Ediția: Luni 23 Decembrie 2024. Nr 6785
Ediția: Luni 23 Decembrie 2024. Nr 6785

Două magazine şi un restaurant au dat faliment


   Două magazine de produse alimentare și un restaurant din Vrancea au intrat, în ultima lună, în faliment. Sunt doar trei exemple de firme din cele 54 de societăți care au dat faliment în acest an la nivelul județului Vrancea. Cele două magazine, unul din Panciu și celălalt din Mărășești, aveau ca obiect de activitate comercializarea cărnii și a produselor alimentare, iar cea de-a treia unitate este un restaurant din Focșani. Proprietarii acestora au solicitat sistarea autorizației sanitare de funcționare la Direcția Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor din propria inițiativă, după ce au aflat, pe propria piele, că afacerea nu mai este profitabilă. Printre cei care au intrat în faliment se numără și magazine cunoscute în industria procesatorilor de carne. „Aceștia și-au închis activitatea pentru că nu au mai rezistat pe piață, au venit la Biroul de Igienă al instituției noastre și au dat o declarație pe propria răspundere, prin care au solicitat sistarea autorizației sanitare de funcționare”, ne-a declarat Doru Calistru, directorul adjunct al Direcției Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor. Reprezentanții DSVSA spun că se confruntă cu astfel de cereri din ce în ce mai frecvent, pentru că vânzările acestor produse au scăzut considerabil în ultimii ani.
   Declinul micilor magazine de cartier a început odată cu introducerea impozitului forfetar de către guvernarea pedelistă. Atunci, în loc să plătească un impozit pe profit de 16%, micii patroni au fost obli-gați să achite o sumă fixă, indife-rent de veniturile realizate efectiv.
   Lilieana Zanfir, director general la Zanfir SNC, spune că o altă cauză a falimentului micilor magazine a fost legislația în continuă schimbare și trecerea bruscă la legislația europeană, înțeleasă prea exigent de către multe dintre organele de control. Aceste modificări nu au putut fi suportate financiar de către micii comercianți, implicând costuri foarte mari. „Printre cauze se numără lipsa unei nișe de protecție a micilor magazine față de hipermarketuri, lipsa unei asociații a micilor comercianți care să le apere interesele și să-i protejeze în fața marilor lanțuri comerciale”, a explicat Lilieana Zanfir. Nu în ultimul rând, micii patroni ai magazinelor de cartier nu au cunoștințe de specialitate în domeniul economiei, au fost prinși nepregătiți de progresul în domeniul tehnologiei, nu au eliminat micile pierderi sau, din prea multă mândrie, nu au dorit să își redimensioneze afacerile.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?