii, în timp oportun, forțele de intervenție proprii și cele cu care se cooperează, în vederea gestionării situațiilor de urgență.
    Astfel, au fost preluate 28.609 – apeluri de urgență prin „112” (față de 25.577 în 2023), conform www.112.ro, rezultând o medie de 78,16 – apeluri/zi. Din cele 28.609 – apeluri preluate, 7.731 s-au materializat în intervenții și acțiuni.
    Prin activitatea de monitorizare s-a asigurat fluxul informațional cu instituțiile cu care se cooperează și cu eșaloanele superioare, acțiunile de răspuns fiind desfășurate în condiții optime.
    Totodată, au fost monitorizate și transmise către subunitățile de intervenție datele necesare instruirii personalului pe timpul celor 3.998 – transporturi de substanțe și deșeuri periculoase și transporturi speciale ce au tranzitat zona de competență (față de 4.225 în 2023).
    Coordonarea și conducerea intervențiilor în situații de urgență, precum și întrebuințarea forțelor și mijloacelor s-a realizat gradual, conform concepției de acțiune cât și în funcție de locul, natura, amploarea și evoluția intervențiilor, pe tipuri de urgențe.
    Centrul operațional județean a acționat pentru reglementarea, planificarea, organizarea, pregătirea și coordonarea unitară a activităților de intervenție desfășurându-și activitatea în baza cadrului normativ și a legislației specifice domeniilor de competență și responsabilitate, în conformitate cu prevederile planurilor proprii de acțiuni și măsuri, având ca principale obiective:
  • monitorizarea evoluției situațiilor de urgență;
  • dezvoltarea bazei de date referitoare la situațiile de urgență produse în zona de competență;
  • perfecționarea și dezvoltarea fluxului informațional-decizional, transmiterea operativă a deciziilor, dispozițiilor, ordinelor și menținerea legăturilor de comunicații cu Centrul Operațional Național, centrele operative cu funcționare permanentă, alte organisme implicate în gestionarea situațiilor de urgență, precum și cu forțele proprii aflate în îndeplinirea misiunilor;
  • actualizarea planurilor de cooperare, acțiune și intervenție cu structurile deconcentrate /descentralizate și instituțiile care asigură funcții de sprijin pentru gestionarea situațiilor de urgență;
  • relaționarea cu structurile de intervenție pentru eliminarea eventualelor neconcordanțe din conținutul documentelor;
  • întocmirea și raportarea datelor, conform Procedurii privind raportarea datelor aferente gestionării situațiilor de urgență generate de fenomenele meteorologice periculoase;
  • lucrul cu aplicațiile de evidență, monitorizare și raportare a situației operative: SMISU, INTERVMED, SIMIEOP, SMURD (SIAS), INUNDAȚII /ÎNZĂPEZIRI, RO-ALERT, SIRC.
    În vederea asigurării, în zona de competență, a măsurilor de coordonare, îndrumare și control a activităților de prevenire și gestionare a tuturor situațiilor de urgență, în calitate de integrator la nivel județean al acestor măsuri, misiunea principală a inspectoratului s-a concentrat către o bună cooperare cu toate instituțiile care asigură membrii în cadrul Comitetului Județean pentru Situații de Urgență, dar mai ales, cu cele cărora le sunt date în responsabilitate managementul anumitor tipuri de risc: inundații, cutremure de pământ, alunecări de teren, incendii la fondul forestier, explozii, epidemii sau epizootii.
    Astfel, cu sprijinul tuturor instituțiilor cooptate în cadrul Comitetului Județean pentru Situații de Urgență, șefilor grupurilor de suport tehnic constituite la nivelul comitetului și al Secretariatului Tehnic Permanent, toate deciziile și hotărârile comitetului au fost duse operativ la îndeplinire, lucru care a condus către asigurarea protecției comunității, precum și limitarea și înlăturarea efectelor manifestării tipurilor de risc.
