Institutul de Cercetări și Amenajări Silvice va întocmi studii de fundamentare pentru realizarea perdelelor forestiere pe drumurile naționale, județene și comunale din Vrancea. Această decizie a fost luată în ședința de vineri, organizată la Prefectura Vrancea. Obiectivul principal al studiului, a afirmat prefectul Cătălin Popescu, este acela de a fundamenta necesitatea înființării perdelelor forestiere, precum și de a stabili amplasamentul acestora. „La următoarea întâlnire vor fi invitați și primarii comunelor limitrofe drumurilor care vor face obiectul protejării cu perdele forestiere, pentru a comanda la rândul lor realizarea studiilor de fundamentare și să își însușească lista cu deținătorii de terenuri, pentru a le explica necesitatea acestor lucrări”, a afirmat prefectul Cătălin Popescu.
La rândul său, directorul Oficiului de Cadastru și Publicitate Imobiliară Vrancea, Horia Frîncu, a declarat în cadrul întâlnirii că așteaptă de la Consiliul Județean Vrancea, Secția Drumuri Naționale și de la comunele pe raza cărora se vor înființa aceste perdele forestiere o solicitare, pentru a furniza lista cu persoanele ce dețin terenuri în vecinătatea arterelor ce urmează a fi protejate. Potrivit unei situații prezentate anul trecut de ITRSV, pe un kilometru de perdea forestieră amplasată pe E 85 sunt cel puțin 200 de proprietari, fiecare cu 15-20 de metri. Singura soluție ar fi dispunerea exproprierii terenurilor pentru cazurile de utilitate publică.
Ultimele hectare de perdele forestiere pentru protecția terenurilor agricole au fost amenajate în perioada 1995-1997 pe raza localităților Garoafa, Doaga, Focșani, Slobozia Ciorăști. Acțiunea de plantare a arborilor pentru instituirea acestor perdele forestiere de protecție a terenurilor agricole a început în anii 1989-1990. Atunci au fost plantate 43 hectare în zona Tătăranu și Măicănești, aflate în administrarea statului, prin Direcția Silvică Focșani.
Deși după 2002 a existat legislație pentru înființarea de perdele forestiere de protecție a căilor de comunicație, respectiv drumuri și căi feroviare, nu a fost plantat niciun arbore. Au fost întocmite studiile de fezabilitate și proiectele tehnice de către ICAS Focșani, însă acestea nu au fost puse în aplicare niciodată.