Ediția: Duminică 22 Decembrie 2024. Nr 6784
Ediția: Duminică 22 Decembrie 2024. Nr 6784

Niciun contribuabil mijlociu din Vrancea nu a trebuit să meargă la Constanţa. Ce măsuri a luat Fiscul


Niciun contribuabil mijlociu din Vrancea nu a trebuit să se deplaseze la sediul Administrației pentru Contribuabili Mijlocii (ACM) din Constanța pentru a obține vreun document fiscal. Conducerea Direcției Generale Regionale a Finanțelor Publice Galați (DGRFP) a anunțat că toate solicitările de emitere documente au fost soluționate, comunicându-se electronic sau prin intermediul Poștei române cu aceștia.
Mai mult, finanțiștii spun că DGRFP împreună cu Administrația pentru Contribuabili Mijlocii a demarat procesul de identificare a documentelor fiscale necesare contribuabililor mijlocii emise la solicitarea acestora sau din oficiu pentru care este necesară deplasarea la organul fiscal în vederea eliminării acestui inconvenient, luând deja măsuri de comunicare electronică sau prin intermediul poștei cu fiecare contribuabil administrat cu sediul social în cele șase județe arondate. Precizările făcute de finanțiști vin după ce patronii, dar și conducerea Prefecturii au arătat că peste o sută de firme din categoria contribuabili mijlocii care-și desfășoară activitatea în Vrancea vor trebui să-și asigure logistica necesară și să-și majoreze cheltuielile de transport în vederea deplasării la sediul din Constanța al ACM.
DGRFP arată că regionalizarea activității de administrare a contribuabililor mijlocii este parte a „Proiectului de modernizare a administrației fiscale”, pentru modernizarea ANAF, realizat cu sprijinul Băncii Mondiale, pe o perioadă de 5 ani. Este un proiect care se axează în principal pe obiective precum dezvoltarea instituțională (reorganizare, restructurare, regionalizare); îmbunătățirea eficienței operaționale (retehnologizare și dezvoltare I.T.) și dezvoltarea serviciilor pentru contribuabili, asumat de Guvernul României în relația cu Banca Mondială. „Asigurăm toți contribuabilii mijlocii din județele Buzău, Brăila, Constanța, Galați, Tulcea și Vrancea că le vom oferi permanent sprijinul nostru în soluționarea diverselor cereri eliminând împreună cu colegii din cadrul A.C.M. eventualele impedimente ce pot apărea și pot produce disfuncții în activitatea pe care o desfășoară”, a arătat directorul general al DGRFP, Eugen Ciorici.

1. Documente ce nu necesită prezența contribuabilului la sediul Administrației pentru Contribuabili Mijlocii (ACM):
– cazierul fiscal se poate elibera de la organul fiscal în a cărui rază teritorială își are sediul contribuabilul, respectiv AJFP;
– certificatul de atestare fiscală se eliberează în baza cererii transmisă pe mail de către contribuabil, conform OPANAF nr. 3654/2015, nefiind necesare alte documente. Certificatul se va lista, se va semna, se va ștampila și se va scana, iar apoi se va transmite pe mail atât contribuabilului, cât și organului fiscal în a cărui rază teritorială se află sediul acestuia, respectiv Adminitrație Județeană a Finanțelor Publice, în vederea certificării „conform cu originalul”. Ulterior, contribuabilul va primi documentul în original prin intermediul Poștei Române;
– cererile de reglare fișă pe plătitor se vor transmite în format electronic, fără a fi necesară prezența contribuabilului la sediul A.C.M.

2. Documente ce vor fi transmise prin poștă:
– adeverința de restituire/nerestituire a taxei pe poluare;
– Decizia de calcul timbru de mediu;
– Decizia de compensare și/sau Nota de restituire;
– Decizia de restituire/rambursare;
– Decizia de eșalonare și/sau Decizia de amânare la plată;
– Decizia de impunere din oficiu;
– Decizia de amânare la plată a obligațiilor fiscale accesorii;
– Decizia de anulare a accesoriilor amânate la plată;
– Decizia de respingere a cererii de eșalonare/amânare la plată;
– Procesul-verbal de sechestru pentru bunuri mobile și/sau imobile;
– Raportul de evaluare asupra bunurilor mobile si/sau imobile.
 
Singurele documente care impun prezența contribuabililor la sediul A.C.M. sunt: procesul-verbal de audiere, în cazul respingerii/pierderii valabilității eșalonării la plată sau al atragerii răspunderii solidare; procesul-verbal de punere de comun acord, în cazul acordării eșalonării la plată. Mai este necesară prezența contribuabilului la organul fiscal, în acest caz ACM, când îndeplinește parțial criteriile de evaluare la solicitarea de înregistrare în scopuri de TVA, urmare depunerii D 088, conform OPANAF 3840/2015 și art. 56 din Legea 207/2015 privind codul de procedură fiscală.

2 COMENTARII

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?