    Totodată, în baza prevederilor Protocolului de colaborare pentru transmiterea mesajelor prin Sistemul RO-ALERT pentru căutarea persoanelor minore declarate dispărute, încheiat între Serviciul de Telecomunicații Speciale, Departamentul pentru Situații de Urgență, Inspectoratul General pentru Situații de Urgență și Inspectoratul General al Poliției Române, personalul desemnat din cadrul unității a asigurat instruirea personalului selectat de către Inspectoratul de Poliție Județean Vrancea, cu privire la operarea sistemului RO – ALERT și a modului de lucru în aplicație.
    Relațiile de cooperare inter-instituțională s-au desfășurat în bune condiții și au avut drept bază protocoalele de cooperare încheiate anterior cu instituțiile județene cu atribuții conexe în gestionarea situațiilor de urgență.
    Preocuparea permanentă în păstrarea și promovarea valorilor și tradițiilor de armă ale pompierilor vrânceni și colaborarea remarcabilă cu reprezentanții Muzeului Vrancei s-au concretizat, la data de 23 iulie 2024, cu ocazia Zilei Aniversare a Inspectoratului, prin lansarea cărții: ,,Pompierii de dincoace și de dincolo de Milcov – File din Istoria Pompierilor Vrânceni”, Volumul I (1841-2004)”, avându-i ca autori pe muzeografii Alina-Oana Coviltir și Ionuț Iliescu, fiind prima lucrare științifică despre activitatea pompierilor vrânceni.
    De asemenea, cadrele unității s-au implicat activ în susținerea efortului național pentru acceptarea României în programul Visa Waiver, prin solicitarea și obținerea a 57 de vize temporare tip B1/B2 pentru SUA.
    Pentru creșterea nivelului de pregătire a personalului și verificarea viabilității planurilor de răspuns, precum și a îmbunătățirii concepției de intervenție, au fost organizate și desfășurate 4 exerciții de cooperare cu forțe și mijloace în teren, la nivelul Centrului Operațional Județean și 62 exerciții la nivelul structurilor de intervenție.
    Pregătirea pentru intervenție în situații de urgență s-a desfășurat potrivit legii și reglementărilor interne și a vizat menținerea unui înalt grad de profesionalism și a stării de operativitate a tehnicii de intervenție, respectiv cooperarea cu celelalte componente ale sistemului național.
    În cursul anului, conform ordinelor Inspectorului General nr. 10/IG din 30.03.2023 și nr. 4009/IG din 29.03.2024 au fost planificate 14 cursuri și 10 stagii de pregătire la care au participat 672 – cadre. Totodată, trimestrial, personalul operativ din subunitățile de intervenție a fost verificat și a promovat probele la evaluarea capacităților motrice.
    În lunile noiembrie și decembrie s-au desfășurat două ședințe de tragere, cu armamentul din dotare, în poligonul din Slobozia Ciorăști, la care a participat întregul personal al unității, acesta obținând calificativul de „corespunzător”.
    Pe linia activității de îndrumare și control au fost desfășurate 4 controale tematice de sprijin la subunitățile de intervenție pe linia pregătirii pentru intervenție, a modului de organizare și desfășurare a educației fizice și sportului, precum și a serviciului de permanență.
    Educația fizică s-a organizat și s-a desfășurat în conformitate cu prevederile Ordinului M.A.I. nr. 154 din 31.03.2004 pentru activitatea de Educație Fizica si Sport din Ministerul Administrației si Internelor și în baza Planului privind organizarea și desfășurarea activităților de formare profesională a personalului ISU Vrancea la educație fizică în anul 2024, aprobat prin Ordinul Inspectorului Șef Nr. 2101/24/I-VN din 03.01.2024, pe categorii de solicitare fizică, grupe de vârstă și sex.
