Xiaomi Corp, cel mai mare producător chinez de smartphone, negociază cu Beijing Automotive Group Co (BAIC) o colaborare în vederea producerii de vehicule electrice (EV), a anunţat Bloomberg, citând surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul, transmite Reuters. Cele două companii explorează diferite opţiuni, inclusiv achiziţionarea de către Xiaomi a unei participaţii în a doua fabrică Hyundai Beijing, care are licenţă pentru a produce automobile în China, susţin sursele. În 2021, Xiaomi a anunţat că va investi 10 miliarde de dolari în noua sa divizie de automobile electrice pe parcursul următorilor zece ani, iar la finele lunii august a finalizat procedurile de înregistrare a diviziei sale de automobile electrice. Xiaomi se va alătura, astfel, unei pieţe care este deja aglomerată de jucători, precum Tesla, dar şi de firme locale, ca Nio Inc şi Xpeng Inc.
Xiaomi s-a angajat să producă automobile pe scară largă în primul semestru din 2024 şi a început construirea primei sale fabrici auto în apropiere de Beijing. Conform Bloomberg, Xiaomi vrea să încheie o alianţă în domeniul producţiei, deoarece se confruntă cu întârzieri în obţinerea unei licenţe pentru a-şi fabrica propriile maşini.
Reprezentanţii Xiaomi şi BAIC nu au dorit să comenteze informaţia. Beijing Hyundai, societatea mixtă dintre Hyundai Motor Co şi BAIC, are trei uzine în Beijing.
Luna aceasta, Asociaţia Constructorilor de Automobile din China (CPCA) a estimat că un număr record de şase milioane de automobile electrice ar urma să fie vândute în acest an în China, pe fondul exploziei cererii pentru automobile curate.
Noua prognoză revizuită marchează o dublare faţă de cele 2,99 milioane de vehicule electrice înmatriculate în 2021 în China, ceea ce scoate în evidenţă creşterea semnificativă a cererii pentru autoturisme curate în China şi provocările pentru constructorii tradiţionali în a se adapta la o piaţă care devine rapid una verde.
Autorităţile centrale şi locale din China au luat măsuri pentru a ajuta industria auto să îşi revină după restricţiile şi carantinele care au afectat vânzările la începutul anului. În luna mai, Guvernul de la Beijing a redus cu 50% taxele la achiziţionarea unui autoturism cu emisii reduse în timp ce autorităţile municipale au venit, la rândul lor, cu subvenţii şi stimulente pentru a-i convinge pe cumpărători să se orienteze spre un vehicul cu emisii reduse.