Vrâncenii își pot crea conturi pe pagina de internet a Administrației Fondului pentru Mediu (AFM) prin care să depună cererile pentru înscrierea în programul Rabla Local. AFM a publicat procedura care trebuie parcursă de fiecare proprietar de autoturism vechi care vrea să obțină stimulentul pentru casare în valoare de 3000 lei acordat prin programul Rabla Local. AFM a anunțat anterior că, în prima etapă, proprietarii de autoturisme trebuie să se înscrie pe site-ul instituției, la momenul în care se va startul înscrierilor. Însă, în prima etapă, proprietarii de autoturisme trebuie să își creeze conturi de utilizator, anterior înscrierii în aplicație. „Dacă există un cont deja creat, acesta este valabil doar dacă a fost utilizat în cadrul unui program destinat persoanelor fizice (de ex. programul „Casa Verde fotovoltaice 2023”). Astfel, dacă adresa de e-mail utilizată pentru crearea contului a fost folosită pentru depunerea unui dosar în calitate de persoană juridică, aceasta nu poate fi folosită. În cadrul unui cont pot fi realizate înscrieri aferente unui singur CNP”, se arată în prezentarea AFM. Fiecare persoană se poate înscrie o singură dată în aplicație și trebuie să aibă domiciliul pe raza teritorială a primăriei unde se află în evidențele fiscale autovehiculul uzat pentru care solicită finanțare.
Persoana se va înscrie în aplicație doar în cazul în care primăria în raza căreia domiciliază se regăsește în lista prevăzută în aplicația informatică și pe site-ul AFM. De exemplu, la nivelul județului Vrancea sunt înscrise doar 19 localități în programul Rabla Local. Cea mai mare sumă a fost solicitată de Primăria Focșani, respectiv 2,4 milioane lei pentru casarea unui număr de 1000 autovehicule. Celelalte localități ale căror dosare au fost aprobate de AFM sunt : Adjud, Vânători – câte 240 mii lei – 100 auto; Jariștea, Păulești, Vârteșcoiu, Vizantea-Livezi, Câmpuri, Cârligele, Spulber, Cotești, Gugești, Străoane – câte 120 mii lei – 50 auto; Panciu, Gologanu, Urechești – câte 72 mii lei – 30 auto; Biliești – 60 mii lei – 25 auto; Nănești – 36 mii lei – 15 auto și Popești – 24 mii lei – 10 auto. În total, peste 4,4 milioane lei au fost solicitate la nivelul județului Vrancea.
AFM arată că fiecare persoană care vrea să participe la programul Rabla local trebuie să își creeze contul prin prin accesarea căsuței verzi, la link-ul https://afm.ro/casare_auto_uzate.php . După crearea contului, se accesează programul prin apăsarea butonului „Depunere cerere” și se selectează programul „Casarea autovehiculelor uzate”. Această opțiune nu este disponibilă la acest moment, urmând să fie activă după lansarea începerea sesiunii de înscriere. Ulterior, trebuie accesată căsuța verde „Selectează UAT” unde trebuie selectat județul, în cazul nostru Vrancea, apoi click pe butonul din dreptul acestuia și se selectează primăria în raza căreia domiciliază și click pe butonul respectiv. Pasul următor este selectarea căsuței verzi „Către înscriere persoană fizică” unde trebuie completate datele de identificare ale persoanei fizice și seriile de șasiu ale autovehiculelor uzate care urmează să fie casate. AFM arată că solicitarea finanțării se va face pentru toate autovehiculele uzate, într-o singură cerere. Pentru a adăuga un nou autovehicul, se va apăsa butonul „+”. AFM recomandă ca, pentru evitarea unor probleme ulterioare, solicitanții să acorde o atenție sporită introducerii fiecărei serii de șasiu.
Revenind la procedură, AFM precizează că, după finalizarea înscrierilor, va transmite lista persoanelor fizice înscrise, către primăriile participante în cadrul Programului. Ulterior, fiecare persoană va transmite documentele necesare către primăria unde domiciliază și unde este înregistrat autoturismul care urmează să fie casat. Potrivit AFM, fiecare primărie trebuie să publice pe pagina de internet procedura care trebuie parcursă de către cetățenii aflați în această situație.
Mai multe informații AICI!
Sursa foto: master1305 – https://www.freepik.com/