Directorul CNAIR Cristian Pistol a anunțat că vineri va fi dat în circulație Lotul 3 Focșani-Râmnicu Sărat, din cadrul Autostrăzii Moldovei A7, sectorul Buzău Focșani. Acest lot are o lungime de 36 de kilometri și este în continuarea lotului 4 – Mândrești Munteni – Focșani Nord, în lungime de aproximativ 11 kilometri.
„Vineri se va putea circula pe autostradă de la Buzău la Focșani (A7), pe aproape 80 km! De la ora 15.00 deschidem circulația și pe cei 36,1 km ai Tronsonului 3 (RâmnicuSărat – MândreștiMunteni) ai secțiunii Buzău -Focșani. Se vor adăuga săptămâna viitoare și cei 21 de km ai lotului Dumbrava – Mizil din din prima secțiune a A7 (Ploiești – Buzău). La finalul acestui an România va avea peste 1.270 km de drum de mare viteză (autostradă și drum expres), dintre care 102 km deschiși circulației pe A7, construiți prin PNRR“, a anunțat directorul Cristian Pistol.
De remarcat, mobilizarea foarte bună a antreprenorului român din șantier care a făcut posibilă deschiderea cu 4 luni mai devreme a Tronsonului 3 Râmnicu Sărat-Mândrești Munteni. Termenul contractual de deschidere pe acest lot era aprilie 2025.
În data de 20 noiembrie 2024, a fost deschisă circulației o altă secțiune din Autostrada Moldovei, respectiv Buzău-Râmnicu Sărat, în lungime de peste 30 de kilometri. Practic, circulaţia a fost deschisă între nodul rutier Buzău Nord (kilometrul 3+920 de metri) şi nodul rutier Râmnicu Sărat (kilometrul 34+880 de metri). Nodul rutier Buzău Nord asigură conexiunea atât cu DJ 203K cât şi cu DN2 (printr-un drum de legătură de aproximativ 6 kilometri), iar nodul rutier Râmnicu Sărat asigură conexiunea cu DN 22.
În prezent, pe Lotul 3 Focșani-Râmnicu Sărat din cadrul Autostrăzii Moldovei A7 sunt în curs de finalizare lucrările de semnalizare orizontală (aplicarea marcajelor) și verticală (panouri). De reținut că până în acest moment au fost finalizate toate cele 17 de structuri (poduri și pasaje), au fost finalizate lucrările de umpluturi pentru terasamente pe întregul amplasament: corpul autostrăzii, rampe, bretele și drumuri de legătură, au fost finalizate lucrările de așternere a stratului de asfalt MAS16 (stratul de uzură).
Totodată, sunt în curs de finalizare lucrările de realizare a drumurilor de întreținere, pe ambele părți ale proiectului, sunt în curs de finalizare lucrările de montare a parapetului median și lateral și sunt în curs de finalizare montarea portalurilor și a panourilor cu mesaje variabile (VMS).
Autostrada Moldova A7 este prima autostradă a României aflată integral în execuție (13 loturi, 320 km), iar, la final, va lega Moldova de Muntenia și prin infrastructură rutieră. Investiția a fost prevăzută în Programul Investițional 2021-2030 pentru dezvoltarea infrastructurii de transport din România, elaborat și aprobat în perioada 2020-2021 și reprezintă cel mai mare proiect de infrastructură rutieră finanțat din PNRR.