Ediția: Vineri 27 Decembrie 2024. Nr 6786
Ediția: Vineri 27 Decembrie 2024. Nr 6786

Au început atelierele de vară ”Șotron 2017”


Trei sute de copii din medii defavorizate au parte în această vară de ateliere de lucru, rechizite și o gustare. Câteva educatoare din Focșani și comunele din județ, cu drag de meserie și copii, au ales să își sacrifice două săptămâni din vacanța lor de vară pentru a le oferi celor mici activități educative deosebite. Astfel, educatoarele au înscris copiii într-un program prin care se urmărește ca toți copiii să ajungă la grădiniță – „Ateliere de vară – șotron 2017”. Copii din Bolotești, Focșani, Vînători, Odobești, Garoafa, Dumbrăveni sau Vidra, vor avea parte de două săptămâni frumoase, în cadrul unui proiect menit să le dezvolte noi orizonturi de cunoaștere. Cadrele didactice care vor să se implice în acest proiect sunt așteptate să ia legătura cu Asociația OvidiuRo, pe tot parcursul verii, pentru că nu există un termen limită de înscriere, numai să se încadreze în lunile iulie și august.
    Proiectul implementat de Asociația OvidiuRo, în parteneriat cu Inspectoratului Școlar Județean Vrancea a început la 1 iulie și durează până pe 31 august. În acest interval, fiecare cadru didactic înscris în proiect poate stabili perioada celor două săptămâni de activități. În acest timp, copiii vor fi implicați în activități menite să le stimuleze creativitatea și dezvoltarea personală. Aceste activități se adresează copiilor defavorizați, în special celor care primesc tichete prin programul „Fiecare copil la grădiniță”. „Am considerat că este un mod frumos de a veni în sprijinul copiilor noștri prin implicarea în acest proiect. Este o șansă la dezvoltare prin acces la educație timpurie, de calitate, care să le ofere un start bun la școală reducând astfel riscul de abandon școlar. Și cum la țară trei sferturi dintre copii provin de medii defavorizate, și când spun asta mă gândesc la faptul că mulți dintre ei nu au acces la internet, la bibliotecă, am decis, împreună cu colegele Lăcrămioara Gălățanu și Nicoleta Miron să facem aceste activități cu ei și să îi implicăm mai mult  în actul educațional. Mulțumim mult de tot autorităților locale. Domnul primar Fănică Popa ne-a ajutat extraordinar de mult cu materiale, cu fructe și legume, prăjituri. Tot dumnealui ne-a promis că la finalul proiectului ne va sponsoriza și petrecerea pe care o vom face pentru copii”, transmite Nicoleta Aldea, profesor pentru învățământul preșcolar la grădinița nr. 2 din Găgești și coordonator zonal al proiectului. Copiii din Găgești au început pe 10 iulie programul și vor avea activități în intervalul orar  9:00 – 11:30. În cadrul proiectului, cei mici beneficiază și de o gustare sănătoasă. De asemenea, primesc și materiale didactice din partea asociației.

Educatoarele au fost cursate de specialiștii de la OvidiuRo

    Membrii asociației OvidiuRo au venit în județul nostru la finalul lunii trecute, pentru a convinge cât mai multe cadre didactice să se implice în acest proiect atât de util copiilor, pentru startul lor în viață. Dascălii interesați au putut afla detalii despre teme precum dezvoltarea limbajului, metodele de citit interactiv și explorarea conținuturilor științifice prin experimente. Miza este echiparea profesorilor ce lucrează cu copii provenind din medii defavorizate cu un set de practici educaționale și un pachet divers de materiale educaționale care vor crește gradul de atractivitate al activităților de învățare. „Îi așteptăm în continuare pe toți profesorii care lucrează cu copii provenind din medii defavorizate și își doresc să le ofere o experiență la grupă îmbogățită la un modul de formare gândit special pentru ei. Invitația este deschisă și către alți specialiști în educație – consilieri educaționali, mediatori școlari, profesori itineranți, învățători – care vor să contribuie, alături de educatoare, la prevenirea analfabetismului funcțional în comunitățile sărace”, transmit reprezentanții OvidiuRo.
    Tot aceștia ne-au mai spus că există și cadre didactice care nu au copii defavorizați la clasă, dar care vor să se implice și vor să sprijine comunitățile sărace, prin educație. Un astfel de caz este cel al educatoarei Lăcrămioara Gălățanu din Focșani, care s-a înscris voluntar la o grădiniță din Bolotești. „Am ales să intru ca voluntar în acest proiect, din dorința de a ajuta. Din nefericire sunt mulți copii care au nevoie de sprijinul nostru. M-am dus la Găgești fiindcă acolo este satul meu de vacanță, aș putea spune și e modul meu de a sprijini copiii de acolo”, ne-a spus Lăcrămioara Gălățanu, educatoare la o grădiniță din Focșani. La nivelul județului Vrancea sunt, în prezent, 18 ateliere cu 300 de copii înscriși.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?