Se zice că nu aduce anul ce aduce ceasul, iar la ședințele Consiliului Local Focșani nu aduc 28 de proiecte de hotărâre discuții câte aduc unul singur. Așa a fost ședința ordinară a lunii octombrie, care a cuprins 20 de proiecte de hotărâre pe ordinea de zi, plus alte nouă suplimentare, propuse de primarul Cristi Valentin Misăilă. Iar ședința a decurs rapid, fără prea multe discuții, însă doar până la un punct.
Ultimul, mai precis, adică ultimul proiect votat spre a fi introdus pe lista suplimentară, și care viza schimbarea destinației unui teren aflat în administrarea Colegiului Tehnic „Edmond Nicolau” Focșani, un teren pe care municipalitatea și-a propus să îl reamenajeze și să îl pună la dispoziția riveranilor de pe strada Bucegi, care au rămas fără locuri de parcare, deși în trecut avuseseră contracte.
Este un teren pe care atât primarul Cristi Misăilă, cât și Livia Marcu – consilier PNL și totodată inspector general al Inspectoratului Școlar Județean Vrancea l-au catalogat drept unul neîngrijit și nefolosit de unitatea de învățământ. Doar că Alexandra Tătaru și-a adus brusc aminte cum luptă pentru drepturile colegiului unde, în sfârșit, s-a întors la catedră (completă), după ocolul de 4 ani de stat pe Facebook în biroul de viceprimar al Primăriei Focșani, și care l-a acuzat pe edilul municipiului de hoție.
Mai precis, că „fură” terenuri. Pe lângă faptul că, vorba aceea, Misăilă nu pleca cu acel teren la dumnealui acasă, în discuție era vorba despre un proiect de hotărâre legal, cu avizul Consiliului de Administrație al Colegiului „Edmond Nicolau” – după cum avea să reiasă din discuțiile purtate în cadrul ședinței de joi. Nu știe doamna viceprimar Tătaru însă ce se întâmplă acolo. Poate nu e ținută la curent cu unele decizii.
Doamna Tătaru pare convinsă că cineva îi vrea răul. Inclusiv propriul partid, dacă nu o votează. Probabil și focșănenii, din același motiv. Și, cu siguranță, primarul Misăilă. Seamănă a mania persecuției, dar, din nou, nu suntem noi în măsură să opinăm pe astfel de subiecte delicate. Putem însă consemna ce glăsuiește Alexandra Tătaru ca viceprimar, așa cum s-a întâmplat joi, când a intervenit la ședința ordinară: „N-am să fac prea multe observații în această ședință. Spun doar atât. Este trist, domnul primar, că din 2017 și până în prezent nu ați găsit altă soluție pentru acei rezidenți cărora le-ați desființat locurile de parcare, decât să furați curtea Liceului „Edmond Nicolau”. Și atât”. Doamna, vedeți că unitatea de învățământ la care predați cu drag este colegiu, și nu liceu.
Chiar dacă este ușor confuză, domna Tătaru a avut grijă să pună această intervenție pe pagina dumneaei de Facebook, ca să dovedească că „luptă” din greu. Vedeți că cine v-a aranjat bucata de filmuleț de 30 de secunde nu a făcut traducerea chiar corectă a ceea ce ați glăsuit. Putea corecta și colegiu, în loc de liceu. Acum, pentru că în spiritul democratic userist doamna Tătaru nu a binevoit să dea și explicațiile – probabil nu mai era loc de emisie pe Facebook, îndrăznim noi – ne fie cu iertare.
Șefa IȘJ Vrancea consideră că demersul va aduce beneficii
Și să nu aducem în discuție doar susținerile primarului – care vă vrea răul, clar. Ci chiar ale doamnei inspector general. O știți, colega dumneavoastră din CL Focșani, care e parte a PNL, grup căruia i-ați acordat toate voturile de când ați fost votată viceprimar. Grup în care practic aveți încredere, dat fiind că ați stat atârnată de el în toți acești ani. Sau măcar aveați, că acum este clar că nu vă mai vota nimeni viceprimar. Posibil nici cei cu care ADUceți dezvoltarea – PMP și Forța Dreptei.
În fine, v-a cam trecut vremea. Ce e val, ca valul trece. Și, revenind, că oricum suntem siguri că nu ați înțeles nimic din cele scrise mai sus, important este ca măcar focșănenii să știe că demersul inițiat de primarul Misăilă nu e hoție. Cum este când întorci un vot, de exemplu. „Nu furăm curtea nimănui. Aici nu suntem pe furat. Aici mergem pe niște decizii luate în Consiliul de Administrație al Colegiului „Edmond Nicolau”, cât și decizii (…) ale Inspectoratului Școlar Județean.
