Ediția: Miercuri 15 ianuarie 2025 Nr. 6793
Ediția: Miercuri 15 ianuarie 2025 Nr. 6793

Grindeanu afirmă că proiectul podului de la Brăila a avut o soluţie tehnică proastă cu privire la covorul de asfalt

Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu, a declarat, miercuri, că soluţia tehnică folosită deja de trei ori la asfaltarea podului peste Dunăre de la Brăila este „proastă”, iar specialiştii Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) urmează să analizeze o nouă propunere pusă la dispoziţie de societatea care se ocupă de lucrări. „Noi în acest moment nu am semnat recepţia, îmi este clar mie ca nespecialist în drumuri… Deci nu s-a plătit garanţia şi nu s-au eliberat garanţiile, nefiind semnate recepţiile, că soluţia tehnică din proiect care au implementat-o cei de la acea companie nu este una bună pentru că de vreo trei ori s-a dat jos asfaltul, s-a aplicat aceeaşi soluţie şi există în continuare aceleaşi probleme, deci este clar că este o soluţie tehnică proastă. Proiectul pe această bucată legat de asfalt şi modul în care se face priza între asfalt şi tablier nu este corectă”, a declarat ministrul Sorin Grindeanu, cu ocazia unei vizite de lucru efectuate miercuri pe şantierul Autostrăzii A7 Buzău-Focşani.

În acest context, ministrul Transportului a anunţat că societatea care se ocupă de lucrări a venit cu o altă propunere ce urmează a fi analizată şi implementată ulterior. „Au venit şi au propus săptămâna trecută o nouă soluţie tehnică cei de la Webuild, care spun ei că odată aplicată această nouă soluţie tehnică pe acest subiect va fi una care nu va mai oferi acest disconfort. Părerea mea este că a fost proiect greşit şi soluţia aleasă nu e una bună, dovadă ce se întâmplă. Acolo au venit unii care au şi primit bani să facă un proiect care iată că s-a dovedit cel puţin pe această bucată că nu este bun. Urmează ca specialiştii CNAIR să analizeze noua propunere tehnică, după ce este acceptată va fi pusă rapid în practică”, a mai adăugat ministrul Grindeanu.

Podul peste Dunăre de la Brăila, cel mai mare pod suspendat construit în România, al treilea ca dimensiune din Europa şi ultimul pod peste Dunăre înainte de vărsarea în Marea Neagră, a fost inaugurat în urmă cu un an, pe 6 iulie 2023, însă a fost afectat de mai multe probleme apărute la suprafaţa asfaltică. Podul are o lungime de aproximativ 2 kilometri şi le oferă şoferilor o alternativă, în afara traversării Dunării cu bacul, pentru a ajunge spre litoral. Circulaţia pe Podul suspendat peste Dunăre a fost deviată marţi, începând cu ora 9,00, pe banda 1 de rulare pentru ambele sensuri, în vederea efectuării lucrărilor de reasfaltare, informează Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Buzău.

Pe de altă parte, Sorin Grindeanu a declarat miercuri, în Prahova, că există o criză a materialelor de construcţii, arătând că problema va trebui abordată separat la nivel de Guvern pentru găsirea unor soluţii astfel încât să nu se ajungă la blocaje şi întârzieri. „Există o criză a materialelor, că vorbim de tabliere, că vorbim de lucruri care, chiar dacă pe partea cealalaltă sunt finalizate, stai după tabliere care de obicei nu îţi vin din România, sunt de prin alte părţi. Nu e valabil doar aici, e valabil şi pe alte loturi, că vorbim de centuri ocolitoare sau că vorbim de drumuri expres, lipsa materialelor în acest moment e o problemă care va trebui să fie abordată separat la nivel de Guvern pentru că se construieşte foarte mult în acest moment în România, cererea este foarte mare în România şi atunci trebuie să venim cu soluţii să nu ajungem în blocaje, care să ducă la întârzieri pentru darea în circulaţie pe anumite tronsoane de autostradă, de drum expres sau chiar variante ocolitoare”, a afirmat ministrul Transporturilor.

Circulaţie reluată pe Valea Oltului

Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu a anunţat că urma să fie redeschisă circulaţia pe drumul naţional DN 7 – Valea Oltului de miercuri seară, de la ora 20,00, cu două zile mai devreme faţă de termenul iniţial. „Aş vrea să anunţ, am primit de dimineaţă înştiinţare din partea companiei turce că termenul de 9 august, adică peste două zile când trebuia să fie dată în circulaţie Valea Oltului, redeschisă pe perioada zilei, se devansează. Din această seară (miercuri – n.r.), lucrările s-au terminat, din această seară de la ora 20,00 va fi dată în circulaţie cu două zile mai repede, aşa că ţin să mulţumesc în primul rând suportului avut de la Guvern”, a declarat ministrul Grindeanu, aflat într-o vizită de lucru pe şantierul Autostrăzii A7, lotul Buzău – Focşani.

Sorin Grindeanu a precizat că mulţumeşte pentru sprijinul de care s-a bucurat din partea Guvernului şi românilor care au înţeles necesitatea lucrărilor demarate în ultima perioadă pe tronsonul de drum. „Dacă nu aveam suportul primului ministru, era foarte greu să fac faţă la tot felul de deştepţi care în această perioadă încercau să ne explice cum se pot face altcumva lucrurile. Am mers mai departe, mulţumesc românilor că au trecut peste această lună care nu a fost simplă şi au înţeles că scopul este bun şi acela de a construi autostrăzi. Nu pot să închei fără să spun că sunt mulţumit de cum au lucrat cei de pe Valea Oltului, au făcut treabă bună, era esenţial să menţină un ritm ridicat astfel încât să scurtăm cât putem de mult această perioadă”, a subliniat Sorin Grindeanu. Circulaţia pe DN 7 – Valea Oltului a fost oprită, în 8 iulie, pe timpul zilei între localităţile Boiţa şi Lazaret, în judeţul Sibiu, pentru efectuarea unor lucrări de defrişare a versantului din apropierea şoselei, necesare pentru viitoarea autostradă Sibiu-Piteşti.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?