Ediția: Vineri 27 Decembrie 2024. Nr 6786
Ediția: Vineri 27 Decembrie 2024. Nr 6786

Majoritatea PNL-USR menține incertitudinea la Direcția de Dezvoltare. Darea în administrarea a imobilelor din municipiu se prelungește doar pentru un an de zile

Consiliul local Focșani a prelungit, pe un an de zile, darea în administrare către Direcția de Dezvoltare Servicii Publice Focșani a unor imobile din domeniul public și privat în vederea exploatării și întreținerii acestora. Decizia luată de consilierii locali ascunde însă problemele pe care le va genera modul în care a fost decisă darea în administrare și care au fost evidențiate atât de rapoartele serviciilor de specialitate dar și de primarul Cristi Misăilă. De aceea au fost făcute amendamente atât de către edil pentru darea în administrare pe o perioadă de un an cu prelungirea automată de către Consiliulul Local dar și de către consilierul Radu Nițu prin care această perioadă să fie de patru ani, respectiv mandatul Consiliului local. Ambele amendamente nu au trecut de consilierii PNL-USR-PLUS, fiind votate doar de consilierii PSD. În consecință a fost menținută perioada de un an de zile, cu riscurile pe care le implică asupra funcționării Direcției de Dezvoltare Servicii Publice Focșani.

În primul rând, perioada de un an de zile pentru darea în administrare, cu aprobarea lunară a investițiilor de la DDSP de către Consiliul Local va duce practic la blocarea investițiilor. Primarul Cristi Misăilă a atras atenția asupra consecințelor pe care le va avea această formă de dare în administrare, respectiv faptul că derularea investițiilor nu poate fi realizată doar pe un an de zile deoarece sunt proceduri de durată la pregătirea și derularea achizițiilor publice. Primarul a explicat că lucrările de reparații și întreținere sunt diferite de cele de investiții, unde procedurile legale sunt laborioase. Dacă reparațiile se pot stabili de la o lună la alta, investițiile se fac pe o perioadă lungă de timp, deoarece se întocmesc studii de fezabilitate, se fac proceduri de achiziție publică cu licitații, alocări de buget. Din cauza procedurilor legale, achizițiile publice pot dura luni de zile după care trebuie realizate lucrările efective. „Sunt contracte care pot fi pe o perioadă mai mare de un an de zile”, a precizat primarul Cristi Misăilă. Mai mult, prin aprobarea anuală și ulterior lunară a listei investițiilor se poate ajunge în situația ca o investiție să fie aprobată prin programul anual iar ulterior, după demararea procedurilor legale, să nu mai fie votată de consilierii locali. Edilul a avertizat și asupra consecințelor asupra contractelor de muncă ale salariaților din DDSP. „Prin darea în administrare pe un an de zile planează incertitudinea asupra activității Direcției de Dezvoltare”, a subliniat primarul Misăilă, adăugând că această perioadă de un an de zile înseamnă modificarea contractelor de muncă care vor fi pe o perioadă determinată, cu posibilitatea prelungirii în funcție de decizia Consiliului Local.

Consilierii locali din majoritatea PNL-USR-PLUS nu au ținut cont nici de rapoartele serviciilor de specialitate sau de avizul negativ al secretarului municipiului. Raportul secretarului municipiului arată că dreptul de administrare se constituie prin hotărârea consiliului local al municipiului și că nu mai este nevoie de contractul de administrare. „Contractul de dare în administrare prevăzut la anexa 3 la proiectul de hotărâre inițiat excede cadrului legal. Aceste aspecte sunt reținute și în raportul serviciului administrarea domeniului public și privat, publicitate”, arată raportul. Secretarul menționează că și alte aspecte prevăzute în anexa 3 la proiectul de hotărâre, respectiv aprobarea de către Consiliul Local, lunar, a planului de investiții pentru luna următoare de la DDSP, încalcă dispozițiile legii 273 a finanțelor publice locale. Motivul este că programul de investiții este anual, toate obiectivele de investiții și celelalte cheltuieli asimilate acestor fiind cuprinse în programele de investiții anuale, anexă la bugetul inițial și se aprobă de către consiliul local odată cu bugetul local. „Concluzionând, proiectul de hotărâre nu poate fi avizat favorabil deoarece anexa 3 la acesta excede cadrului legal, cu precizarea faptului că lipsa avizului de legalitate nu exclude posibilitatea dezbaterii și aprobării proiectului de hotărâre”, se arată în raportul secretarului general al municipiului.

În raportul Serviciului administrarea domeniului public și privat, publicitate se arată că durata propusă prin proiectul de hotărâre, de un an de zile pentru administrarea bunurilor din domeniul public și privat al municipiului de către DDSP, nu conferă acestei instituții posibilitatea organizării și funcționării eficiente în contextul desfășurării activităților multiple de administrare și exploatare a domeniului public și privat al municipiului. „în condițiile în care activitatea servicipiului public presupune derularea unor activități ce se desfășoară pe o perioadă mai mare de un an ( de exemplu : achiziționarea de produse necesare realizării materialului dendricol pentru amenajarea spațiilor verzi din municipiu, achiziționarea de materiale/utilaje necesare îngrijirii/amenajării spațiului verde din cimitire, a spațiilor verzi dintre blocuri, parcuri, scuare, etc.), contractarea unor lucrări de restaurare a monumentelor și busturilor, întreținerea arborilor și arbuștilor, etc., DDSP se află în imposibilitatea încadrării demersurilor legale în termenul de un an, așa cum a fost propus prin proiect, neasigurându-se predictibilitatea continuă a acestora”, se arată în raportul șefului de serviciu de la Serviciul administrarea domeniului public și privat, publicitate.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?