Ediția: Joi 2 Ianuarie 2025 Nr. 6787
Ediția: Joi 2 Ianuarie 2025 Nr. 6787

Dragoş Frumosu (FNSIA): Nu are rost să ne împungem cu hipermarketurile, pentru că întotdeauna apare un ambasador care le ia apărarea

Producătorii români trebuie să dezvolte în cele din urmă un hipermarket românesc care să concureze cu hipermarketurile multinaţionale, pentru că numai în aceste condiţii va exista o concurenţă reală pe piaţa vânzării de produse alimentare, a declarat joi preşedintele Federaţiei Naţionale a Sindicatelor din Industria Alimentară, Dragoş Frumosu, adăugare. Acesta a făcut declaraţiile în cadrul unei dezbateri organizate de Asociaţia Companiilor de Distribuţie de Bunuri din România (ACDBR), care îşi propune modificarea legislaţiei pentru oprirea construirii de hipermarketuri în interiorul oraşelor.

„Nu are rost să avem discuţii sau să ne împungem cu hipermarketurile, pentru că întotdeauna apare un domn ambasador care le ia apărarea. Din punctul meu de vedere, singura soluţie ar fi să aduci pe piaţa românească un alt jucător, care să concureze cu hipermarketurile. La început magazine mai micuţe, poate ne trezim şi cele micuţe fac o asociaţie mare şi fac şi un hipermarket românesc, dar prin jocul preţului în magazinele mici faţă de retailer poţi, treptat, să ajungi să reglezi puţin piaţa şi retailerul să nu mai pună un adaos comercial foarte mare, sau, de fapt, greşesc, adaosul comercial la ei nu e foarte mare, ei câştigă foarte mult şi preţul este mare la raft din cauza cumulului taxelor pe care le impun prin contract (furnizorilor, n.r.)”, a afirmat reprezentantul sindicatelor din industria alimentară.

Acesta susţine că deschiderea supermarketurilor în marile oraşe a avut ca efect închiderea magazinelor româneşti. „Apariţia acestor supermarketuri în marile oraşe a dus la închiderea magazinelor comercianţilor români, magazine care poate nu aduceau un profit spectaculos, dar care dădeau de muncă la câţiva angajaţi, iar din micul profit putea să trăiască o familie, ori, închizându-le, oamenii aceia au fost forţaţi să treacă în şomaj, şi poate că o parte din oamenii ăia au fost determinaţi să plece la muncă în străinătate”, a subliniat Frumosu.

Preşedintele FNSIA a amintit că închiderea magazinelor româneşti a fost urmată de deschiderea de magazine aparţinând companiilor multinaţionale.

 

Întregul articol pe https://bit.ly/2TRhuP2

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?