Masă rotundă, conferinţă internaţională, ateliere de lucru şi proiecţie de filme pe tema incluziunii, filmele fiind premiate la un festival internaţional! Toate acestea s-au întâmplat în cadrul celei de-a 7-a întâlniri transnaţionale a partenerilor programului ERASMUS + „Cap sur l’ecole inclusive en Europe”, program KA2 – Parteneriat strategic în educaţia şcolară, ce s-a desfăşurat la Atena, în Grecia. Echipa de proiect a Centrului Şcolar pentru Educaţie Incluzivă „Elena Doamna”, alcătuită din Aurora Lefter, inspector şcolar pentru învățământ special și special integrat, Ioana Cherciu, directorul unității de învățământ, Daniela Ionescu, profesor, a participat pe 20 martie la masa rotundă „Educaţia incluzivă în Europa”, întâlnire la care fiecare partener european a prezentat modele de incluziune şcolară, experienţe şi bune practice.
Nu întâmplător, această întâlnire a avut loc la Institutul Francez din Atena, pentru a celebra Ziua Internaţională a Francofoniei, sărbătorită an de an pe 20 martie. Sub patronajul Ambasadei Franţei la Atena a avut loc şi un concert extraordinar, în onoarea şcolii incluzive în Europa, fiind de altfel o întâlnire unică, istorică. Ineditul concertului a constat în asocierea orchestrei „Ichochroma” a adulţilor cu dizabilităţi cu coralele Gimnaziului Kamatero şi Liceului din Atena.
Întâlnirea partenerilor europeni a continuat cu o masă rotundă în cadrul căreia Aurora Lefter, inspector şcolar pentru învățământ special și special integrat, a prezentat modelele de incluziune şcolară în România, întâlnirea fiind urmată de o conferinţă de presă, unde echipa de proiect a prezentat impactul proiectului „Cap sur l’ecole inclusive en Europe” la nivelul învăţământului românesc. Conform datelor furnizate Ioana Cherciu, directorul unității de învățământ, promovarea toleranţei, a empatiei, a incluziunii şcolare şi sociale a fost asigurată prin proiecţii de filme, premiate la festivalurile de film de profil.
Nu în ultimul timp, pe ateliere de lucru au fost validate modulele de formare elaborate în cadrul proiectului, module ce vor deveni suport de curs unitar la nivel european pentru formarea cadrelor didactice ce lucrează cu copii cu dizabilităţi. „Cap sur l’ecole inclusive en Europe” rămâne, astfel, un veritabil proiect inovator în domeniul educaţiei incluzive, prin impactul la nivelul instituţiilor partenere în proiect, la nivelul provocărilor oferite cadrelor didactice din proiect de a găsi metodele şi strategiile cele mai potrivite în educaţia şi reabilitarea copiilor cu CES.
Prin acest proiect, 7 ţări, 10 parteneri și o echipă au schimbat mentalităţi, au contribuit la conturarea unui profil incluziv al profesorilor și au „elaborat resurse“ care vor schimba destine!