    La categoria de solicitare fizică normală, din cele 94 de cadre, 88 – au fost evaluate și promovate, iar 6 neevaluate, din care: 1 cadru scutit medical, 3 cadre – apt limitat și 2 cadre – concediu creștere copil.
    Din 342 de cadre evaluate la categoria de solicitare fizică accentuată, 339 au fost evaluate și promovate, iar 3 – neevaluate, din care: 1 cadru a fost apt limitat, 1 cadru – în concediu creștere copil și 1 cadru – în concediu medical.

Pregătirea în domeniul situațiilor de urgență
În baza Planului de pregătire în domeniul situațiilor de urgență, aprobat prin Ordinul Prefectului nr. 43/01.02.2024, 7 reprezentanți ai administrației publice locale au participat la cursurile de pregătire în domeniul situațiilor de urgență la Centrul Zonal de Pregătire de Protecție Civilă Bacău, dintr-un total de 20 planificați, reprezentând un procent de 35%.

Coordonarea activității de voluntariat
În perioada analizată s-a continuat activitatea de recrutare și înscriere a candidaților, în urma căreia au fost recrutați 36 de voluntari, dintre aceștia reușind să finalizeze cursul introductiv general și cursul de prim ajutor de bază 22 de voluntari. La finele anului, inspectoratul se bazează pe sprijinul unui număr de 79 de voluntari. Totodată, aceștia au participat la 178 – acțiuni de intervenție și 3 – acțiuni de informare preventivă.

Coordonarea serviciilor voluntare și private pentru situații de urgență
Având în vedere prevederile O.M.A.I. 51 / 2024 pentru aprobarea Criteriilor de performanță privind constituirea, încadrarea și dotarea serviciilor voluntare și a serviciilor private pentru situații de urgență, la nivelul județului Vrancea, au fost emise serviciilor voluntare pentru situații de urgență, în baza cererilor depuse de către acestea, 4 avize, dintre care 2 avize de înființare și tot atâtea pentru sector de competență. În ceea ce privește serviciile private pentru situații de urgență au fost emise 1 aviz de înființare și 2 avize pentru sector de competență.
Astfel, la finele anului 2024, înregistrăm 132 – avize emise pentru Serviciile Voluntare pentru Situații de Urgență, din care 66 – avize de înființare și tot atâtea pentru sector de competență, iar pentru Serviciile Private pentru Situații de Urgență au fost emise 5 – avize de înființare și 13 – pentru sector de competență.
În cadrul Campaniei naționale „Detector pentru viață”, în vederea avertizării persoanelor încă din fazele incipiente ale izbucnirii incendiilor, la nivelul județului Vrancea, în colaborare cu SVSU s-au distribuit și montat, cu titlu gratuit și cu acordul proprietarilor, un număr de 258 – detectoare de fum și 54 – detectoare de monoxid de carbon, în locuințele particulare din 15 localități din mediul rural, stabilite pe baza analizei situației operative.
Pe timpul activității de instalare a detectoarelor s-au realizat și activități de informare a cetățenilor în domeniul prevenirii incendiilor, precum și a modului de comportare în diferite situații de urgență.
Principalele obiective ale activității desfășurate pe linie de resurse umane au constat în gestionarea corespunzătoare a drepturilor salariale și de personal ale întregului efectiv, cu respectarea întocmai a legislației specifice în vigoare, recrutarea și selecționarea personalului pentru ocuparea posturilor vacante deblocate.
În ceea ce privește activitatea de perfecționare a pregătirii profesionale, au fost derulate 38 – tipuri de cursuri/ activități de formare profesională, cu participarea a 121 – persoane.
Sub aspectul normelor de securitate și sănătate în muncă au fost luate toate măsurile legale privind instruirea personalului asupra cunoașterii și respectării acestora la locul de muncă, precum și de asigurare a unor condiții de lucru în acord cu cerințele legale în domeniu.
