Ediția: Sâmbătă 21 Decembrie 2024. Nr 6784
Ediția: Sâmbătă 21 Decembrie 2024. Nr 6784

GALERIE FOTO : Zeci de primari de comune au discutat problemele administrației publice la întrunirea ACoR Vrancea


Adunarea Generală a Asociației Comunelor din România (ACoR), filiala Vrancea, s-a întrunit, vineri, în ședință ordinară. Evenimentul a avut loc într-o locație din comuna Golești și au fost prezenți pestre 45 de primari ai comunelor vrâncene. La eveniment au fost prezenți ca invitați și deputații vrânceni Nicușor Halici și Dragoș Bîrlădeanu. Pe ordinea de zi s-au aflat următoarele puncte: Raportul de activitate a Filialei Județului Vrancea a Asociației Comunelor din România pe anul 2016; Execuția bugetului de venituri și cheltuieli pe anul 2016; Bilanțul contabil pe anul 2016; Raportul comisiei de cenzori pe anul 2016; Proiectul bugetului de venituri și cheltuieli pe anul 2017; Programul de activitate a Filialei Județului Vrancea a Asociației Comunelor din România pe anul 2017; Raportul auditorilor interni din cadrul ACoR Vrancea. Toate proiectele aflate pe ordinea de zi au fost aprobate.
    Președintele ACoR Vrancea, primarul Ștefan Moscu, a declarat că temele abordate au vizat probleme cu care se confruntă primarii, respectiv lipsa de personal, armonizarea legislației și punerea în aplicare a legii privind achizițiile. „Odată cu intrarea în vigoare a noii legi a achizițiilor publice, cea mai mare parte a primăriilor vrâncene se confruntă cu o nouă problemă și anume cu lipsa personalului specializat pentru a face aceste achiziții publice. Mai mult, există primării care nu au prevăzut în organigramă un număr mai mare de personal pentru a putea înființa acest serviciu, în cadrul căruia ar trebui să fie angajate minim trei persoane specializate în achiziții publice”, a precizat președintele AcoR Vrancea, primarul comunei Cîrligele Ștefan Moscu.
    Edilii din județ au expus în cadrul ședinței problemele privind salarizarea personalului din administrația publică, angajarea asistenților medicali în școli, necesitatea adoptării unei Cod Administrativ pentru care se vor căuta soluții în cadrul Adunării Generale a Asociației Comunelor din România ce va avea loc la București în perioada 19-22 februarie. „Am satisfacția deplină a unei reuniuni care s-a derulat exact așa cum trebuie să se desfășoare o întâlnire eficientă de lucru. Pe lângă problemele prezentate de fiecare coleg primar, am avut un real schimb de bune practici, pe care îl completăm cu susținerea lor la București. Am convingerea că problemele cu care mergem acolo își vor găsi rezolvarea la nivelul Guvernului, astfel încât îmbunătățirea actului administrativ și dezvoltarea satului românesc să fie una sănătoasă. Vom avea și întâlniri cu premierul Sorin Grindeanu, ministrul Dezvoltării , doamna Sevil Shaidehh și alți reprezentanți ai anumitor instituții centrale și sunt încrezător, atât în determinarea noastră de a susține problemele județului Vrancea, cât și în capacitatea celor din Guvern de a fi deschiși la rezolvarea acestora”, a precizat Stefan Moscu.
    În cadrul întâlnirii de vineri a fost aprobată și componența delegației ACoR Vrancea, formată din 31 de primari și condusă de președintele filialei, primarul Ștefan Moscu, delegație care va participa la cea de-a XX-a sesiune ordinară a Adunării Generale a Asociației Comunelor din România. Evenimentul va avea loc în perioada 19 – 22 februarie 2017, la Palatul Parlamentului din București.
    La acest important eveniment sunt invitați să participe Prim-ministrul României, Sorin Grindeanu, miniștri ai Guvernului României, ambasadori acreditați la București, precum și delegații ale asociațiilor, din țară și din străinătate, cu care ACoR este parteneră. La eveniment vor participa peste 600 de primari din toată țara, iar în cadrul întâlnirii vor fi dezbătute problemele cu care se confruntă autoritățile locale. Președintele ACoR Vrancea, primarul Ștefan Moscu, a precizat că una dintre problemele arzătoare ce va fi discutată cu reprezentanții guvernului va fi o intenție mai veche a fostului guvern condus de Emil Boc, care a propus comasarea unor comune. „La fel ca și colegii noștri din asociație, nici noi nu suntem de acord cu comasarea unor comune așa cum s-a propus. Dacă aduni trei comune sărace nu o să avem o comună mai mare și mai bogată, ci o comună mai mare și la fel de săracă. Nu poți să plimbi oamenii zeci de kilometri, dintr-o localitate în alta, pentru a obține o hârtie de care are nevoie. De aceea, noi primarii de comună credem că trebuie schimbată legislația în așa fel încât să fie eliminată birocrația”, a precizat primarul Ștefan Moscu.
    De altfel, președintele ACoR, Emil Drăghici, a anunțat că, în cadrul Adunării Generale a Asociației Comunelor din România, va prezenta reprezentanților guvernului „câteva probleme de rezolvat pentru primarii comunelor din România”, după cum le-a denumit acesta. Drăghici a precizat că una dintre cerințe este aceea ca viceprimarul să fie ales la propunerea primarului din rândul consilierilor, deoarece „viceprimarul face parte din aparatul primarului, din executiv și mi se pare normal ca ambii conducători ai instituției, primar, viceprimar, să tragă căruța în același sens, în aceeași direcție”. O altă propunere este aceea ca salariile personalului din administrația publică să fie „niște salarii decente”.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?