Ediția: Joi 12 Decembrie 2024. Nr 6778
Ediția: Joi 12 Decembrie 2024. Nr 6778

Noi echipamente medicale pentru Spitalul din Vidra

            Autoritățile din comuna Vidra continuă procesul de modernizare a Spitalului „N. N. Săveanu”. Iar în cadrul proiectului privind extinderea funcțională și dotarea ambulatorului integrat al unității medicale a fost scos la licitație un alt contract, pentru furnizarea de unor echipamente noi, în plus față de cele deja achziționate. Astfel, pentru suma de 571.990,94 lei se caută atât mobilier, cât și echipamente medicale.

            Ca mobilier, este vorba despre banchete așteptare 4 locuri (8 bucăți), cuier (10 bucăți), dulap instrumentar sanitar (5 bucăți), dulap medicamente diverse (5 bucăți), fișete cu 2 uși documente (10 bucăți), mese (10 bucăți), mese birou (19 bucăți), o masă consiliu 7 locuri, noptiere (6 bucăți), scaun consult medic (5 bucăți), scaune (22 bucăți), scaune birou (19 bucăți), vestiar cu două uși (9 bucăți).

Vor fi cumpărate și măsuțe spațiu așteptare (7 bucăți), frigider medical (5 bucăți), o masă examinare, o masă examinare nou născuți, o oglindă frontală, paturi consultație (5 bucăți), pat spital (6 bucăți), pat tratament (5 bucăți), scaun transport (7 bucăți), targă transport (3 bucăți) și targă mobilă transport (2 bucăți).

În ceea ce privește echipamentele medicale, sunt căutate 5 bucăți de lămpi UV pe stativ mobil, un negatoscop, un oscilometru, osteodensitometru (5 bucăți), un pediometru, un reflector mobil cu halogen și stetoscop (5 bucăți). Iar cu toate cele de mai sus vor avea „acces îmbunătățit la servicii medicale de calitate de tip ambulatoriu, preventive și de îngrijire medicală” nu doar locuitorii din Vidra, ci și cei din comunele învecinate.

Astfel, potrivit caietului de sarcini se urmărește „creșterea calității serviciilor medicale de tip ambulatoriu în comuna Vidra, în urma extinderii spațiului destinat cabinetelor medicale de specialitate din cadrul ambulatoriului integrat și a dotării cu aparatura performantă a acestora”.

Prin proiect se creează și dotează cu aparatură și mobilier de specialitate spațiul necesar derulării unui act medical de calitate pentru șase specializări: ambulatoriu interne, ambulatoriu obstretică ginecologie, ambulatoriu chirurgie, ambulatoriu ortopedie, ambulatoriu pediatrie, imagistrică: tomograf și radiologie”, se mai precizează în documentație.

Tot aici se subliniază că se dorește și „reducerea inegalităților în ceea ce privește starea de sănătate a populației prin diagnosticarea bolilor în stadiul incipient și tratarea cu succes a unor afecțiuni mai ușoare, prevenind agravarea lor și ducând la scăderea ponderii persoanelor cu nevoi medicale neacoperite. Prin plusul de calitate al infrastructurii, se va dezvolta astfel rețeaua de centre medicale moderne, capabile să furnizeze îngrijire medicală continuă. Aceasta va conduce atât la eficientizarea sistemului de sănătate, prin reducerea internărilor evitabile, cât și la accesibilizarea ofertei de servicii de asistență în cadrul ambulatoriului”.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?