Cu toate acestea, unitatea s-a înregistrat cu 2 – evenimente, 1 – în data de 11.03.2024 (care a fost încadrat ca accident de muncă) și 1 – eveniment în data de 16.04.2024.
Cu privire la ordinea interioară în unitate, inclusiv cea privind starea și practica disciplinară a personalului, activitățile desfășurate au vizat, în principal, realizarea următoarelor obiective:

  • asigurarea unor relații interpersonale legale și regulamentare;
  • crearea unei atmosfere de lucru bazate pe respectarea ordinelor și regulamentelor militare;
  • înlăturarea aspectelor negative privind comportamentul, limbajul și portul uniformei militare;
  • încadrarea în programul orar al unității și desfășurarea de controale inopinate.
    La nivelul inspectoratului nu au fost semnalate incidente deosebite pe linie de ordine interioară și disciplină militară, unitatea înregistrându-se totuși cu 2 – abateri disciplinare sancționate cu avertisment.
    Totodată, au fost acordate un număr de 336 – recompense, dintre care: 18 – avansări înaintea expirării stagiului minim în grad (6 ofițeri, 1 maistru militar, 11 subofițeri), 207 – citări prin Ordin de Zi pe Unitate, 40 – diplome de merit, 1 – distincție de serviciu și 3 – insigne onorifice, din care una fiind cea de ,,Salvator de onoare al anului”, acordată de către domnul Inspector General al IGSU pentru plt. adj. Butuc Cristi, subofițer Șef GIS în cadrul Secției de Pompieri Adjud.
    În perioada de referință au fost emise 479 – ordine de personal (față de 605 în anul anterior), reprezentând: numiri în funcție, împuterniciri în funcție, mutări, stabilirea drepturilor salariale, a condițiilor de muncă, schimbarea poziției de activitate, trecerea în rezervă a unor cadre militare, participări la cursuri, avansări în gradul următor, concedii creștere copil, etc.
    Situația încadrării cu personal a inspectoratului la data de 31.12.2024, reflectă o încadrare în procent de 72,77%, ponderea încadrării pe categorii de personal, raportată la numărul prevăzut, fiind următoarea: 80,70% – ofiţeri, 87,5% – maiștri militari, 76,92% – subofiţeri, 51,89% – soldați profesioniști şi 50% – personal contractual.
    În ceea ce privește dinamica de personal la nivelul unității, au avut loc 24 de încadrări, din care: 2 – ofițeri din cadrul Academiei de poliție – Facultatea de Pompieri, 12 – subofițeri repartizați de la Școala de Subofițeri de Pompieri și Protecție Civilă „Pavel Zăgănescu” Boldești, 1 – subofițer transferat de la MApN, 5 – încadrați din sursă externă (2 ofițeri și 3 subofițeri) și 4 – cadre militare au venit din alte unități ale MAI (1 ofițer și 3 subofițeri).
    De asemenea, 3 cadre militare au plecat în alte unități (subofițeri), 26 cadre militare au trecut în rezervă (5 ofițeri, 1 maistru militar, 18 subofițeri și 2 soldați profesioniști) și 1 personal contractual s-a pensionat.
    A fost acordat primul grad pentru 4 ofițeri (2 încadrați din sursă externă și 2 repartizați de la Facultatea de Pompieri și pentru 15 subofițeri (3 încadrați din sursă externă și 12 repartizați din școala militară).
    La nivelul inspectoratului, media de vârstă a personalului este de 37,13 ani (la nivelul sediului este de 39,57 ani, iar la nivelul subunităților este de 36,54 ani).
    Serviciul Logistic a avut ca obiective prioritare asigurarea funcționării mijloacelor tehnice din înzestrarea inspectoratului și asigurarea materială a subunităților din organica inspectoratului, concomitent cu gestionarea optimă a resurselor avute la dispoziție, acționând pentru asigurarea folosirii legale și raționale a mijloacelor de mobilitate terestră, precum și pentru administrarea eficientă a patrimoniului imobiliar și a celorlalte bunuri și materiale aflate în dotare.
