Ediția: Vineri 27 Decembrie 2024. Nr 6786
Ediția: Vineri 27 Decembrie 2024. Nr 6786

Clienți ai unei companii de telefonie mobilă, cu facturi „umflate” după ce un angajat a cumpărat telefoane în numele lor

Un bărbat din Râmnicu Sărat a fost trimis în judecată în Vrancea pentru înșelăciune și fals în înscrisuri sub semnătură privată, câte 4 acte materiale de fiecare, după ce, ca angajat al unei companii de telefonie mobilă din Focșani, a încheiat contracte în numele unor clienți. La dosar sunt două părți vătămate, vrânceni care s-au trezit cu facturi „umflate” ca urmare a acțiunilor râmniceanului, care a decis să încheie în numele unor clienți preexistenți noi abonamente la care erau adăugate telefoane mobile performante, a căror valoare urma să fie acoperită în rate ce se regăseau pe factura de servicii. De menționat că bărbatul a mai comis fapte similare, în vara acestui an fiind condamnat definitiv pentru delapidare și fals în înscrisuri sub semnătură privată la 1 an şi 2 luni închisoare cu suspendare.

De această dată, în rechizitoriu se arată că inculpatul avea nevoie de bani, așa că, în vara anului 2019, a încheiat un prim contract în numele unui client, la o valoare de 22 euro cu TVA/ lună. Contractul avea o valabilitate de 24 de luni și avea adăugat un telefon mobil. Ulterior, la interval de câteva luni, inculpatul a încheiat și un al doilea contract în numele altui client, la o valoare de 25 euro cu TVA/ lună, cu aceeași valabilitate ca și primul, dar prin intermediul căruia a intrat în posesia unui Iphone. În aceeași lună, octombrie, bărbatul a mai semnat personal și pentru un alt contract, încheiat pentru 24 de luni și o valoare de 25 euro cu TVA inclus/ lună, prin intermediul căruia a luat un telefon mobil în valoare de 753,60 euro TVA inclus.

Ultimul contract pe care anchetatorii au descoperit că l-a încheiat inculpatul datează din luna noiembrie 2019, valoarea acestuia fiind de 17 euro TVA inclus/ lună, telefonul inclus în acest abonament având o valoare de 288 euro TVA. Mai departe, se descrie în rechizitoriu, toate telefoanele mobile au fost vândute și, chiar dacă persoanele ale căror date au fost folosite pentru a încheia în fals contractele de furnizare de servicii de telecomunicații au sesizat faptul că valoarea facturii era mult mai mare, inculpatul le-a asigurat că este doar o eroare a sistemului și că ulterior se va face o rectificare și o compensare a sumelor plătite cu cele menționate în contracte. Însă nu s-a mai produs nicio compensare, astfel că au fost depuse sesizări, iar de aici bărbatul a fost trimis în judecată.

În septembrie a.c., instanța a constatat „legalitatea sesizării (…) privind pe inculpatul (…), pentru săvârşirea infracţiunilor de înșelăciune, (4 acte materiale); fals în înscrisuri sub semnătură privată (4 acte materiale), a administrării probelor şi a efectuării actelor de urmărire penala. Dispune începerea judecăţii cauzei privind pe inculpatul (…). Cu drept de contestaţie în termen de 3 zile de la comunicare”.

Foto cu rol ilustrativ, sursa: rawpixel.com – https://www.freepik.com/

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?