Ediția: Joi 19 Decembrie 2024. Nr 6783
Ediția: Joi 19 Decembrie 2024. Nr 6783

Anghel (ANPC): Consumatorii trebuie să se informeze cât mai complet asupra produselor, în perioada reducerilor de preţuri

Consumatorii trebuie să se informeze cât mai complet asupra produselor pe care intenţionează să le achiziţioneze şi să acorde maximă atenţie tuturor detaliilor, în special în perioada marilor reduceri de preţuri, atrage atenţia directorul general al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), Paul Anghel.Este recomandat să verificaţi preţurile prin consultarea site-urilor care afişează preţuri comparative pentru acelaşi produs, practică ce a dus la îmbunătăţirea constanţa a modalităţilor de prezentare a preţurilor şi reducerilor de către magazinele online.

Pentru cumpărături avantajoase în perioada ofertelor, citiţi cu atenţie caracteristicile produsului şi verificaţi dacă acesta corespunde cu adevărat dorinţelor şi nevoilor dumneavoastră”, a scris Anghel, pe pagina sa de Facebook. Cumpărăturile din această perioadă pot fi făcute în deplină siguranţă dacă: întocmiţi o listă cu produsele pe care doriţi să le cumpăraţi şi cu preţurile actuale ale acestora, astfel veţi fi informat cu privire la reducerile de preţuri, verificaţi stocul existent şi preţul afişat şi dacă acesta este integral (conţine sau nu TVA) sau dacă preţul include şi costul de livrare, recomandă directorul general al ANPC.

În cazul în care comandaţi online, verificaţi, înainte de a trimite comanda, dacă preţul fiecărui produs din coşul de cumpărături este acelaşi cu preţul redus indicat atunci când aţi ales produsul. Dacă aveţi nelămuriri, contactaţi comerciantul prin telefon pentru a cere informaţii suplimentare asupra produsului, serviciilor post-vânzare sau a condiţiilor de livrare. Modul în care comerciantul răspunde la aceste întrebări vă poate oferi indicii asupra seriozităţii vânzătorului”, arată Anghel, în postarea sa.

Comerciantul este obligat să informeze corect şi complet consumatorii, oferind, printre altele, informaţii precum datele de identificare, caracteristicile esenţiale ale produsului, preţul cu toate taxele incluse, cheltuielile de livrare, dacă este cazul, modalităţile de plată şi de livrare, perioada de valabilitate a ofertei sau a preţului, durata minimă a contractului, în cazul contractelor care prevăd furnizarea curentă sau periodică a unui produs, funcţionalitatea, compatibilitatea şi interoperabilitatea bunurilor cu elemente digitale, a conţinutului digital şi a serviciilor digitale, existenţa şi modul de exercitare a dreptului de denunţare unilaterală a contractului.

Recomand consumatorilor să citească recenziile privind produsele oferite online, care pot da indicii despre calitatea acestora sau despre seriozitatea comerciantului. Acesta este obligat să ofere acces consumatorilor la toate recenziile privind produsele şi să garanteze faptul că recenziile publicate provin de la consumatorii care au utilizat sau au achiziţionat efectiv produsul.

În plus, pentru contractele încheiate pe pieţele online (de intermediere vânzări între comercianţi şi consumatori), consumatorul trebuie să ştie că orice furnizor de piaţă online (proprietarul website-ului de intermediere) este obligat să furnizeze o serie de informaţii într-o secţiune specifică a interfeţei online, care este direct şi uşor accesibilă de pe pagină unde sunt prezentate ofertele”, a mai scris Anghel.

De asemenea, acesta sfătuieşte consumatorii care doresc să achiziţioneze online cu plata prin card bancar să caute „https‟ în adresa URL şi o pictogramă de lacăt în bara de adrese.Acestea semnalează că site-ul este conceput pentru a fi sigur. În cazul plăţilor făcute cu cardul, nu transmiteţi niciodată codul PIN al cardului din 4 cifre şi parole bancare, dacă primiţi orice corespondenţă care pare a fi de la comerciant, prin care vi se solicită acest lucru”, avertizează reprezentantul ANPC.

În ceea ce priveşte preţul, indiferent dacă este vorba de un magazin online sau de unul clasic, Anghel spune că acesta trebuie întotdeauna afişat „clar, lizibil, în lei şi cu toate taxele incluse (TVA şi alte taxe suplimentare, dacă este cazul)‟.Preţul redus trebuie să fie inferior preţului de referinţă/preţului anterior. Preţul de referinţă/preţul anterior reprezintă cel mai scăzut preţ practicat în acelaşi spaţiu de vânzare în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de dată aplicării preţului redus.

În cazul produselor susceptibile de a se deteriora sau a se perima rapid, preţul anterior reprezintă cel mai scăzut preţ practicat de vânzător în aceeaşi suprafaţă de vânzare în perioada ultimelor 10 zile înainte de dată aplicării reducerii de preţ. În cazul produselor prezente la comercializare într-o perioada mai mică de 30 de zile, preţul anterior reprezintă cel mai scăzut preţ practicat de vânzător în această perioadă înainte de dată aplicării reducerii de preţ”, a explicat el.

Acesta mai atrage atenţia că, odată achiziţionat un bun, acesta nu mai poate fi înlocuit sau contravaloarea acestuia să fie rambursată decât dacă este defect, aplicându-se aici regulile privind garanţiile. Pentru magazinele online, legea stabileşte un termen de 14 zile calendaristice de la momentul primirii bunului în care cumpărătorii pot renunţa la achiziţie, fără a oferi vreun motiv şi fără costuri suplimentare. (…)

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?