Într-o piață puternic concurențială, în care cumpărătorul este tot mai pretențios, alinierea la standardele retailului modern este colacul de salvare pentru retailerii independenți, consideră Feliciu Paraschiv, proprietarul Paco Supermarkets. Chiar dacă scenariile de viitor nu sunt tocmai optimiste, retailerul pariază în continuare pe expansiune și modernizare pentru a rămâne în hora creșterilor. (…) „Felia de tort se împarte între mai mulți retaileri și atunci e din ce în ce mai dificil să crești organic dacă nu investești în magazine și nu gândești proiecte de atragere de noi consumatori. Clientul a devenit mai pretențios și trebuie să vii tot timpul cu ceva nou care să răspundă nevoilor lui. În ultimii ani, emoția cântărește mai mult în procesul de cumpărare decât rațiunea și consumatorii se îndreaptă către produsele premium.”, susține antreprenorul.
(…) Această nevoie acută de a ține pasul cu formatele moderne de retail a stat la baza noului concept de magazin black (denumirea internă a unității, datorită cromaticii dominate de gri închis și negru – n.r.), inaugurat anul trecut de retailer. „Am bifat deja două deschideri sub formatul black, unul în vară și unul chiar înainte de sărbătorile de iarnă. Este un concept nou, prin care am încercat să evidențiem produsele și să creăm un impact vizual puternic. Produsele sunt expuse pe un fond negru, sunt iluminate foarte bine și atunci ele devin vedetele”, precizează Feliciu Paraschiv.
Merită menționat că primul black store a fost deschis în locul unei unități Profi, ceea ce demonstrează că roata se poate și întoarce în retail. „Rețelele internaționale se extind foarte puternic, dar magazinele sunt oarecum standardizate. Noi avem un ritm de expansiune mai lent, dar fiecare magazin are un concept elaborat”, mai punctează acesta.
În cazul celor două magazine, ambele deschise în Focșani, investiția s-a ridicat la aproximativ 500.000 de euro, însă antreprenorul consideră că noul format este uan pariu câștigat. „Strategia noastră este de a reinvesti tot profitul, iar rețeta noastră de creștere constă în îmbunătățirea imaginii magazinelor. Prima unitate black a atins performanța maximă într-o lună de zile. În medie avem 1.500-1.700 de clienți zilnic, iar valoarea medie a bonului de cumpărături este cu 15-20% mai mare decât în celelalte locații. Performanța se datorează atât conceptului în sine, cât și faptului că există un corner unde un chef pregătește, în fața clienților, diferite preparate calde, iar consumatorii au reacționat foarte bine la aceste produse”, explică antreprenorul.
Și pentru că suntem la capitolul pariuri câștigate, intrarea în rural se alătură și ea proiectelor de succes. „Ruralul nu are aceeași disponibilitate și nici aceeași putere de cumpărare față de urban. Avem două magazine acolo și vizăm extinderea, însă planurile de dezvoltare pe acest segment depind de găsirea spațiului potrivit. Localitatea ar trebui să aibă o dispunere circulară, o masă critică de consumatori și să nu existe și alți competitori, pentru că, în proximitate, dacă este deja un jucător prezent, nu are sens să investești și tu într-o deschidere”, consideră proprieratul Paco Supermarkets. (…)
Cu toate că scenariile de viitor nu sunt tocmai optimiste, dezvoltarea rămâne una dintre priorități. „Vrem să încercăm să trecem la un ritm de extindere de două magazine pe an. Nu cred că vom ieși din județul Vrancea. Ștefan cel Mare s-a bătut pe terenul lui și eu cred că bătăliile trebuie duse pe un teren cunoscut”, mai punctează proprietarul Paco Supermarkets. (…)
De altfel, el este de părere că, pe termen lung, câștigătorii vor fi retailerii serioși, care au un set de reguli și proceduri și cei care investesc în expansiune. „(…) Sunt zvonuri în piață că Mega Image a preluat Zanfir. Această tranzacție ar reprezenta, într-adevăr, o amenințare pentru noi, dar avem avantajul că un retailer internațional nu cunoaște piața la fel de bine ca noi și, în plus, probabil se vor poziționa, ca preț, mai sus decât noi. Ne așteptam să vină un retailer mare, însă sentimentele sunt ciudate pentru că rămânem printre ultimii dinozauri din piața de retail locală. Toate celelalte rețele din top au în spate producție sau distribuție. Noi facem retail și atât”, concluzionează Feliciu Paraschiv.
Autor: Alina Dragomir
Sursa: www.magazinulprogresiv.ro
Articolul integral pe https://bit.ly/2txphXp