    În acest sens, prin colaborarea cu reprezentanții Băncii Mondiale și responsabilii din cadrul IGSU s-a realizat cea mai importantă investiție în îmbunătățirea condițiilor de lucru și de viață ale personalului din cadrul sediului unității și al Detașamentului de Pompieri Focșani, dar și în creșterea gradului de siguranță a cetățenilor, prin consolidarea capacității de intervenție și răspuns în situații de urgență.
    Referitor la starea tehnică și de întreținere a tehnicii de intervenție, se impune a fi subliniat faptul că, a fost menținută operativitatea tehnicii atât din înzestrarea inspectoratului, cât și cea dată în folosință de către Consiliul Județean Vrancea, asigurându-se intervenția la toate situațiile de urgență, chiar dacă unele autovehicule de intervenție și de transport existente în înzestrarea unității, au o durata normală de exploatare cu mult depășită, comparativ cu mijloacele tehnice noi, intrate în înzestrare.
    Lucrările de asistență tehnică și reparații s-au desfășurat cu personalul din cadrul unității, personalul de specialitate din Baza de Reparații a Tehnicii de Intervenție Dragalina și unitățile service specializate pentru autovehiculele la care lucrările de asistență tehnică se execută în cadrul unităților service, potrivit specificațiilor producătorilor de autovehicule.
    Pentru asigurarea exploatării în condiții corespunzătoare a mijloacelor tehnice, personalul de specialitate a desfășurat următoarele activități de asistență tehnică și reparații: 1.372 – revizii tehnice și întrețineri tehnice sezoniere (comparativ cu 1.174 în 2023) și 64 – reparații (față de 141 în anul 2023).
    Asigurarea cu materiale tehnice de resortul auto s-a executat prin cumpărare directă, în limita fondurilor alocate, iar asigurarea cu carburanți-lubrifianți s-a executat în baza contractelor subsecvente la acordul cadru încheiat de ONAC.
    Consumul de carburanți – lubrifianți realizat în anul 2024, comparativ cu 2023, se prezintă astfel:
    • benzină : 7.934 litri (față de 7.959 litri în 2023 );
    • motorină : 112.058 litri (față de 97.696 litri în 2023);
    • ulei motor : 235 litri (față de 304 litri în 2023);
    • ulei transmisie: 105 litri (față de 9 litri în 2023);
    • ulei hidraulic: 77 litri (față de 16 litri în 2023);
    • vaselină : 34 kg (față de 20 kg în 2023).
    Rulajul efectuat de mijloacele tehnice, comparativ cu 2023, se prezintă astfel:
    • la autovehicule de transport: 255.426 km (față de 211.467 km în 2023);
    • la autospeciale de intervenție: 91.154 km (față de 88.199 km în 2023);
    • la autospecialele din compunerea S.M.U.R.D.:
  • auto-ambulanțe: 156.277 km (față de 146.378 km în 2023);
  • descarcerare: 5.480 km (față de 5.255 km în 2023);
  • A.T.P.V.M.: 2.219 km (față de 2.606 km în 2023).
    În anul 2024, inspectoratul a primit în înzestrare tehnică nouă de intervenție, utilaje și accesorii, astfel:
     prin Inspectoratului General pentru Situații de Urgență:
  • 1 cap tractor (auto-tractor) marca MAN;
  • 1 autospecială pentru munca operativă, marca Volkswagen, tipul PASSAT;

 cu sprijinul Consiliului Județean Vrancea:
• 1 autospecială 4×4 de primă-intervenție pentru misiuni de protective civilă, marca FORD și un modul remorcabil pentru căutarea-salvare;
• 11 turbo-suflante aer, marca HUSQVARNA;
• 3 bărci pneumatice, marca HONDA;
• 6 motopompe, marca AGT WP 20HX;
• 1 pompă flotabilă cu telecomandă;
• 2 UTV Polaris Ranger cu sistem pentru stingerea incendiilor.
