Noile modele Renault şi Citroen faţă în faţă cu cele de la BYD şi Leapmotor, Salonul mondial al automobilului a revenit luni la Paris cu noi automobile electrice, destinate să relanseze o piaţă auto dar şi un sector care încetineşte, transmite AFP. Cifrele privind înmatriculările de autoturisme noi în luna septembrie în Franţa au fost cele mai slabe din ultimii 20 de ani iar în Europa trecerea la automobilele electrice bate pasul pe loc. În acest context, Salonul de la Paris se vrea a fi o adevărată sărbătoare a automobilului, cu 48 de mărci expozante şi numeroase noutăţi electrice, precum Renault 4 şi 5, Peugeot 3008 şi Citroen C3.
Prezentat pentru prima dată publicului luni dimineaţa, modelul electric Renault 4 mizează pe nostalgia pentru vechiul model echipat cu motor pe combustie, care la vremea sa a fost un succes la nivel mondial, dar totodată vrea să atragă şi noile generaţii graţie formelor sale rotunde şi detaliilor practice. Renault 4 ar urma să completeze oferta electrică a grupului francez destinată clasei mijlocii, cu micul Renault 5 şi viitorul Twingo. Mizând şi el pe accesibilitate, rivalul Citroen va prezenta modelele electrice C3 şi C3 Aircross.
În condiţiile în care Guvernul francez a anunţat o înăsprire a sancţiunilor pentru automobilelor echipate cu motoare pe benzină şi motorină, ceea ce a nemulţumit sectorul, preşedintele Emmanuel Macron este aşteptat luni după-amiaza la Salonul mondial al automobilului, după ce i-a primit duminică seara pe directorii companiilor din sector. „Această vizită va fi o ocazie pentru a-şi demonstra sprijinul pentru industria auto, în special pentru inovaţie şi producţie, care se înscriu în planul France 2030 dar şi în obiectivele europene ale sectorului”, a anunţat Palatul Elysée duminică seara.
Carlos Tavares pentru Stellantis, Luca de Meo pentru Renault şi Oliver Zipse pentru BMW urmează să prezinte luni cele mai noi modele ale mărcilor lor pentru ca marţi să îşi explice viziunea cu privire la viitorul mobilităţii, cu prilejul unor conferinţe de presă. La rândul său, sindicatul CGT promite să organizeze joi o manifestaţie în faţa salonului. Pe partea constructorilor străini, grupul Volkswagen (Audi, Skoda), BMW-Mini şi Kia vor reveni la Salonul de la Paris după mai mulţi ani de absenţă.
Grupul american Tesla va profita de Salonul de la Paris pentru a-şi prezenta camioneta electrică Cybertruck iar Cadillac sărbătoreşte revenirea în Europa cu noi modele electrice.
Însă cel mai important grup de constructori străini va fi cel al producătorilor chinezi, care îşi vor prezenta noile modele electrice şi hibride. La Salonul de la Paris producătorul generalist BYD, Leapmotor (marcă din cadrul grupului Stellantis), producătorul de automobile de lux Hongqi, XPeng, Maxus sau Skyworth vor veni cu cele mai noi vehicule ale lor destinate pieţei din Europa.
Chiar dacă constructorii de automobile de lux vor fi absenţi de la acest salon destinat publicului larg, câteva modele Martin, Bentley, Ferrari, Porsche precum şi câteva maşini de curse vor fi prezentate la Salonul de la Paris. În timp ce salonul auto de la Geneva a organizat în luna februarie ultima sa ediţie, Salonul mondial al automobilului încearcă să îşi reînnoiască oferta tarifară pentru a atrage mai mulţi expozanţi. Organizatorii Salonului de la Paris mizează pe 500.000 de vizitatori, cu un preţ al biletelor cuprins între 18 şi 22 de euro.