Elevi de la mai multe clase de gimnaziu și liceu din cadrul Colegiului Național ”Alexandru Ioan Cuza” Focșani au luat parte la un atelier de lectură, unde vedeta a fost cartea contemporană. Profesoarele de limba și literatura română Ana-Maria Norocea și Sorina Milea vor să le dezvolte elevilor dragostea pentru lectură și totodată cunoașterea literaturii contemporane.
Activitatea, care a avut loc în biblioteca liceului, este prima din cadrul proiectului educațional ”Lectura între memoria locală și literatura de azi”, coordonată de profesoarele Ana-Maria Norocea, Sorina Milea și bibliotecara Ana Luiza Popescu. ”Proiectul își propune să aducă în atenția elevilor repere din istoria literară locală, dar și din literatura română actuală, în condițiile în care programa școlară a disciplinei limba și literatura română omite să racordeze elevii la fenomenele culturale contemporane. Astfel, activitatea de azi a avut un dublu scop: de consolidare a memoriei culturale locale și de promovare a scriitorilor români recenți, în rândul elevilor. Primul obiectiv a fost, așadar, cel de a evoca figura unui intelectual vrâncean, profesorul și criticul literar Mircea Dinutz (1948-2013), unul dintre cei mai activi și avizați cititori de literatură contemporană, de la dispariția căruia au trecut 6 ani. Un al doilea obiectiv al proiectului îl constituie familiarizarea elevilor de la clasele de gimnaziu și de liceu cu o serie de autori contemporani, a căror operă oglindește realitățile actuale și răspunde mai adecvat unor așteptări ale cititorilor de azi”, transmit coordonatoarele proiectului.
Potrivit acestora, acest demers educațional și deopotrivă cultural va viza atât prezentarea scrierilor criticului literar Mircea Dinutz, promotor al literaturii române contemporane, cât și prezentarea operelor unor autori recunoscuți ca valori ale literaturii recente: Matei Vișniec, Dan Lungu, Bogdan Suceavă, Ioana Nicolae, Ioana Pârvulescu, Stelian Țurlea sau Florin Bican. Activitatea a îmbrăcat forma unui atelier de lectură, menit să recupereze memoria trecutului literar recent, dar și să creeze o nouă memorie, cea a prezentului literar, demn de a fi consemnat. Nu în cele din urmă, o miză a demersului este cultivarea gustului estetic și a pasiunii pentru lectură în rândul elevilor. La activitate au participat elevii claselor a V-a B, a VI-a B, a VII-a B și a XI-a F.