Compartimentul Management Stări Excepționale și-a dus la îndeplinire atribuțiile prevăzute în Regulamentul de organizare și funcționare și celelalte acte normative, precum și sarcinile reieșite din ordinele Inspectoratului General pentru Situații de Urgență.
Au fost eliberate 29 de livrete militare, pentru personalul inspectoratului trecut în rezervă în anul 2024, iar toți rezerviştii repartizaţi unităţii, au fost verificaţi în evidenţele operative ale poliţiei, prin aplicația ROCRIS, de unde a rezultat că niciun rezervist nu prezintă condamnări pentru infracţiuni contra siguranţei naţionale ori capacităţii de apărare a ţării şi niciun rezervist nu a avut condamnări privative de libertate pentru mai mult de 5 ani, cauzate de săvârşirea unor infracţiuni de drept comun, conform procedurii în vigoare.
Activitatea Structurii de Securitate a fost orientată spre consolidarea și menținerea unui mediu sigur de lucru privind gestionarea informațiilor clasificate, pe parcursul anului fiind emise 67 de autorizații de acces la informații clasificate. Totodată, au fost reacreditate 3 SIC-uri cu un număr total de 34 – terminale.
În perioada evidențiată au fost desfășurate 4 controale tematice pe linie PIC/INFOSEC și 2 controale inopinate în zonele de securitate. Întreg personalul inspectoratului a fost prelucrat în 12 ședințe de pregătire pe linia protecției informației, fiind înregistrat și 1 incident de securitate.
Compartimentul Secretariat documente, clasificate și arhivă a avut ca obiectiv specific organizarea, îndrumarea și coordonarea activității de evidență, întocmire, înregistrare, păstrare, multiplicare, transport, transmitere, arhivare și distrugere a documentelor clasificate și neclasificate.
Totodată, au fost executate activități de primire, înregistrare și distribuire spre soluționare a petițiilor, precum și de transmitere a răspunsurilor în termenul legal, fiind înregistrate și distribuite, spre soluționare 50 de petiții, iar 4 persoane au fost primite în audiență.
Activitatea Serviciului comunicații și tehnologia informației a fost planificată, organizată și desfășurată potrivit O.M.A.I. nr. S/15/2010 și a principalelor direcții de acțiune și obiectivelor stabilite la nivelul inspectoratului și a constat în acțiuni și măsuri privind asigurarea respectării reglementărilor în domeniul comunicațiilor, asigurarea comunicațiilor operative la toate nivelele, asigurarea comunicațiilor de date pe rețeaua publică de internet, pe rețeaua neclasificată la nivel IGSU – RCVD, și pe rețeaua clasificată la nivel IGSU – Secret de serviciu.
Activitatea financiar-contabilă a avut ca scop acordarea drepturilor bănești, asigurarea cheltuielilor de întreținere si funcționare a unității, urmărindu-se respectarea condițiilor de legalitate și regularitate ale operațiunilor economico-financiare, precum și modul în care au fost angajate, lichidate, ordonanțate și efectuate plățile.
În acest fel, s-a asigurat funcționarea structurilor unității, primindu-se fondurile necesare pentru achitarea drepturilor de personal, pentru acoperirea cheltuielilor de întreținere și menținere în stare de funcționare a tehnicii de intervenție.
Activitatea Compartimentului Achiziţii Publice s-a concentrat pe menținerea în permanentă stare de operativitate a autospecialelor de intervenție, prin realizarea la timp a reviziilor tehnice, reparaţiilor și inspecţiilor tehnice periodice la operatorii economici de profil, respectând cu strictețe alocările bugetare ale unității.
