Chioșcurile de pâine, covrigăriile, patiseriile, cafenelele sunt obligate, de astăzi, să informeze clienții dacă vând produse obținute din mărfuri congelate. Obligația de informare apare într-un ordin al președintelui Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) care a intrat în vigoare de astăzi. Actul normativ se referă la firmele care comercializează pâine, produse de panificație și produse de patiserie obținute din produse congelate, precum și unitățile de restaurație colective, precum șaormerii, cantine, rulote și cafenele care utilizează la prepararea meniurilor produse alimentare congelate. ANPC explică în ordin că sunt considerate produse alimentare congelate pâinea și produsele de panificație, produsele de patiserie, carne/produse de origine animală, legume, fructe. „Operatorii economici care comercializează către populație pâine, produse de panificație și produse de patiserie obținute din produse congelate, precum și unitățile de restaurație colective care utilizează la prepararea meniurilor produse alimentare congelate au obligația de a informa consumatorii prin afișare la loc vizibil, lizibil, ușor de înțeles, într-o formă care să nu permită ștergerea, după caz, pe un afiș, pe etichetă, ambalaj de vânzare, în meniul oferit, ori altele asemenea, ce însoțesc produsul, cu mențiunea „produs/din produs decongelat””, se arată în ordinul ANPC. Asociațiile de consumatori susțin această inițiativă despre care spun că vor ajuta clienții să aleagă asupra produselor din restaurante, patiserii. „Un pas important în informarea consumatorilor români, pentru a putea decide în cunoștiință de cauză, mai ales în unitățile tip restaurante, patiserii etc., unde, de multe ori, găsim mențiunea „produse proaspete”. Astfel se va putea face o diferență clară între produsele congelate și cele cu adevărat proaspete”, a spus Sorin Mierlea, președinte InfoCons.