Doar șase profesori și-au depus dosarele de înscriere la concursul pentru ocuparea funcțiilor de directori de școli, deși mai sunt doar trei zile până când se încheie perioada de înscriere. Reamintim că Inspectoratul Școlar Județean Vrancea (ISJ) a scos la concurs 30 de funcții de directori de școli și 9 posturi de director adjunct. Aceste funcții nu au fost ocupate la examenul care a avut loc în toamna anului trecut.
Profesorii care doresc să ocupe un post de conducere în școlile care au nevoie de director își pot depune dosarele până pe data de 6 iulie, iar examenul scris este programat pentru data de 17 iulie. Interviurile și probele de evaluare a CV-urilor sunt programate pentru perioada 19-31 iulie, în locațiile stabilite de ISJ. Tot atunci se vor soluționa și eventualele contestații. Rezultatele finale se vor afișa până la data de 2 august, cel mai târziu.
Acest examen se organizează astfel încât nici un director de școală să nu mai ocupe funcția de conducere fără să aibă în spate un examen promovat.
Un nou examen, o nouă metodologie
Precizăm faptul că, spre deosebire de concursul organizat în octombrie 2016, examenul din această vară aduce o serie de modificări în ceea ce privește desfășurarea, modificări reglementate în Metodologia aprobată prin Ordinul Ministrului Educației Naționale nr. 3969/2017.
Astfel, conform noii metodologiei de organizare a concursului pentru ocuparea funcției de director, reprezentanții autorităților locale nu mai fac parte din comisiile de concurs. Aceștia nu vor mai avea dreptul de a da note candidaților și vor participa la probe doar în calitate de observatori. De asemenea, înscrierile pentru participarea la concurs nu se mai fac pe platforma electronică, ci direct la sediul ISJ. În metodologie se mai arată că secretarul comisiei de concurs și observatorii asistă la activitățile comisiei, dar nu se implică în examinarea și evaluarea candidaților. În schimb, observatorii pot face sesizări scrise privind corectitudinea organizării și desfășurării concursului.
De asemenea, s-a introdus și testarea competențelor manageriale ale candidaților și au fost scoase cele cognitive. Și la examenul din acest an, candidații au posibilitatea să opteze pentru ocuparea funcției de director în mai multe școli și, de asemenea, pot candida atât pentru funcția de director cât și pentru cea de adjunct din cadrul aceleiași unități de învățământ. Pentru candidații înscriși la mai multe unități de învățământ, evaluarea se va face de către fiecare comisie de concurs, în locul în care s-a susținut proba scrisă.
Concursul va cuprinde tot trei probe, ca și în 2016: proba scrisă – test grilă, proba de analiză a CV-ului și interviul. Proba scrisă constă în rezolvarea unui test-grilă, în cadrul căruia se evaluează în proporție de 50% cunoștințe privind legislația specifică domeniului învățământ preuniversitar și în proporție de 50% cunoștințe privind managementul educațional. Sesiunea aceasta, testul grilă este diferențiat pentru candidații înscriși în vederea ocupării unei funcții de conducere din unități de învățământ preșcolar, respectiv pentru candidații înscriși în vederea ocupării unei funcții de conducere din celelalte unități de învățământ.