„ERASMUS+” la Școala „Dimitrie Gusti” Nereju
În perioada 28.01.2019 – 01.02.2019 a avut loc prima activitate transnațională în cadrul Proiectului Erasmus+ „Reading, Teaching for Social and Educational Inclusion“, proiect care vizează schimbul de bune practici în domeniul strategiilor eficiente de stimulare a lecturii și de înțelegere e textelor scrise, în rândul elevilor aflați în situații de risc. Activitatea s-a desfășurat la Școala C.P. Vega de Guceo, Turon, Spania. La activitate au participat 15 cadre didactice din cele cinci școli partenere în proiect: două de la Școala „Dimitrie Gusti” Nereju, trei de la școala din Turcia, patru din Polonia, două din Islanda și patru din Spania.
În prima zi de activitate, s-a prezentat structura sistemului de învățământ spaniol, spațiul școlar, situația elevilor aflați în situații de risc și aspecte legate de incluziunea școlară.
În a doua zi, s-au prezentat bune practici pentru integrarea elevilor aflați în situații de risc și pentru stimularea lecturii în rândul acestora. De asemenea, au fost prezentate metode de lucru și modalități de intervenție utilizate de către logopedul școlii și de către profesorul pentru educație specială. În partea a doua a zilei, un reprezentant al Ministerului Educației a prezentat bunele practici în incluziunea școlară în regiunea Asturias. Ulterior au loc activități observative la clasa a II a.
În a treia zi, au avut loc discuții și dezbateri cu psihologul școlar dar s-au și prezentat și analizat activitățile din cadrul programelor guvernamentale care promovează incluziunea școlară și socială în această regiune.
În a patra zi, au avut loc activități observative, în cadrul cărora profesorul pentru educație specială a lucrat cu copiii aflati în situații de risc, cu dificultăți de citire. Activitățile au fost desfășurate cu grupe mici de elevi. În partea a doua a zilei a fost organizat un workshop (coordonat de logoped, profesor pentru educație specială, consilier școlar) unde cadrele didactice participante au analizat metode și tehnici de formare și dezvoltare a abilităților de citire, în rândul elevilor cu dificultăți de învățare.
În ultima zi, au avut loc asistențe la ore, pentru observarea tehnicilor utilizate pentru stimularea motivației pentru lectura în rândul elevilor cu dificultăți de învățare. S-au analizat activitățile ce promovează incluziunea școlară și socială. A urmat vizita la școlile incluzive CP Ablana-La Pereda și CP.Teodoro Cuesta și o întâlnire la Primăria Mieres în cadrul căreia s-a evidențiat importanta proiectului Erasmus+ pentru școlile implicate și pentru comunitate.
Școala C.P.Vega de Guceo, situată în nordul Spaniei, oferă spațiu suficient pentru desfășurarea activităților, are o bună dotare materială, în incinta școlii funcționând și o cantină unde elevii au posibilitatea de a servi o masă caldă, la prânz.
Profesorii care își desfășoară activitatea în această școală au demonstrat ce înseamnă munca în echipă, colaborarea, respectul și seriozitatea. În primul plan este pus copilul, ei privesc învățarea nu ca pe un proces prin care se transferă niște cunoștințe, ci ca pe un proces de transformare, care cere timp, resurse, răbdare și metode inovative.
Comunicat Școala „Dimitrie Gusti” Nereju