Au înțeles despre ce este vorba. Este josnic modul dumneavoastră de a aborda această problemă. Acea curte, în primul și în primul rând, nu mai este de mult timp utilizată și îngrijită așa cum ar trebui să fie (…). Iar noi ne-am gândit să împușcăm doi iepuri de-o dată. Să amenajăm temporar câteva locuri de parcare pentru cei care au avut cândva locuri de parcare pe strada Bucegi, până când vom finaliza alte lucrări de amenajare a unor locuri de parcare în incinta cartierelor respective, pe de o parte.
Iar pe de altă parte, să amenajăm și curtea respectivă – ceea ce nu nici dumneavoastră, nici colegii dumneavoastră, nici doamna director și nici conducerea Colegiului nu a avut capacitatea. Deși am rugat de foarte multe ori să se intervină și să se facă lucrări pentru amenajarea căii de acces și a curții Colegiului. Așa cum s-a întâmplat la toate unitățile de învățământ, și am sprijinit reabilitarea acestora”, a atras atenția edilul municipiului.
Iar explicații au fost oferite, așa cum am arătat, și de Livia Marcu, care a subliniat că IȘJ Vrancea a fost de acord cu demersul municipalității, date fiind documentele care au fost prezentate instituției pe care o conduce. „Inspectoratul Școlar Vrancea a acordat avizul pentru a se realiza o parcare în incinta Colegiului „Edmond Nicolau”, ca urmare a faptului că membrii Consiliului de Administrație și-au dat acordul.
Ca urmare, noi am respectat dorința Consiliului de Administrație, nu știm alte detalii, dar ne bazăm pe reglementări punctuale, nu pe opinii. Așadar am transmis către Ministerul Educației această solicitare, a venit și un răspuns. Iar primăria este datoare să respecte niște condiții, pe care le va respecta cu siguranță. Și este vorba doar despre o perioadă de doi ani, aceea în care va funcționa o parcare în incinta Colegiului.
E un teren pe care îl vor folosi. Eu am văzut și imagini, într-adevăr e un teren neîngrijit. Și cred că vor fi și beneficii. La urma urmei, primăria va investi acolo, și cadrele didactice pot folosi acel teren cumva. E o situație de compromis, dar trebuie să ne gândim la beneficii multiple”, a punctat Livia Marcu.
Doar riveranii de pe Bucegi vor avea acces la parcare
Chiar și după aceste explicații și lămuriri, discuțiile la proiect au continuat, dată fiind tema sensibilă, cea a parcărilor din municipiu. Liberalul Liviu Macovei a întrebat dacă sunt de ajuns cei 2 ani prevăzuți în proiectul de hotărâre, pentru că „nu avem timp să construim parcări”.
„Parcarea pe care vrem să o amenajăm în curtea Colegiului „Edmond Nicolau” este destinată strict celor care au avut și au deținut locuri de parcare pe strada Bucegi. Dar ei nu mai dețin de 3 ani locuri de parcare. Am zis să găsim această soluție de compromis. Din ce am discutat cu cetățenii care locuiesc în acea zonă, nu este o soluție îmbucurătoare, pentru că distanța este destul de mare față de blocurile unde locuiesc.
Dar altă soluție momentan nu avem, din două motive. Pe de o parte, Uniunea Europeană nu a finanțat construirea de parcări sau locuri de parcare în incinta municipiului. Sunt doar două parcări: Park&Ride la periferia municipiului, vorbim de proiectul de amenajare a autogării existente în strada Mărășești și construirea unei autogări noi pe Calea Munteniei. Și cam atât ne-a oferit Uniunea Europeană.
Avem în acest moment 51.000 de autovehicule înmatriculate în municipiul Focșani, 11.500 de locuri de parcare. A fost întotdeauna o „luptă” între a menține spațiile verzi din interiorul cartierelor și a construi locuri de parcare. Iar finanțări nu am avut atât de mari, și bugetul nu ne-a permis să construim parcări așa cum ar trebui să fie construite. Poate chiar niște parcări subterane sau supraterane.
De aceea cred eu că trebuie să găsim soluții împreună. Este o problemă cu care nu se confruntă doar municipiul Focșani. Toate marile orașe din țară se confruntă cu lipsa locurilor de parcare”, a atras atenția primarul Misăilă, care a subliniat încă o dată că, prin proiectele pe care le finanțează, UE și-a propus să descurajeze deplasarea cu mașinile personale și să încurajeze în schimb deplasările cu mijloace de transport nepoluante.