Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a anunțat miercuri că au fost depuse cinci oferte de la asocieri și constructori din România, Bulgaria și Italia la contractul pentru proiectarea și execuția drumului expres Focșani-Brăila.
Este vorba despre:
1. Ofertant unic WEBUILD SPA-MILANO (Italia)
2. Asocierea TRACE Group Hold (Lider, Bulgaria)-Tancrad-Citadina 98, Add Global Design, Creative Road Design-Primacons Group SRL-Drum Asfalt-Olroad Construct
3. Asocierea SA&PE Construct (Lider, România)- Spedition UMB-Tehnostrade SRL-Arcada Company
4. Asocierea CONI (Lider, România) -Pimk-TQM Management
5. Asocierea DANLIN XXL (Lider, România) -Intertranscom Impex SRL-Groma Hold LTD.
Potrivit CNIR, contractul pentru această investiție finanțată din fonduri europene are o valoare de 5,3 miliarde lei, iar durata de realizare este de 42 de luni, din care 6 luni pentru proiectare și 36 luni pentru etapa de execuție. Drumul Expres Focșani-Brăila, cu lungime de 73 kilometri, va asigura legătura între Autostrada Moldovei Ploiești-Pașcani (A7), Podul peste Dunăre de la Brăila, Drumul Expres Brăila-Galați (DEx 6), Tulcea și Constanța. Contractul a fost licitat într-un singur lot, devenind, astfel, cel mai lung tronson de drum de mare viteză care va fi construit în cadrul unui singur contract.
,,Am inclus criterii de evaluare noi în documentația proiectului, respectând angajamentele naționale față de obiectivele de dezvoltare socială, politicile de mediu privind schimbările climatice și inovare. Astfel, oferta financiară are o pondere de 40%, iar în oferta tehnică (60%) am inclus următorii factori de evaluare cu procentele aferente:
• 6% pentru creșterea incluziunii sociale (angajarea forței de muncă de pe plan local/șomeri/persoane cu dizabilități)
• 5% Emisii CO 2/Schimbări climatice: materiale sustenabile pentru construcții
• 5% Emisii CO 2/Schimbări climatice: pentru utilaje sustenabile (hibrid/electrice)
• 6 % pentru utilizarea Building Information Modelling (BIM).
Chiar dacă am decis licitarea într-un singur lot, viitorul antreprenor va putea deschide circulația pe segmente de drum funcționale independent”, a precizat directorul general al CNIR, Gabriel Budescu.
Reprezentanții Companiei Naționale de Investiții Rutiere au venit și cu detalii despre capacitățile tehnice: Drumul Expres Focșani-Brăila va avea două benzi pe sens (4 X 3,50 metri), bandă mediană (lățime 3 metri), acostament consolidat (2 X 2,25 m) și parapete de beton tip New Jersey pentru zona mediană. Pe traseul din județele Vrancea și Brăila sunt prevăzute 57 de structuri (poduri și pasaje) și șase noduri rutiere:
• Nodul Focșani (intersecție A 7)
• Milcovul (DN 23 A),
• Măicănești (DN 23),
• Corbu (DN 23),
• Siliștea (DJ 221 C)
• Nodul rutier Brăila (intersecție Drum Expres Buzău-Brăila)
Garanția lucrărilor este de 5 ani.
Dotările drumului expres, conform CNIR:
• 2 Parcări de Scurtă Durată (stânga + dreapta) cu 120 de locuri și platformă de cântărire inclusă respectiv Spații de servicii tip S 1 (stânga + dreapta) cu 150 locuri parcare, prevăzute cu spațiu rezervat pentru benzinărie și spațiu pentru comerț/alimentație publică.
• Centru de Întreținere și Coordonare (CIC) și Centru de Monitorizare și Informare.
La finele lunii august 2024, președintele Consiliului Județean Vrancea, Nicușor Halici, preciza: „Mă bucur că în urma demersurilor susținute pe care le-am făcut în fața Guvernului Ciolacu, s-a reușit obținerea aprobării pentru lansarea licitației privind proiectarea și execuția Drumului Expres Focșani-Brăila (DEx 6). Acest proiect vital, cu o valoare estimată la aproximativ 5 miliarde lei (fără TVA), reprezintă un pas crucial în dezvoltarea infrastructurii regiunii, pentru care m-am luptat în mod constant, asigurându-mă că vocea comunității noastre este auzită și că acest drum primește prioritatea cuvenită. (…) Drumul Expres Focșani-Brăila face parte din proiectul „Milcovia Expres”, care vizează îmbunătățirea legăturilor rutiere în regiunea Focșani-Galați-Giurgiulești, contribuind astfel la creșterea siguranței și dezvoltării economice a zonei”.
Sursa foto: Facebook/ Compania Națională de Investiții Rutiere, Facebook/ Nicușor Halici