Joi, în biblioteca Colegiului Tehnic „Ion Mincu” s-a desfășurat activitatea „Să descoperim lumea emoțiilor”, la care au participat elevi din clasa a X-a. Activitatea face parte din proiectul „Alege să fii fericit!”, derulat pe parcursul anului școlar 2019-2020 și coordonat de profesoarele Claudia Modreanu și Cezarina Nicodei.
A fost o activitate interactivă care a pornit de la definirea și clasificarea nevoilor. Elevilor li s-a cerut să dea exemple de emoții pozitive, negative și apoi să precizeze ce emoții simt acasă, la școală, pe stradă sau în timpul lor liber. Concluzia desprinsă a fost că felul în care gândim produce emoții, pozitive sau negative: gândirea rațională produce emoții negative funcționale, gândirea pozitivă determină emoții funcționale, iar gândirea irațională este cea care produce emoții și comportamente disfuncționale.
Elevilor le-a fost prezentat Modelul ABC (situație-cogniție-emoție) elaborat de Albert Ellis și li s-a explicat în ce constă multitudinea capcanelor gândirii iraționale: căpcăunul cu un singur ochi, prizonierul sentimentelor, meteorologul dezastrelor, gândirea „totul este din vina mea”, învinovățirea nejustificată, regulile catârului, gândirea cu minus, ghicirea incorectă a gândurilor, poveștile pescărești, fără cale de mijloc, gândirea care deformează, gândirea pripită, generalizarea, etichetarea, gândirea alb-negru, gândirea emoțională, catastrofizarea, etc.
Scopul activității a fost orientarea elevilor spre a-și conștientiza propriile emoții, dezvoltarea capacității de a le înțelege, exprima și transforma în emoții funcționale.
Profesor, Cezarina Nicodei
Comunicat de presă