Ediția: Joi 9 Ianuarie 2025 Nr. 6789
Ediția: Joi 9 Ianuarie 2025 Nr. 6789

CFR vrea să execute lucrări de reparație între stațiile Focșani și Putna Seacă

            CFR intenționează să efectueze reparații între stațiile Focșani și Putna Seacă. Nu pe linia ferată, ci pe malul drept amonte de podul aflat între cele două stații, lucrări care au fost estimate a ajunge la 697.216,26 lei. În caietul de sarcini se detaliază și de ce este nevoie de o astfel de intervenție, respectiv din cauza viiturilor repetate de pe râul Putna și a depunerilor de material aluvionar, care „au dus la modificarea cursului, urmată de eroziunea malurilor și a digului de apărare construit în anul 2006”.

Tronsonul avut în vedere face parte din linia de cale ferată 500 Ploiești Sud – Vicșani, iar ultima lucrarea de apărare „a fost executată (…) când, în urma viiturilor de pe pârâul Putna, podul de cale ferată de la KM 209+154 a fost afuiat, producându-se prăbușirea acestuia. Pentru menținerea stabilității cursului de apă, s-au construit diguri de apărare a malurilor, alcătuite din gabioane de 3,4 m în elevație și cu un coronament din beton armat”, se explică în documentație.

Nu este însă totul degradat de timp și natură, din fericire. Pentru că în caietul de sarcini se precizează că „apărarea malului drept este în bună stare în aval de pod, cât și pe un segment de aproximativ 77 metri amonte de pod, în imediata apropiere a acestuia”. Însă, „de aici, apărarea de mal este afectată în diferite grade, astfel: pe un segment de aproximativ 168 de metri este afuiată puternic la baza digului și înclinată spre albia râului, cu rupturi între blocurile de beton suprapuse.

Pe segmentul următor, de aproximativ 155 de metri, este parțial prăbușită probabil din cauza viiturilor, afuierea a produs o spălare la baza digului de protecție care și-a pierdut astfel stabilitatea și s-a prăbușit în albia râului; în continuare, pe un segment de aproximativ 90 metri, fenomentul de afuiere alternează cu cel de prăbușire completă în albie, după care apărarea de mal este în bună stare”.

Acestea fiind explicate, lucrările propuse constau în repararea zidului de apărare din gabioane suprapuse prevăzute cu beton de protecție la fețele văzute pe o lungime de 100 m, care în capătul din amonte va fi protejat cu casoaie realizate din traverse de beton solidarizate cu armătură din oțel beton cu diametrul de 20 mm. De asemenea, este prevăzută decolmatarea albiei râului Putna pentru îndepărtarea curentului principal de apă.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?