Ediția: Duminică 22 Decembrie 2024. Nr 6784
Ediția: Duminică 22 Decembrie 2024. Nr 6784

Noua legislație a asigurărilor RCA trebuie schimbată de urgență, susțin asigurătorii

Deși abia s-a schimbat legislația de asigurări RCA, în urmă cu un an, apar noi probleme și discuții cu privire la acest tip de asigurări obligatorii. Uniunea Națională a Societăților de Asigurare și Reasigurare (UNSAR) cere revizuirea urgentă a întregului pachet legislativ privind asigurarea obligatorie auto în perioada următoare este imperios necesară, având în vedere atât avertismente transmise României de Comisia Europeană, cât și disfuncționalitățile de pe piața de asigurări din ultimul an, de când noua legislație RCA a intrat în vigoare.

Asigurări RCA (oferte)

Printre motivele demersului UNSAR este faptul că legislația națională obligă asigurătorii să emită, pentru anumite categorii de vehicule, o poliță valabilă doar pe teritoriul României și să stabilească cuantumul primei ținând seama de riscurile asociate. Comisia Europeană consideră că aceste dispoziții contravin Directivei privind asigurarea auto, care impune ca polițele de asigurare de răspundere civilă auto să acopere întregul teritoriu al Uniunii pe baza unei prime de asigurare unice și cere rezolvarea situației.

Plecând de la avertismentul Comisiei Europene, UNSAR susține că legislația națională privind asigurările RCA nu urmărește în mod corespunzător principala atribuție: aceea de a proteja terțul păgubit. Astfel, unele prevederi legislative sunt interpretate în acest moment exclusiv în favoarea terților prestatori de servicii, cum ar fi service-urile auto, care s-ar folosi de unele lacune din actuala legislație în scopul optimizării veniturilor proprii, fără justificări reale.

Asigurări RCA

„În plus, faptul că anumite soluții tehnice sunt posibile în alte state europene în cadrul procesului de reparație, în timp ce în România nu, riscă să producă efecte ireversibile pe termen lung și încărcări nejustificate ale costurilor cu despăgubirea și inerent a costului primelor de asigurare. Astfel, considerăm necesară implicarea Registrului Auto Român, ca arbitru al pieței de reparații, care să contribuie în mod eficient la reglarea proceselor și a modului de funcționare a service-urilor în relația cu societățile de asigurare și mai ales cu păgubiții”, se arată, printre altele, în comunicatul UNSAR.

Solicitarea UNSAR ca RAR să se implice în piața reparațiilor auto vine după ce presa a semnalat unele probleme grave în această piață. De exemplu, Hotnews a semnalat că „niciun service auto din țară nu este autorizat în prezent pentru a recondiționa bare de protecție, jante sau alte componente de caroserie, ci numai pentru reparații prin înlocuire a acestor componente, dar asiguratorii cer astfel de reparații”.

Service-urile acuză că sunt prinse între ciocan și nicovală, în condițiile în care unii asigurători insistă pentru reparații și nu pentru înlocuire. În replică, asigurătorii spun că oficialii RAR și ASF fac parte din comisia de avizare a specialiștilor de constatare daune și că reparația este o soluție permisă în manualul de certificare a acestora.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?