Pe linia activității juridice s-au desfășurat următoarele activități relevante:

  • consilierul juridic a participat la termenele de judecată stabilite de instanțe și s-au efectuat toate actele de procedură specifice, susținând interesele unității în 15 dosare aflate pe rolul instanțelor de judecată, 6 dintre acestea fiind soluționate definitiv, termenele celorlalte 9 fiind în derulare;
  • au fost analizate și avizate pentru legalitate 128 de contracte și acte adiționale, precum și 279 de comenzi;
  • s-au elaborat puncte de vedere motivate și argumentate juridic referitoare la interpretarea unor dispoziții legale în diverse materii și s-a acordat asistență și consultații cu caracter juridic pentru rezolvarea sarcinilor de serviciu;
  • s-au analizat și avizat pentru legalitate 529 de acte cu caracter juridic, care pot atrage răspunderea inspectoratului, dintre care 479 – ordine pe linie de resurse umane, iar alte 50 – lucrări diverse;
  • s-au analizat și avizat pentru legalitate toate documentele și actele de decizie emise de comanda inspectoratului, precum și actele care angajează răspunderea juridică a unității, în conformitate cu prevederile O.M.A.I. nr. 107/2017.
    Începând cu data de 01.09.2024, atribuțiile funcției de psiholog sunt îndeplinite, prin cumul, de către psihologul din cadrul Inspectoratului pentru Situații de Urgență ,,Podul Înalt” al județului Vaslui.
    Pe linia activității de psihologie au fost efectuate: 152 – avize pentru evaluarea psihologică periodică, 9 – evaluări psihologice pentru personalul nou încadrat, 5 – evaluări în vederea avizării pentru desfășurarea de activități pirotehnice, 3 – evaluări pentru acordarea dreptului de conducere a autovehiculelor M.A.I, 3 – evaluări pentru personalul clasat apt limitat (în vederea emiterii fișelor de aptitudine în muncă), 1 – evaluare la revenirea în activitate după o întrerupere mai mare de 6 luni, 1 – evaluare în vederea desfășurării activității ca responsabil cu supravegherea și verificarea tehnică în exploatarea instalațiilor, 1 – evaluare ca urmare a semnalării comportamentului dezadaptiv, 1 – evaluare în vederea emiterii fișei de aptitudine în muncă pentru scafandrul autonom de intervenție și 1 – activitate de asistență psihologică primară.
    Activitățile din cadrul compartimentului de informare și relații publice au urmărit asigurarea unui cadru comunicațional – transparent, echidistant, credibil și eficient – pentru consolidarea încrederii populației în inspectorat în special, în M.A.I. în general, care să conducă la o percepție publică realistă asupra activității acestei instituții și a structurilor sale componente.
    Accesul la informațiile de interes public s-a realizat în conformitate cu prevederile Legii 544/2001, respectându-se principiile transparenței, aplicării unitare și autonomiei. Pe această linie, s-au înregistrat 9 cereri scrise și 280 de cereri verbale, cărora li s-a răspuns în termenul legal stabilit.
    Au fost difuzate 74 – comunicate de presă și buletine informative și au fost înregistrate 2.181 – apariții în mass-media locală și națională. Din totalul referirilor, 516 au fost favorabile și 1.665 – neutre.
    Sistemul de Control Intern Managerial cuprinde mecanisme de autocontrol, iar aplicarea măsurilor privind creșterea eficacității are la bază evaluarea riscurilor, constând în elaborarea următoarelor documente:
    • Programul de dezvoltare a Sistemului de Control Intern Managerial;
    • Registrul de management al riscurilor;
    • Inventarul activităților procedurabile și a procedurilor operaționale;
    • Informare privind monitorizarea performanțelor pentru obiectivele și activitățile inspectoratului prin intermediul unor indicatori de performanță.
    În conformitate cu O.M.A.I. nr. 62/2018 au fost monitorizate cele 16 riscuri identificate în Registrul de riscuri la corupție, fiind desfășurate 28 – activități de informare/instruire, cu participarea a 441 persoane.
