Achiziție inițiată de autoritățile din comuna Broșteni pe SEAP, pentru a face rost de un autobuz transport persoane cu capacitatea 19+1+1 locuri. În caietul de sarcini se subliniază că „acțiunile derulate (…) sunt îndreptate finalmente către creșterea nivelului de trăi a cetățenilor”, iar pentru acest deziderat se și cumpără autobuzul.
Autobuzul va fi folosit pentru transportul elevilor, care în prezent „sunt nevoiți să străbată pe jos sau cu mijloace de transport improprii transportului de persoane (…) distanța de la localitatea de domiciliu la școală și retur, deoarece părinții refuză să mai lase copiii să circule cu autobuzul școlar existent, care este într-o stare avansată de uzură și nu mai prezintă siguranță în trafic pentru aceștia.
Autobuzul existent are o vechime de peste 16 ani, un rulaj de peste 200.000 km și un grad de uzură foarte avansat. Toate aceste lucruri duc la un consum mare de combustibil, reparațiile curente și reviziile tehnice periodice au ajuns foarte costisitoare și greu de realizat, datorită pieselor greu de găsit. De asemenea, numărul mare de curse pe zi, pe care acesta trebuie să le efectueze, nu fac decât să dea dreptate părinților, privind gradul de siguranță în care sunt transportați copiii (…).
Distanța între localitatea unde se află unitatea de învățământ la care elevii se deplasează și localitatea de domiciliu a acestora variază de la 3 km la 10 km, fiind necesare efectuarea unui număr zilnic de 13 curse, care încep odată cu începerea cursurilor și se termină odată cu acestea, curse ce variază, în funcție de numărul de elevi transportați și distanță”.
În plus, se precizează în documentație, achiziționarea unui autobuz nou va asigura „în condiții optime, eficiente și de siguranță transportul elevilor spre unitățile de învățământ din comuna Broșteni, pentru a preveni reducerea abandonului și a absenteismului școlar”.
Din ce s-a calculat, suma estimată care poate fi cheltuită din bugetul local este de 325.000 lei și, pentru că este vorba despre „o singură sursă de finanțare, valoarea de mai sus nu va fi depășită/ compensată, valoarea estimată maximală pentru acest tip de achiziție (autobuz pentru transportul a 10 sau mai multe persoane) va fi respectată”.
Iar în caietul de sarcini se explică și faptul că se caută doar autobuze concepute și construite de către fabricant pentru transportul de persoane pe scaune și în picioare – se acceptă recarosări, însă „nu se acceptă ofertarea de autobuze ce nu se află în producția de serie și nici de autobuze cu caracteristici inferioare celor fabricate în mod uzual de către fabricant (autobuze aflate în producția de serie, dar cărora li se diminuează anumite capacități și performanțe, fără ca modelul de autobuz rezultat să fie testat și eventual omologat)”.