Ediția: Vineri 27 Decembrie 2024. Nr 6786
Ediția: Vineri 27 Decembrie 2024. Nr 6786

Majoritatea românilor consideră că au o stare de spirit bună; părinţii şi tinerii profesionişti, cei mai mulţumiţi (studiu)

Majoritatea românilor se declară mulţumiţi de starea lor de spirit, cea mai importantă categorie fiind cea a părinţilor (70%) şi a tinerilor profesionişti (61%), arată datele unui studiu de specialitate, publicat marţi. Conform cercetării Reveal Marketing Research, la polul opus, respectiv aceia care se declară nemulţumiţi de starea lor de spirit, sunt persoanele de peste 55 de ani, într-o pondere de 13% din totalul celor chestionaţi. La sfârşitul anului 2021, şapte din zece români se declarau mulţumiţi şi foarte mulţumiţi de relaţiile cu persoanele apropiate (familie, prieteni sau partener), iar 5% se nemulţumiţi de aceste relaţii. Pe categorii socio-demografice, aprecierea relaţiilor de cuplu şi cu familia înregistrează diferenţe semnificative statistic numai în funcţie de copii şi venit, se arată în acest studiu. Astfel, persoanele cu vârsta cuprinsă între 35 şi 44 de ani par să fie mai mulţumite de relaţiile cu familia şi prietenii (80%), comparativ cu tinerii cu vârsta cuprinsă între 24 şi 34 de ani (62%).

De asemenea, activitatea profesională şi echilibrul dintre viaţa personală şi cea profesională sunt printre principalele motive de mulţumire pentru peste 50% din locuitorii din România. Conform Barometrului Românii Azi, în decursul anului 2021 satisfacţia faţă de relaţia cu partenerul/partenera, deşi pozitivă, a avut un nivel mai scăzut pe fondul unei stări de spirit nu tocmai bună a românilor, însă începând cu luna februarie a anului trecut, a înregistrat un nivel constant ridicat, apogeul fiind atins pe final de an cu un procent de 65%. Cel mai mare grad de satisfacţie faţă de relaţia cu partenerul de viaţă se întâlneşte la părinţi (72%) şi la persoanele cu vârsta cuprinsă între 24 şi 34 de ani (79%). Raportul relevă, totodată, că 70% dintre respondenţi îşi doresc ca 2022 să fie un an mai bun din punct de vedere financiar, în timp ce peste jumătate (52%) au declarat că au în vedere îmbunătăţirea stării de sănătate.

Alte planuri ce se regăsesc pe lista românilor în acest an sunt petrecerea timpului liber (49%), starea fizică (47%), precum şi relaţia de cuplu. Studiul s-a desfăşurat online în perioada 6 decembrie – 12 decembrie 2021, în rândul cetăţenilor români din mediul rural şi mediul urban, pe un eşantion total de 1.009 de adulţi cu vârste cuprinse între 18 şi peste 55 de ani. Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piaţă full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development. 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?