Ediția: Vineri 27 Decembrie 2024. Nr 6786
Ediția: Vineri 27 Decembrie 2024. Nr 6786

Festivalul de Blues de la Focșani a costat peste o sută mii euro; organizatorii vor să dubleze suma anul viitor


Festivalul de Blues de la Focșani – FBF a costat peste o sută mii euro, adică peste 500 mii lei, iar organizatorii vor să dubleze această sumă pentru a doua ediție care va avea loc în primul weekend din luna septembrie a anului viitor. Acest buget va permite prezența pe scenă a unor artiști cu un onorariu mai mare iar organizatorii au pregătit deja o listă cu câteva nume. Directorul Festivalului, Bernard Cheere, a prezentat, vineri, un scurt bilanț oficial al celor trei zile de blues din Piața Unirii. Evenimentul a devenit, chiar de la prima ediție, cel mai mare Festival de Blues din România. Prin profesionalismul organizării, FBF a devenit o atracție pentru artiști, Bernard Cheere povestind că deja au fost contactați de artiști care vor să vină la Focșani la ediția din 2017. Alături de Bernard Cheere, la conferința de bilanț au participat Andreea Pancu, vicepreședintele Asociației Culturale Estica, Cătălin Horodincă, directorul de producție și Andrei Popa, care s-a ocupat de marketingul evenimentului.
    Acestei echipe i se va alătura și Ionuț Ungureanu. Bernard Cheere a mulțumit autorităților locale, Consiliul Județean și Primăria Focșani care, chiar dacă nu au contribuit financiar, au asigurat suportul tehnic pentru ca spectacolul să se deruleze în condiții foarte bune. FBF a fost organizat cu susținerea financiară a comunității de afaceri din Vrancea, în special al firmelor de confecții textile. Au fost însă și parteneri mai mici, firmele mici și mijlocii, care au sponsorizat cu o mie de euro, bani foarte mulți pentru bugetul lor, dar care au înțeles că este un eveniment important care poate promova Focșaniul pe harta internațională a muzicii blues. „Sunt un om de afaceri internațional, am vizitat peste o sută de țări iar acum locuiesc în Focșani, unde este o viață liniștită. Focșaniul este un oraș liniștit iar unul dintre obiectivele mele este ca Focșaniul să capete o strălucire internațională pentru că simt când merg la întâlniri în București și vorbim despre orașele din jurul Focșaniului, care nu este nominalizat foarte des. Vreau ca în următorii doi-trei ani, să punem Focșaniul pe harta evenimentelor culturale din România, cel puțin pentru muzica blues. Avem câțiva ani în care evenimentul trebuie să crească, să fim un model pentru  asemenea spectacole”, a spus Bernard Cheere.
    În cifre, FBF a însemnat 8-10.000 de spectatori în Piața Unirii pe parcursul celor trei zile. Circa 250 de spectatori au fost prezenți la workshop-uri și 150 la jam session. Au fost 11 trupe, cu 62 de artiști din 8 țări. În Piața Unirii au fost aranjate 900 de scaune, patru corturi, 40 de bănci, 200 jardiniere și 600 de flori ornamentale. În organizarea evenimentului au fost implicați cei cinci membri ai echipei FBF, ajutați de 20 de parteneri, 72 de voluntari și opt prieteni. FBF a adus și avantaje economice comercianților din jurul Pieței Unirii, aceștia anunțând creșteri cu 20-25% a vânzărilor directe. Au fost aspecte care i-au nemulțumit pe organizatori însă Bernard Cheere a asigurat că acestea vor fi remediate. De exemplu, va fi îmbunătățit sectorul cu mâncare. Va fi mâncare chinezească, vor fi rulote cu mâncare astfel încât comercianții să aibă o vânzare bună și să fie satisfăcuți de prezența la FBF.

Au început negocierile pentru artiștii care vor veni în 2017

    FBF a fost organizat doar de Asociația Estica, care se pregătește deja pentru a doua ediție din 2017. Din bugetul alocat pentru acest an a rămas chiar și o mică rezervă care permite organizatorilor să promoveze Festivalul și să înceapă discuțiile pentru a artiștii care vor veni la ediția următoare. Iar faptul că discuțiile cu agenții artiștilor încep cu un an înainte promite că pe scena din Piața Unirii vor fi prezente nume mari ale muzicii blues. Vor fi prezenți artiști români, artiști europeni dar și nume mari ale muzicii americane. Organizatorii speră la o prezență mai mare la ediția următoare când va fi realizată o publicitate mai mare în București, Brașov, Iași și chiar Timișoara. De altfel, la ediția din acest an au fost în public iubitori de blues din Iași, Bacău, București, care au venit la Focșani să îi admire pe artiștii americani și care au fost dezamăgiți că nu au putut rămâne și pentru seara următoare. „Asociația Estica și-a atins misiunea de a aduce muzica aproape de oameni. Am gândit acest proiect cu credință și pasiune că vom reuși. Este un concept gândit să apropie omul de muzica bună și să lărgească sfera amatorilor de blues, schimbând rigurozitatea sălilor de spectacole cu un spațiu relaxant și o atmosferă prietenoasă. Am apreciat implicarea și sprijinul autorităților locale”, a spus Andreea Pancu, vicepreședintele Asociației Estica.

4 COMENTARII

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?