Prestigiosul ghid gastronomic Gault&Millau, al doilea ca importanţă după Michelin, a fost vândut unei familii ruse care şi-a luat angajamentul să investească mai multe milioane de euro, a spus miercuri actualul proprietar, Côme de Chérisey, pentru AFP. „Am vândut 100% din acţiunile ghidului unei familii ruse”, a declarat Côme de Chérisey, care a fost timp de şapte ani director şi proprietar al celui de-al doilea ghid gastronomic internaţional ca importanţă după Michelin. Valoarea tranzacţiei este confidenţială. „Am contribuit la internaţionalizarea şi la digitalizarea ghidului, sunt necesare mijloace” pentru a finaliza proiectele, a explicat acesta. Noii proprietari, care au legături cu banca publică rusă VTB, vor investi ”mai multe milioane de euro pe termen scurt”.
Jacques Bally, care a condus consiliul companiei Ducasse, apoi grupul Sibuet, după care a venit la Gault&Millau, devine noul preşedinte al ghidului, iar investitorii vor fi reprezentaţi de Vladislav Skvortsov, potrivit unui comunicat al Gault&Millau. „Rămânând fideli valorilor istorice şi fundamentale care au făcut ca Gault&Millau să fie promotorul stilului Nouvelle Cuisine, avem mari proiecte de dezvoltare în Franţa şi în străinătate”, a declarat Jacques Bally, citat într-un comunicat.
Al doilea ghid gastronomic ca importanţă după Michelin, Gault&Millau, ”companie franceză dedicată gastronomiei internaţionale”, a fost lansat în urmă cu 46 de ani. Ghidul este cunoscut ca descoperitorul unor bucătari ”care împing foarte departe creativitatea”. Ghidul cu copertă galbenă, publicat într-un tiraj de 40.000 de exemplare în Franţa, este prezent în 20 de ţări. Prima ediţie rusă a ghidului a fost lansată în 2017.