Una dintre prioritățile administrației publice județene este realizarea de noi investiții care să asigure o calitate sporită vieții cetățenilor, declară președintele Consiliului Județean Vrancea, Marian Oprișan. Una dintre aceste investiții este reprezentată de Bazinul de înot și polo din Focșani, inaugurat în martie 2018. Proiectul a fost finanțat de Compania Națională de Investiții în cadrul programului „Bazine de Înot”, cu finanțare de la Guvernul României. Bazinul este în administrarea Consiliul Județean Vrancea. Bugetul alocat investiției a fost 32 milioane de lei (7 milioane de euro). „Această investiție a fost demarată ca urmare a solicitărilor și demersurilor mele, încă din anul 2004. Bazinul de polo din incinta Complexului Sportiv Focșani este o necesitate pentru cetățenii județului Vrancea, acesta devenind un important centru de antrenament și competiții pentru sportivii care se pot pregăti la Focșani în condiții moderne, pentru marea performanță”, a precizat președintele Consiliului Județean Vrancea, Marian Oprișan.
În decembrie 2013, Marian Oprișan promitea vrâncenilor că vor circula pe autostrada care va străbate Focșaniul. În anul 2014, a reunit la aceeași masă reprezentanții Guvernului, reprezentanții CNAIR, reprezentanții primăriilor din județul Vrancea și proiectantul SC Consitrans SRL, pentru a stabili traseul și planul de încadrare al viitoarei autostrăzi care va urma să tranziteze județul Vrancea. În anul 2015, Comisia Europeană a aprobat varianta finală a Master Planului General de Transport în care se prevedea realizarea unui drum de mare viteză care să lege Bucureștiul prin Buzău-Focșani-Bacău de Pașcani. În anul 2016, Guvernul României a aprobat Master Planul, prin Hotărârea de Guvern nr. 666/2016.
În anul 2017, Guvernul PSD a prevăzut în proiectul legii bugetului de stat, sumele necesare aferente elaborării acestor studii necesare realizării autostrăzii Ploiești-Buzău-Focșani-Bacău-Pașcani. În septembrie 2018, în timpul Guvernării PSD, CNAIR a semnat contractul de servicii privind „Elaborare Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic pentru drum de mare viteză Buzău-Focșani” în valoare de 13,933 milioane de lei fără TVA cu firma SC Consitrans SRL, finanțare nerambursabilă prin POIM 2014-2020, termen de predare a documentației – 2020. În data de 15 noiembrie 2018, CNAIR a semnat contractul de servicii referitor la cel de-al doilea tronson care tranzitează Vrancea și anume „Elaborare Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic pentru drum de mare viteză Focșani-Bacău” în valoare de 20.123.408,52 lei fără TVA, cu firma Consitrans SRL, tot cu finanțare nerambursabilă prin POIM 2014-2020, termen de predare a documentației – 2020. „În luna august 2019 am organizat la sediul Consiliului Județean Vrancea o întâlnire între reprezentații Consitrans SRL, primarii localităților tranzitate de autostradă, reprezentați ai MApN, ANIF, Apele Române, Secția de Drumuri Naționale, ISU pentru stabilirea detaliilor și avizelor în cadrul studiilor de impact și a studiilor de trafic. După o lungă perioadă de așteptări, în urma efortului și implicării pe care le-am întreprins, în data de 16 iulie 2020, am semnat în calitate de președinte al Consiliului Județean Vrancea, Certificatul de Urbanism pentru porțiunea autostrăzii A7 Buzău-Focșani, în vederea autorizării executării lucrărilor de construcții”, a declarat președintele Consiliului Județean Vrancea, Marian Oprișan.
Șeful administrației județene a anunțat că la nivelul județului va fi înființată Asociația de Dezvoltare Intercomunitară privind alimentarea cu gaze a UAT-urilor. „Încă din anul 2019 am făcut demersurile necesare pentru alimentarea cu gaze naturale a comunelor Gugeşti, Dumbrăveni, Popeşti, Urecheşti, Obrejiţa, Sihlea, Tîmboieşti, Bordeşti, Slobozia Bradului din judeţul Vrancea. În acest sens, există o corespondenţă purtată cu S.C. Transgaz S.A. şi U.A.T.-urile din județ.
