Produsele agricole pot fi promovate cu fonduri europene în țări terțe precum China, Japonia, Coreea de Sud, SUA sau Canada. Fondurile europene pot fi accesate de organizațiile profesionale sau interprofesionale reprezentative, organizațiile de producători sau asociații ale organizațiilor de producători sau „organisme din sectorul agroalimentar care au ca obiectiv și activitate acțiunile de informare și de promovare pentru produsele agricole”.
Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură (APIA) arată că toate categoriile de beneficiari trebuie să fie reprezentative pentru sector, inclusiv pentru grupuri, în ceea ce privește Denumirea de Origine Protejată (DOP), Indicația Geografică Protejată (IGP), Specialitățile Tradiționale Garantate (STG) și recunoscute la nivelul statului membru. Pot fi promovate produse precum fructe și legume proaspete și procesate, miere, lapte și produse lactate, carne și produse din carne, ouă de pasăre, vin, pește, condimente, plante medicinale, cereale, plante vii și produse de floricultură, uleiuri și grăsimi. APIA precizează că piețele terțe care pot fi accesate în anul 2016 sunt localizate în 5 regiuni geografice definite, fiind alocat buget distinct și pentru alte regiuni geografice.
„Cele 5 regiuni geografice menționate sunt:
China, Japonia, Coreea de Sud, Taiwan;
– SUA și/sau Canada;
America Centrală, America de Sud și zona Caraibilor;
– Asia de Sud-Est și anume Brunei, Cambodgia, Indonezia, Laos, Malaysia, Myanmar, Filipine, Singapore, Thailanda, Timorul de Est și Vietnam;
– Orientul Mijlociu și Africa. Durata programelor: minim un an, maxim trei ani (cu posibilitatea de prelungire o singură dată)”, au precizat reprezentanții APIA.
Persoanele care vor să obțină informații despre modul cum pot accesa aceste fonduri pentru promovarea produselor agricole se pot înscrie la ziua de informare organizată la nivelul Comisiei Europene în data de 26 februarie și viziona pe internet această sesiune de informare.