    De asemenea, în baza OMAI 138/2016, au fost executate 6 controale tematice și 30 de controale inopinate, pentru care s-au întocmit documente specifice, conform procedurii de sistem PS-IGSU-DCVI-03.

Principalele greutăți/ disfuncționalități întâmpinate în organizarea și desfășurarea activităților specifice au fost determinate de:

  • uzura fizică și morală a unei părți din tehnica destinată intervenției;
  • insuficiența resurselor financiare alocate prin buget, raportate la multitudinea și complexitatea misiunilor și sarcinilor încredințate, aflate în corelare directă cu dezvoltarea și nevoile societății;
  • încadrarea deficitară a subunităților de intervenție și experiența scăzută a personalului nou încadrat;
  • lipsa unui medic de medicina muncii care să deservească unitățile M.A.I. din județ;
  • lipsa unor baze sportive adecvate la subunitățile de intervenție care să permită desfășurarea în bune condiții a activităților de pregătire și evaluare a personalului operativ.
    În vederea îmbunătățirii activităților specifice se impune adoptarea următoarelor măsuri:
  • intensificarea acțiunilor de informare preventivă a cetățenilor, prin mediatizarea măsurilor de prevenire și a regulilor de comportare în situații de urgență;
  • îmbunătățirea permanentă a concepției și a modului de acțiune, privind gestionarea situațiilor de urgență;
  • continuarea procesului de perfecționare a pregătirii de specialitate a personalului;
  • îmbunătățirea condițiilor de lucru pentru personalul subunităților de intervenție, prin continuarea colaborării cu reprezentanții Băncii Mondiale și specialiștii din cadrul Inspectoratului General pentru Situații de Urgență pentru derularea proiectului „Demolare construcție administrativă existentă și construire clădire nouă pentru Secția de Pompieri Adjud”, cu reprezentanții Autorității de Management al Proiectului pentru Programul Regional Sud-Est, în vederea derulării proiectului „Creșterea eficienței energetice a sediului Secției de Pompieri Vidra”, precum și cu reprezentanții autorității publice locale Panciu, în vederea derulării proiectului „Consolidarea și modernizarea sediului Stației de Pompieri Panciu”;
  • conștientizarea reprezentanților administrației publice locale asupra necesității asigurării încadrării și dotării Serviciilor Voluntare pentru Situații de Urgență, conform prevederilor legale în vigoare;
  • creșterea gradului de informare a populației și a opiniei publice asupra atribuțiilor legale, misiunilor, a măsurilor de prevenire și a conduitei de urmat pe timpul situațiilor de urgență;
  • continuarea colaborării cu Consiliile locale și Primăriile localităților Dumitrești, Odobești și Tătăranu privind asigurarea condițiilor necesare înființării unor subunități de intervenție, în vederea micșorării timpului de răspuns în situații de urgență la nivelul acestor localități și al celor învecinate;
  • întreprinderea demersurilor pentru identificarea posibilităților de accesare a fondurilor europene nerambursabile, cu sprijinul I.G.S.U. și al autorităților publice județene.
  • În încheiere, dorim să adresăm mulțumiri reprezentanților Instituției Prefectului, Consiliului Județean, UPU-SMURD Focșani, tuturor instituțiilor cu care am colaborat, membrilor Comitetului Județean pentru Situații de Urgență, Consiliilor locale și Primăriilor localităților Panciu, Soveja, Năruja, Vulturu, Tulnici și Dumbrăveni, Inspectoratului General pentru Situații de Urgență, personalului din Serviciile Voluntare pentru Situații de Urgență și să vă asigurăm că, pompierii vrânceni rămân în sprijinul cetățenilor și sunt pregătiți să intervină pentru gestionarea eficientă a situațiilor de urgență.

Compartimentul Informare și Relații publice al ISU Vrancea

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?