Vineri, 9 iunie 2017, a avut loc ultima etapă a proiectului educațional „Tărâmul cuvintelor” – jurizarea și realizarea expoziției cu cele mai valoroase experimente jurnalistice realizate de elevi și dascălii lor. La această a treia ediție a concursului organizat de prof. Petria Dolia și bibliotecar Gabriela Harea de la Școala Gimnazială „Duiliu Zamfirescu” Focșani, în parteneriat cu ISJ Vrancea și inclus în CAERI 2017 la poziția 820, au participat 66 de reviste din 32 de județe ale țării, reprezentând unități școlare de prestigiu.
Juriul a avut dificila misiune de a departaja publicațiile (on-line, dar și în format tipărit) participante la cele trei secțiuni – preșcolar/ primar, gimnazial/ liceal și reviste specializate – conform criteriilor ce au avut la bază principii fundamentale ale jurnalismului școlar: elemente de originalitate, modul atractiv, ingenios, de tratare a subiectelor, utilizarea estetică, armonioasă a limbii literare, corectitudinea gramaticală, aspectul general al lucrării și calitatea tehnoredactării, adecvarea problematicii abordate la interesele, preocupările și nevoile grupului receptor, valoarea instructiv-educativă a conținutului, respectarea periodicității aparițiilor revistei și existența ISSN.
„Fie că sunt la prima ediție, fie că au o bogată experiență, de ani de zile, majoritatea revistelor participante s-au remarcat printr-un înalt nivel al calității conținuturilor și o grafică îngrijită, adaptată specificului acestui tip de publicație. Impresionantă este dedicarea coordonatorilor acestor reviste, care au reușit să implice elevii în procesul jurnalistic, realizând adevărate cronici ale vieții de școlar, în perimetrul editorial actual atât de delicat”, a conchis directorul școlii, prof. Petrică Moraru.
Gabriela Harea