Numărul posturilor de conducere din Primăria Focșani va fi redus prin noua organigramă, care va fi discutată la ședința ordinară a Consiliului Local din această săptămână. Proiectul noii organigrame, care va fi prezentat consilierilor locali, propune ca Primăria Focșani să aibă cinci direcții, respectiv Direcția juridică și de administrație publică locală, Direcția economică, Direcția managementul proiectelor și investițiilor, Direcția relații interne și internaționale, Direcția Arhitect șef.
Prin reorganizare se reduce cu 10% numărul maxim de posturi din Primărie, vor fi desființate funcțiile de șef birou, concomitent cu desființarea structurilor organizatorice care funcționează ca birouri, va fi diminuat numărul total al funcțiilor de conducere de la maximum 12% la maximum 7% din numărul total al posturilor aprobate la nivelul municipalității. Astfel, numărul total de posturi se diminuează la 199, din care 3 funcții alese și 17 funcții de conducere. „Numărul funcțiilor de conducere s-a diminuat de la 22 posturi la 17 posturi și a crescut numărul funcțiilor publice de execuție de la 157 posturi la 162 posturi, concomitent cu reducerea numărului de posturi personal contractual de execuție de la 17 posturi la 16 posturi, urmare a desființării unei funcții de execuție vacante personal contractual”, se arată în referatul de specialitate.
Trebuie menționat că desființarea funcției publice de șef birou și implicit a structurilor organizatorice care funcționează ca birouri sunt măsuri decise de Guvern și care trebuie puse în aplicare până la 31 decembrie 2023.
Modificări vor fi și la Direcția de Dezvoltare Servicii Publice, unde scade numărul de posturi de la 274 la 257, din care 9 posturi personal contractual de conducere și 248 posturi de execuție. Vor fi schimbări la aproape toate serviciile, prin reorganizări la nivelul compartimentelor și birourilor existente. În consecință, la ședința ordinară a Consiliului Local va fi discutat și proiectul noului Regulament de organizare și funcționare al DDSP Focșani.
De asemenea, la CSM Focșani 2007 vor fi două funcții de conducere și 24 funcții de execuție. Deja, de la 1 noiembrie a fost desființată funcție de șef birou și structura Birou contabilitate, financiar, administrativ, registratură din cadrul clubului, fiind constituit Serviciul financiar-contabil, administrativ, registratură. Propunerile pentru reorganizare au fost deja aprobate în cadrul ședinței Comitetului Director din 21 noiembrie. La fel ca la DDSP, în ședința de joi va fi discutat și noul Regulament de organizare și funcționare al CSM Focșani 2007.
La Creșa Focșani prin reorganizare vor fi două posturi de conducere și 56,5 posturi de execuție, medicul fiind cu jumătate de normă. Aici este însă un caz fericit deoarece la această instituție se propune o creștere a numărului de posturi, de la 47,5 la 58,5. Propunerea este justificată prin creșterea numărului de copii care vor beneficia de serviciile Creșei, de la 160 la 205 copii. Creșterea numărului de copii a fost posibilă deoarece urmează să fie finalizate lucrările de extindere a Creșei nr. 7. „Acest fapt duce la creșterea numărului de personal pentru a putea asigura desfășurarea în bune condiții a activității, respectiv un infirmier și doi educatori la fiecare clasă, un ajutor de bucătar, doi îngrijitori pentru Creșa nr.7”, se arată în referatul de specialitate.
O altă modificare vizează desființarea Serviciului Voluntar pentru Situații de Urgență Focșani, ca urmare a încetării valabilității avizului de înființare și avizului pentru sectorul de competență al acestuia. În consecință vor înceta inclusiv contractele de voluntariat și contractele personalului contractual. Potrivit raportului de specialitate, la nivelul Primăriei există un Compartiment de protecție civilă, care va asigura îndeplinirea obligațiilor și responsabilităților prevăzute de legislație. Raportul menționează că legislația permite desființarea SVSU „dacă în localitatea în care acesta este consituit s-a înființat o subunitate din cadrul serviciilor profesioniste pentru situații de urgență, care are în dotare minimum două autospeciale de stingere cu apă și spumă”.