Ministerul Fondurilor Europene a lansat în 15.06.2020 apelul de proiecte „Dezvoltarea rețelelor inteligente de distribuție a gazelor naturale în vederea creșterii nivelului de flexibilitate, siguranță, eficiență în operare, precum și de integrare a activităților de transport, distribuție și consum final”. Deoarece Consiliul Județean Vrancea nu putea fi aplicant eligibil independent, întrucât nu deține proprietatea pe terenurile pe care vor fi amplasate rețelele de distribuție a gazelor naturale, a fost constitută Asociaţia „Comunitatea de Comune Vrancea Sud”. Aceasta are ca principal scop înfiinţarea, organizarea, reglementarea, finanţarea, exploatarea, monitorizarea şi gestionarea în comun, de către asociaţi, a serviciului de distribuție a gazelor naturale de pe raza de competenţă a unităţilor administrativ-teritoriale membre, precum şi realizarea în comun a unor proiecte de investiţii publice de interes zonal sau regional”, a precizat președintele Consiliului Județean Vrancea, Marian Oprișan.
Pentru a gestiona timpul avut la dispoziție în mod eficient, primăriile din județ care îndeplinesc condițiile prevăzute în ghidul solicitantului în ceea ce privește minimul consumului mediu de gaze/lună pot aplica în nume propriu, acestea având în proprietate terenurile pe care vor fi amplasate rețelele de distribuție a gazelor naturale. La această dată, se elaborează Studiile de Fezabilitate pentru aceste comune.
În anul 2014, Marian Oprişan l-a dus pe Victor Ponta, atunci prim-ministru, chiar la intrarea pe sectorul de drum din DN 2 L care face legătura între Tulnici şi Soveja. Această porţiune de drum are 16 km, fiind într-o stare dezastruoasă de ani de zile. Preşedintele Consiliului Județean i-a cerut premierului de atunci să introducă drumul la finanţare în bugetul anului viitor. „Nu se poate să îl băgăm pe fonduri europene?”, a întrebat Ponta. „Nu se poate”, a răspuns Marian Oprişan, care a plusat. „Cu 100 de milioane de lei îl facem cu tot cu consolidări‟, a afirmat şeful administrației județene. Premierul a spus însă că ar prefera ca drumul să fie realizat cu fonduri europene. „Eu aş prefera să îl realizăm din fonduri europene. Dacă nu se poate, atunci îl vom face de la bugetul CNADN sau de la Dezvoltare”, a spus Ponta, fără a avansa însă vreun termen despre această investiţie.
DN 2L, sectorul de drum intitulat „Coașa”, cu o lungime de 16 km, drum național care leagă Soveja de Lepșa – În 5 mai 2017, CNAIR, Consiliul Tehnico Economic avizează favorabil acest obiectiv de investiții, iar pe 5 septembrie același an (2017) MDRAP avizează tot favorabil studiul de fezabilitate. Următorul pas a fost în 2018 când, prin Hotărârea Guvernului 489 din 5 iulie, au fost aprobați indicatorii tehnico-economici ai obiectivului de investiții, pentru ca pe 14 decembrie 2018 să fie ridicat în SEAP anunțul privind selecția pentru „Proiectare și execuție lucrări pentru obiectivul Modernizare DN 2L Soveja Lepșa km 60+145 la km 76+227”. Așadar, după o lungă perioadă de eforturi, în anul 2019 Guvernul PSD a alocat aproximativ 100 de milioane de lei, sumă prevăzută în proiectul bugetului de stat pentru acest obiectiv de investiții. În iulie anul acesta, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțat că luni a fost semnat contractul având ca obiect „Modernizare DN 2L Soveja-Lepșa, km 60+145 – km 76+277” cu ofertantul declarat câștigător în cadrul procedurii de atribuire, Asocierea LEMACONS SRL – CITADINA 98 SA – TRAMECO SA.
DN 2N – În timpul guvernării PSD (în anul 2019), DRDP Iași a încheiat un acord cadru pe 2 ani de zile, care prevede efectuarea reparațiilor curente necesare pentru menținerea celor două drumuri DN 2N și DN 2R, în bună stare de funcționare. Cei 12 km de pe tronsonul de drum DN2N Jitia- Dumitrești se asfaltează pentru că guvernul PSD a întocmit documentația și a făcut inclusiv licitația încă de anul trecut, 2019.
Șapte ambulanțe au înnoit, în decembrie 2018, parcul auto al Serviciului de Ambulanță Județean (SAJ) Vrancea. Acestea au fost predate personalului SAJ Vrancea, în Piața Unirii din municipiul Focșani, în prezența președintelui Consiliului Județean, Marian Oprișan, și a managerului dr. Vitalie Bețișor. Ambulanțierii au primit cheile ambulanțelor chiar de la președintele Marian Oprișan. Ambulanțele au fost achiziționate prin fonduri europene. Și Inspectoratul pentru Situații de Urgență (ISU) Vrancea a primit, în cadrul aceluiași program, două ambulanțe pentru Serviciul SMURD.
Articol executat de SC MEDIA UNO SRL la comanda PSD filiala Vrancea; CUI mandatar financiar 21200019