Firmele românești de confecții oferă produse de o calitate excepțională dar nu știu să se adapteze cerințelor pieței, este o concluzie a seminarului organizat, la Focșani, de Asociația Patronală a Industriei de Confecții – Tricotaje „Romconf” în parteneriat cu Institutul de Modă ModâSpe din Paris. Seminarul a fost susținut de consultantul Annick Jehanne, profesor la institutul francez dar cu experiență și în țări precum India, Tunisia, Maroc. Consultantul a explicat că firmele românești au nevoie de un marketing mai bun, de o cunoaștere mai bună a piețelor pe care vor să își vândă produsele, de designeri care să realizeze produse adaptate cerințelor pieței. În schimb, atuurile firmelor românești sunt calitatea ridicată a produselor și a oamenilor din producție. În acest context, consultantul Annick Jehanne a arătat că „sunt foarte mulți oameni bogați care vor să cumpere produse excepționale”. Dacă firmele românești sunt preocupate abia acum de investiții în marketing, design, în construirea unor branduri puternice, firmele din China au luat-o cu câțiva ani înainte. „Își trimit tinerii să învețe în afară iar când se întorc creează branduri puternice. A doua marcă din lume în încălțămintea sportivă este chinezească”, a atras atenția Annick Jehanne.