Nici bine nu a fost trimis Planul Național de Redresare și Reziliență la Comisia Europeană că deja toți politicienii au practic banii europeni la cheremul lor, pentru a-și finanța proiectele de campanie. Nu putea lipsi nici PNL-istul Grindă din schemă, care și-a dedicat elogii glorioase în ceea ce privește meritele legate de Autostrada A7 și a dat asigurări ferme că investiția este deja finanțată prin PNRR. Din fericire, nimeni de la Bruxelles nu a auzit de fostul ministru al Dezvoltării, însă Ion Ștefan în mintea sa judecă cu înțelepciunea care îl caracterizează că banii vor curge.
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere SA a scos la licitație luna aceasta contractele de execuție lucrări la Autostrada Ploiești – Buzău pe trei loturi (Dumbrava – Mizil, Mizil – Pietroasele și Pietroasele – Municipiul Buzău, în total 63,25 km cu 42 de poduri și pasaje), însă similitudinile dintre declarațiile lui Ion Ștefan și realitate se opresc aici. Din fișa de date a licitației de pe SEAP rezultă fără dubiu că achiziția se referă într-adevăr la un proiect finanțat din fonduri ale Uniunii Europene, adică Programul Operațional Infrastructura Mare – POIM.
Însă ceea ce spune deputatul PNL-ist este departe de orice adevăr. Și nu e nici foarte coerent, pentru că în decurs de câteva minute, Grindă a reușit să se contrazică singur. Ba sunt bani, ba lipsesc, ba e totul gata, ba nu e. „Eu vă garantez că pentru Autostrada A7 și Spitalul Județean ce se va realiza în Focșani, nou-nouț, sunt bani de programul de reziliență care vor veni. Ne vom ține cu dinții de realizarea acestei autostrazi. … Eu vă spun că în 2024 circulăm pe autostradă de la Focșani la București. Construcția are nevoie doar de utilaje, forță de muncă și bani. … Autostrada A7 a venit tiptil, tiptil… cu implicarea lui Ion Ștefan, zis „Grindă”. … Acum când au venit banii de la Comisia Europeană prin programul de reziliență, a găsit proiectul gata”, a spus fostul ministru la postul local Atlas TV.
Că are ceva probleme în a convinge oamenii că are habar ce face sau ce spune rezultă tot din declarațiile sale. Practic, Ion Ștefan a recunoscut că nici propria sa mamă nu ia de bun chiar tot. „Despre autostradă nici mama nu m-a crezut”, aproape că s-a lăudat deputatul, care însă se știe că nu ia prea mult în seamă ce îi spun sau îl sfătuiesc alții mai înțelepți. „E problema lor dacă nu cred (a oamenilor – n.r.). Eu despre autostradă pot vorbi zile întregi, pentru faptul că săptămâni întregi am lucrat la fiecare centimetru de autostradă”, a mai spus acesta. Din fericire, acum nu mai e surmenat și e cu mintea și mai odihnită, dat fiind că s-a implicat „200%”.
Chiar dacă periodic reușește să intre și să zburde prin instituțiile pe care le-a avut în subordine ca ministru, atribuțiile sale în acest moment sunt zero. Ministerul Dezvoltării are un alt ministru, configurația în general este alta, iar fiecare are propriile priorități și promisiuni de făcut. Numai Ștefan se vede în continuare buricul pământului și se consideră un factor de decizie care va participa la semnarea contractului de execuție a lucrărilor pentru autostradă. Ba chiar avansează termene legate de încredințarea contractelor, de execuția lucrărilor sau finalizarea acestora.
Pentru că a intrat într-un con de umbră de când și susținătorii săi de la nivel central au realizat că un astfel de ministru le face doar deservicii, Ion Ștefan găsește fel și fel de modalități prin care să se admire singur în oglindă. Totul ar putea fi sintetizat într-o simplă declarație făcută cu aceeași ocazie: „Am ajuns astăzi să avem pe masa Partidului Național Liberal – filiala Vrancea harta Autostrăzii A7, ce urmează să treacă prin județul Vrancea”. Cum rămâne cu proiecte concrete? Și oare se știe că Ion Ștefan a plecat din București cu harta în buzunar?
Într-o postare de sâmbătă seară, pe pagina sa de Facebook, „Grindă” pare să aibă mare nevoie de ceva aer de munte. El afirmă că „Boloteștiul are nevoie de (…) construcția autostrăzii A7, care va traversa comuna”. Nea Grindă, mai citește o dată ce ai postat, că pare că te-ai încurcat în inele de încărcare, descărcare, cocoașe, poduri și ponturi pe care le dai antreprenorilor din imobiliare.