Ediția: Duminică 22 Decembrie 2024. Nr 6784
Ediția: Duminică 22 Decembrie 2024. Nr 6784

Atenție la coletele false! O focșăneancă a fost păcălită; mesaje trimise în numele Poștei

Apar noi metode de escrocherii, iar acest lucru solicită din ce în ce mai multă vigilență din partea noastră. Zilele trecute, o focșăneancă a primit un colet pe care, în grabă, l-a plătit și deschis ulterior. Deși nu comandase nimic, și nici nu-i fusese făcută o surpriză, femeia a constatat stupefiată faptul că a fost păcălită. ,,Vorbeam la telefon când a venit curierul. Am plătit coletul… nu știam exact despre ce este vorba. Când am deschis pachetul, am găsit niște gene magnetice și o mască. Nu am comandat așa ceva. Erau de pe un site chinezesc, iar pe colet erau trecute datele mele personale„, povestește femeia care i-a plătit curierului 97 de lei. Focșăneanca a postat pe Facebook o poză cu coletul fals atenționând în acest fel și prietenii virtuali de existența acestor ,,colete false„.

Pachet ,,reținut din cauza informațiilor neclare” la Poșta Română

Sunt multe situații în care hackerii se folosesc de imaginea diferitelor companii, instituții sau site-uri cunoscute pentru a-i păcăli pe cetățeni. Așa se face că, la începutul acestei luni, am primit următorul mesaj: ,,Poșta Română: Pachetul dvs. a ajuns la depozit, dar este reținut din cauza informațiilor neclare despre adresă si nu poate filivrat. Vă rugăm să confirmați adresa din link în termen de 12 ore. htt ps:/ / post-roumana.top / posta (Va rugaัm sa raspundeti cu Y. Apoi, opriți mesajul text și redeschideti linkul de activare SMS sau copiați linkul către Safari și deschideți-l) Echipa Postei Române vă urează sărbători fericite!„.

Mi-a fost destul de ușor să îmi dau seama că este vorba despre o tentativă de escrocherie, având în vedere faptul că nu comandasem nimic, iar mesajul primit era dubios. Pe site-ul Poștei Române (https://www.posta-romana.ro/ ) au fost postate mai multe comunicate de presă prin intermediul cărora reprezentanții instituției anunță faptul că ,,Poşta Română comunică doar de pe adresele oficiale de e-mail (suportclienti@ropost.ro, noreply@posta-romana.ro), nu le solicită clienţilor săi să furnizeze date cu caracter personal și nu le solicită acestora să facă plăți online ale unor taxe vamale„.

Reprezentanții Poștei arată că, ,,în ultima perioadă, o parte dintre clienții noștri au primit un e-mail prin care sunt anunțați că livrarea unui colet extern nu a putut fi realizată pentru că nu au fost achitate taxele vamale, fiind îndrumați să acceseze un link pentru a le achita. Prin accesarea link-ului respectiv, se colectează datele bancare, cu scopul de a fi sustraşi bani din conturile clienților„,

Poșta Română face următoarele recomandări: ,,Nu deschideți acel mesaj și să îl marcați ca spam; Nu accesați link-ul! În situația în care cunoașteți pe cineva care a primit un astfel de mesaj, vă rugăm să-i recomandați măsurile de mai sus. Vă mulțumim pentru înțelegere!„.

De-a lungul timpului, Poliția Română a identificat mai multe metode prin care diverși indivizi au încercat și, uneori, chiar au reușit, să păcălească cetățenii. Iată câteva recomandări ale Poliției Române (https://www.politiaromana.ro/ro/comunicate/inselaciunea-apreciaza-postari-pentru-bani ) în acest scop:

,,1. Păstrați confidențialitatea informațiilor și nu furnizați niciodată date personale (numele, adresa, numărul de telefon, CNP, seria cărții de identitate etc.) sau informații bancare către persoane necunoscute sau pe platforme nesigure;

  1. Verificați întotdeauna identitatea expeditorului înainte de a furniza orice informații sau de a executa orice sarcină cerută și fiți sceptici în fața mesajelor nesolicitate;
  2. Evitați accesarea linkurilor suspecte sau cele din mesajele nesolicitate sau din surse necunoscute, deoarece acestea ar putea conduce către site-uri malware sau ar putea fi utilizate pentru phishing;
  3. Instalați un software de securitate și actualizați-l regulat pentru a vă proteja împotriva amenințărilor cibernetice;
  4. Folosiți autentificarea în doi pași aceasta adaugând un nivel suplimentar de securitate la conturile dumneavoastră online, cerând o parolă suplimentară sau un cod de verificare înainte de a vă conecta;
  5. Nu răspundeți la cererile de bani sau la ofertele care par prea bune pentru a fi adevărate și verificați întotdeauna legitimitatea companiei sau a persoanei care face solicitarea;
  6. Educați-vă și învățați despre tehnicile de fraudă și tacticile utilizate de autorii infracțiunilor informatice și fiți mereu vigilenți în mediul online; 
  7. Dacă întâlniți sau suspectați o activitate infracțională online, raportați imediat incidentul organelor judiciare, autorităților competente sau furnizorilor de servicii online;
  8. Educați și informați familia și prietenii despre riscurile online și despre modalitățile de protejare împotriva fraudelor și a activităților infracționale online.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?