Ediția: Marți 24 Decembrie 2024. Nr 6785
Ediția: Marți 24 Decembrie 2024. Nr 6785

Vrincenii nu se mai pling OPC-ului


OPC Vrancea a prezentat ieri bilanțul activității pe 2002. Astfel, in cursul acestui an, OPC Vrancea a efectuat un număr de 2.627 acțiuni de control periodice și inopinate, inclusiv acțiuni tematice proprii organizate la nivel local. Principalii indicatori care dimensionează volumul și eficiența activitățiii OPC Vrancea in anul 2002, prezintă o creștere față de anii precedenți, dar o mai scăzută rată a adresabilității popșulației la serviciile instituției. Activitatea, din ce in ce mai intensă a inspectorilor OPC, este subliniată și de către numărul, in creștere, al acțiunilor de control efectuate. Astfel, dacă in anul 2000 au fost desfășurate 2.446 de acțiuni de control, anul 2001 a venit cu 2.595, iar anul in curs a adus 2.627 de asemenea verificări. Cu toate acestea, din aceeași statistică se poate observa o „maturizare” a agenților comerciali vrinceni. Astfel, dacă in anul 2001, inspectorii OPC au incheiat 1.928 de procese verbale de constatare a contravențiilor, pe perioada acestui an aceștia au incheiat doar 1.405. O altă scădere a fost constatată și in ceea ce privește valoarea mărfurilor cu disfuncționalități depistate pe piața vrinceană. in acest domeniu, dacă anul trecut valoarea lor ajungea la 18,623 de miliarde de lei, in prezent aceasta a scăzut la 17,828 de miliarde lei, o scădere majoră inregistrindu-se in primul rind la produsele din import, de la 11, 589 de miliarde de lei la numai 6 miliarde. in ceea ce privește valoarea amenzilor contravenționale aplicate de OPC agenților economici aceasta se află in creștere, de la 2.309 milioane de lei anul trecut, la 3.761 milioane lei anul acesta. in urma controalelor efectuate a fost sistată temporar fabricația, importul sau prestările de servicii la 184 de agenți economici, iar la nouă societăți s-a hotărit chiar inchidera lor pe o perioadă de 6 luni de zile. De asemenea, in acest an se poate observa și o scădere a adresabilității populației la serviciile OPC, astfel că in 2002 la OPC au fost inregistrate un număr de 334 de reclamații, față de 341, anul trecut. „Principala abatere depistată de inspectorii noștrii in cursul controalelor efectuate in acest an a constat in lipsa elementelor de informare corectă și completă a consumatorilor, inclusiv lipsa informațiilor in limba rom

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?