Focșănenii sunt invitați săptămâna viitoare la dezbaterea publică despre funcționarea noului sistem de parcare din municipiu. Dezbaterea publică va avea loc în data de 12 aprilie, în Sala de Consiliu de la Primăria Focșani, ora 16.30. Conducerea Primăriei Focșani spune că dezbaterea vizează cele două proiecte referitoare la noul Regulament de organizare și funcționare a sistemului de parcare și Regulamentul pentru ridicarea, transportul, depozitarea și eliberarea vehiculelor oprite sau staționate neregulamentar, a vehiculelor expuse la vânzare fără autorizare și a vehiculelor fără stăpân sau abandonate pe domeniul public/privat al municipiului Focșani și a taxelor aferente.
Principalele modificări la Regulamentul de organizare și funcționare a sistemului de parcare din Focșani, aprobat anul trecut, vizează introducerea contractului de închiriere, pentru ca agenții economici să aibă posibilitatea de a deduce în contabilitate aceste cheltuieli. Potrivit Regulamentului, abonamentul de parcare pentru locurile de parcare cu plată costă 30 lei/lunar și 250 lei/anual. Sunt locuri diferite de parcările de reședință. „Pentru utilizarea parcărilor cu plată din Municipiul Focșani se emit la cerere abonamente de parcare (vignete) și contracte de închiriere pentru persoane fizice autorizate/întreprinderi individuale/întreprinderi familiale și persoane juridice”, se arată în proiectul postat pe site-ul municipalității. Aceste abonamente se eliberează numai pentru autovehicule a căror masă maximă autorizată nu depășește 3,5 tone, cu plata în avans. Abonamentele nu pot fi utilizate în parcările cu plată din zona piețelor agroalimentare și zona Piața Gării. În plus, parcările din zona Piața Gării nu pot fi utilizate pentru o perioadă mai mare de o oră și jumătate. „Abonamentul de parcare/ contractul de închiriere este valabil pentru întreaga durată de timp plătită în intervalul orar 08:00 – 17:00, de luni până vineri, în toate parcările cu plată amenajate în Municipiul Focșani, în afara programului intrând în regim de parcări de reședință”, se arată în Regulament. În ceea ce privește abonamentele tip reședință, acestea pot fi utilizate la folosirea locului de parcare de la ora 17.00 până la ora 08.00. Deținătorul unui abonament va putea folosi parcarea și între orele 08.00 și 17.00, sâmbăta, duminica și în toate sărbătorile legale, fără să achite o taxă suplimentară, dar în cazul în care parcarea rămâne liberă, aceasta poate fi folosită de o altă persoană, până la ora 17.00.
Reguli pentru ridicarea mașinilor
Ridicarea autoturismelor parcate neregulamentar va putea fi realizată conform unor reguli stricte. Regulamentul spune că nu vor fi ridicate orice autoturisme parcate neregulamentar pe drumurile publice, ci doar acele vehicule care, în principiu, afectează alți participanți la trafic. De exemplu, dacă ai parcat mașina în fața ieșirii dintr-o curte, proprietarul acesteia poate solicita Poliției Locale, respectiv Direcției de Dezvoltare și Servicii Publice, să îți ridice autoturismul. De remarcat că pot fi ridicate toate vehiculele staționate neregulamentar indiferent dacă este montat sau nu indicatorul adițional „RIDICÄRI AUTO”. De altfel, era dificil de respectat această condiție, ținând cont că ar fi trebuit montat câte un asemenea indicator la fiecare curte și instituție publică din municipiu.
O noutate este programul de ridicare a autovehiculelor, care va fi zilnic între orele 8-22, iar în week-end până la ora 14. Pentru a evita avarierea autovehiculelor, s-a stabilit că cei care execută activitatea de ridicare – transport a autovehiculelor să răspundă de eventualele avarii produse vehiculului în cadrul activității de ridicare – transportare. Însă, regulamentul precizează că vor fi realizate fotografii atât înainte cât și după ridicarea vehiculului oprit sau staționat neregulamentar. Pe fotografii se va menționa data și ora fotografierii, iar polițistul local va încheia proces -verbal de ridicare, transport și depozitare al autovehiculului staționat neregulamentar.