Oficiul Concurenţei din Ungaria (GVH) a amendat platforma online Booking.com cu 2,5 miliarde de forinţi (şapte milioane de euro), pentru practici comerciale neloiale, inclusiv reclame înşelătoare şi presiuni psihologice asupra consumatorilor, transmit MTI şi Reuters. Autorităţile de la Budapesta au stabilit amenda ţinând cont de veniturile din taxe de pe piaţa ungară ale companiei de servicii de rezervare online cu sediul în Olanda, în urma anchetei lansate în 2018. „Booking.com B.V. este răspunzător pentru practici comerciale neloiale prin reclame înşelătoare, în care susţine anularea gratuită a unor sejururi, precum şi prin exercitarea de presiuni psihologice agresive pentru a facilita rezervări mai rapide”, se arată în comunicatul GVH. Reprezentanţii Booking.com nu au răspuns imediat solicitărilor pentru informaţii. Anul trecut, Oficiul Concurenţei din Ungaria a amendat reţeaua de socializare Facebook cu 1,2 miliarde de forinţi (3,6 milioane de euro) deoarece a încălcat legea când şi-a făcut reclamă pe site, spunând că serviciile sale sunt gratuite. Clienţii nu trebuie să plătească pentru folosirea serviciilor, dar ei generează profit afacerii prin activităţile lor de utilizatori şi prin publicarea datelor lor, plătind, de fapt, pentru servicii, a apreciat Oficiul Concurenţei din Ungaria.