Liceul Tehnologic “Eremia Grigorescu” din Mărășești derulează în acest an școlar un proiect Erasmus+ intitulat “Profesori pregătiți – elevi prezenți: Investim pentru prevenirea și stoparea abandonului școlar”, având manager de proiect prof. Dragomir Alina. Durata proiectului este de 18 luni (1 iunie 2019 – 30 noiembrie 2020), iar bugetul alocat pentru derularea tuturor acțiunilor de formare profesională fiind de 22.260 Euro.
Acest proiect constă în două mobilități, prima în capitala Finlandei – Helsinki și cea de-a doua în Barcelona – Spania, scopul acestora fiind formarea profesională a opt cadre didactice, câte patru profesori pentru fiecare deplasare.
Astfel, în perioada 28 octombrie – 1 noiembrie 2019, a avut loc prima mobilitate, o echipă formată din patru profesori, Daniela Iacob, Emilia Costache, Oana Dima și Brânză-Martiș Gina-Carmen, s-a deplasat în Finlanda cu scopul de a identifica și ulterior aplica tehnicile și metodele optime pentru prevenirea absenteismului și abandonului școlar în rândul elevilor de gimnaziu și liceu.
Cu această ocazie, cadrele didactice de la Liceul Tehnologic “Eremia Grigorescu” au avut posibilitatea de a interacționa cu alte cadre didactice din Germania și Spania și au dezbătut, împreună cu formatorul Linas Starselskis, problemele legate de absenteism cu care se confruntă unitățile școlare din care fac parte acești profesori.
În ceea ce privește partea practică a acestei mobilități, cei patru profesori au avut posibilitatea de a vizita trei școli, de a discuta în mod deschis cu directorii acestor instituții, de a interacționa cu elevii și de a crea punți de legătură cu o serie de profesori în vederea unor activități interșcolare. Cele trei unități școlare vizitate au fost: Școala Nr. XXI din Tallinn, Estonia, Colegiul Englez din Tallinn, Estonia și o școală primară din Vantaa, oraș aflat la 15 km distanță de Helsinki.
În ciuda vremii destul de reci, cadrele didactice au reușit să bifeze câteva obiective turistice extrem de frumoase și educative: Biblioteca Oodi din Helsinki, Catedrala Luterană din Helsinki, Muzeul orașului Helsinki, fortificația de pe Insula Suomenlinna care este inclusă din 1991 în Patrimoniul Mondial UNESCO, precum și Centrul Vechi din capitala Estoniei, Tallinn.
A fost o experiență bogată din care cadrele didactice au învățat foarte multe lucruri utile și practice, o serie de metode și tehnici care ar putea fi aplicate cu succes atât la nivel gimnazial, cât și liceal.
Comunicat de presă